سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

حضرت آیت الله حاج سید ابوالحسن مهدوی امروز جمعه _دوازدهم خردادماه_ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با اشاره به نگرانی متدینین در خصوص حجاب و عفاف، اظهار کرد: در حال حاضر لایحه قوه قضائیه و دولت در مجلس در حال بررسی است.

وی افزود: ترویج گناه از نظر شرعی و عقلی ممنوع است و باید بدانیم قانونی موفق است که موجب نگرانی در دل افرادی شود که منکر را انجام می‌دهند ولی اینکه قانون بخواهد با همه مرتکبین برخورد کند مطلبی است که قابل اجرا نیست و در مرحله اجرا برخی عمل نمی‌کنند.

حضرت آیت الله حاج سید ابوالحسن مهدوی تاکید کرد: هرگاه رضایت الهی کسب شود، اکثریت هم خشنود خواهند شد چون دستورات الهی مطابق با فطرت و سرشت انسان‌ها است.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب کشف حجاب را دارای حرام شرعی و سیاسی دانستنددانستند، تصریح کرد: شایسته بود در این لایحه جرم را تخلف ننامیم. البته همه را نباید مقابل اسلام قرار داد و همه مرتکبین را ضد اسلام دانست.

وی اضافه کرد: در عین حال باید در نظر داشت دشمن به دنبال آندلس‌سازی، عادی‌سازی و در نهایت براندازی است.

حضرت آیت الله حاج سید ابوالحسن مهدوی با بیان اینکه رهبر انقلاب کلیت مجلس را انقلابی دانستند، اضافه کرد: لازم است نمایندگان مجلس با دقت این لایحه را بررسی کنند، انتظار متدینین آن است که قانون به گونه‌ای باشد که از هرج و مرج و بی‌نظارتی‌ها ممانعت شود و جلوی مشکلاتی که برای آمران به معروف و ناهیان از منکر به وجود آمده گرفته شود.

وی افزود: فضای جامعه اسلامی باید به گونه‌ای باشد که فرد مرتکب منکر احساس کند مردم او را نمی‌پذیرند و لذا لازم است مردم انکار قلبی و تذکر لسانی را به خوبی انجام دهند.

حضرت آیت الله حاج سید ابوالحسن مهدوی اضافه کرد: انتظار از مسؤولان نیز آن است که خودشان عمل کنند و همانگونه که همه در بحث کرونا به میدان آمدند در زمینه حجاب و عفاف هم به میدان عمل آیند ولی احساس می‌شود اینگونه نیست.

امام جمعه موقت اصفهان تاکید کرد: در کنار این مسأله تورم، گرانی و اشتغال موجب نگرانی مردم شده است و نیازمند عزم جدی است.

وی تصریح کرد: انتظار نبود در ابتدای سال بر خلاف نظر نظام ۳۰ تا ۷۰ درصد افزایش قیمت خودرو به وجود آید، انتظار مردم برخورد جدی با این مشکلات است.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: تغییر وزیر کفایت نمی‌کند؛ انتظار آن است که با مسببان و کسانی که این وضع را به وجود آوردند برخورد شود و مسؤولان بدانند هر چه در جهت مقابله با ناهنجاری‌ها و رفع تورم اقدام کنند مورد حمایت مردم قرار می‌گیرند.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید