سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمد محمودی، ظهر امروز _جمعه ۸ اردیبهشت‌ماه_ در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته اصفهان، اظهار کرد: باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم که توشه برگرفته ماه مبارک رمضان را حفظ کنیم.

وی با بیان روایتی از پیامبر اکرم (ص) افزود: قلب سلیم نعمت بزرگی است، انسان باید نسبت به خلق خدا و مشکلات آن‌ها احساس ناراحتی و نگرانی داشته باشد.

امام جمعه موقت اصفهان با گرامی‌داشت نهم اردیبهشت ماه روز شوراها خاطرنشان کرد: امروز از جمله موارد مرتبط با مردم‌سالاری دینی، نهاد مردمی شوراهای اسلامی هستند. این مردم هستند که شهر را می‌سازند و حفظ می‌کنند، در این راستا شوراها به پشتوانه رأی مردم کارها و امور را پیش می‌برند.

وی تصریح کرد: اصفهان از شهرهای خاص نظام اسلامی از لحاظ تاریخی، مذهبی و فرهنگی است، اوایل انقلاب امام (ره) فرمودند: مردم در همه کارها باید دخیل باشند و نظر بدهند. برهمین اساس امروز حتی در روستاهای کوچک و عشایر شاهد فعالیت شوراها و تأثیر آنها هستیم.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: مردم بیش از ۴۰ بار در این چهار دهه از طول انقلاب اسلامی پای صندوق‌های رأی آمده‌اند و حماسه آفریدند، این اتفاق در کل جهان بی‌نظیر هست.

وی با تبریک یازدهم اردیبهشت ماه روز کارگر اظهار کرد: امیرالمومنین (ع) در نامه‌ای به مالک اشتر کارگران را قشری صادق، صبور و زحمت کش خطاب فرمودند.

حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمد محمودی با اشاره روز معلم، شهید مطهری را شهید والامقام جهاد تبیین نامید و گفت: دشمن از اوایل انقلاب این مغز متفکر و عالم متدین را از ما گرفت. امام (ره) برای این شخصیت بزرگ گریه کردند و بسیار ناراحت شدند.

خطیب جمعه موقت اصفهان تواضع، خلوص اندیشه و فکر بلند کتاب‌های ارزشمند و سخنرانی‌های عالی را از دستاوردهای آن شهید عزیز عنوان کرد که جاودانه شدند و همچنان تأثیر گذارند.

وی افزود: آیت الله مطهری کتاب درخشان حماسه حسینی را در برابر تحریف قیام عاشورا نوشت، در این راستا مقاله‌های بسیار ممتاز و مستدل شهید مطهری زحمات چندساله دشمنان را بر باد داد.

حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمد محمودی گفت: شهید مطهری در مسیر اسلام ناب محمدی بود و امروز همه کتاب‌های شهید مطهری را باید مطالعه کرد چرا که هیچ نکته انحرافی و منفی در این آثار مشاهده نمی‌شود.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز عید فطر اظهار کرد: اگر مسئولان مسئله‌ای را حل نکنند دشمنان سو استفاده کرده و همان موضوع را سیاسی می‌کنند، در صورتی که با وحدت تمامی مشکل برطرف می‌شود.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید