سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین حاج سیداحمد محمودی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با سفارش به تقوا و ترک از گناه از زبان اباعبدالله الحسین (ع) اظهار کرد: امام حسین (ع) از بدو حرکت از مدینه تا مکه و از مکه تا کربلا و تا آخرین لحظات عمر شریفش به نیروهای دشمن و به نیروهای خودی سفارش به تقوای الهی و ترک از دنیا پرستی را دارد.

وی بیان کرد: امسال دشمن برای اخلال در مراسم سوگواری امام حسین (ع) جنگ روانی به راه انداخته بود و کمپینی در قالب حسینیه نروید، در هیأت‌ها دیده نشوید، سیاه نپوشید، کمک نکنید و نذری ندهید راه انداختند و با تبلیغ رسانه‌های خود قصد تخریب در بسیاری از استان‌های کشور از جمله کرمان، اصفهان، کردستان، کهگیلویه و بویر احمد و مازندران را داشتند که اعضای این شبکه‌ها با کانون تروریستی مستقر در دانمارک و هلند ارتباط داشته و از سازمان جاسوسی رژیم اشغالگر ۴۳ بمب تهیه کرده و مأموریت داشتند.

حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین حاج سیداحمد محمودی ادامه داد: بمب‌ها قدرت تخریبی بالایی داشتند و از راه دور کنترل می‌شد را منفجر می‌کردند، اما این اقدامات به دست سربازان گمنام امام زمان (عج) خنثی شد، دشمن در نظر داشت ۲۰ بمب را در دسته‌های عزاداری و سوگواری‌ها منفجر کند.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: آتش زدن دسته‌ها و عزاداری‌ها و آتش زدن قرآن از جمله اقدامات دشمن در ایام محرم بود، اما نتوانستند شور حسینی و عزاداری تاسوعا و عاشورا و عشق به امام حسین (ع) را کمرنگ کنند؛ این در حالی است که اگر تاریخ کربلا را ملاحظه کنید فراتر از این‌ها دشمن پیش رفت اما نتوانست اقدامی انجام دهد.

وی تصریح کرد: دشمن باید بداند که عاشورا و نهضت امام حسین (ع)، فکر و شعار بنیادین دارد که خلاصه‌شده در یک جمله کوتاه «هیهات من ذله» است و هرگز کهنه نمی‌شود، عاشورا در درون خود شعارهایی دارد و اخلاقی را دنبال می‌کند که هرچه بر جامعه زمان می‌گذرد رشد می‌کند و دنیا به دنبال آن است.

حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین حاج سیداحمد محمودی بیان کرد: بعد از عاشورای حسینی در کوفه بهترین و بالاترین تعبیر در جهاد تبیین را حضرت زینب (س) دارد که می‌فرماید: درس شجاعت، ایثارگری، فداکاری و جانبازی که هر انسان در طول تاریخ به دنبال آن است، مکتب آزادی به نام حسین (ع) است.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: دشمن نمی‌داند که نوع تفکر و اندیشه‌ای که عاشورا به ما می‌آموزد، شجاعت در مقابل دشمن است، این تفکر، انقلاب، عاشورا و اسلام را تضمین کرده است که نباید در مقابل دشمن ترسید، این در حالی است که امام حسین (ع) این تز فکری را در جامعه به پیروانش القا کرده است.

وی‌ تصریح کرد: امام حسین (ع) در خصوص تقوا سفارش‌هایی به نیروهای خودی داشت که مبادا فریب دنیا را بخورید، دنیایی که به هیچکس وفا نمی‌کند؛ گرچه دنیا برای عده‌ای ممکن است زیبا و جالب باشد، اما بدانید آخرت زیباتر و پایدارتر است، اگر بناست بدن‌ها آخر بمیرد و بپوسد چه بهتر است که در راه خدا کشته شود، اگر رزق و روزی را خدا تقسیم می‌کند پس انسان بر کسب مال بهتر است حرص نورزد.

حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین حاج سیداحمد محمودی همچنین با اشاره به پانزدهم مردادماه سالروز شهادت شهید بابایی گفت: یکی از هم دوره‌ای‌های شهید بابایی به شخص بنده گفت که اگر همه اتوبان‌ها و بزرگراه‌های ایران را به نام شهید بابایی کنیم حق او را ادا نکردیم، زیرا این شهید به حد زیادی با اخلاص و پرهیزکار و اهل نماز بود.

امام جمعه موقت اصفهان خاطر نشان کرد: شهید بابایی کسی بود که در ردیف شهید چمران‌ در آمریکا تحصیل می‌کند، کسی که تقوا را پیشه و فکر و اندیشه خود را در آن مسیر به درستی هدایت کرد.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید