سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

حضرت آیت‌الله حاج سیدابوالحسن مهدوی، ظهر امروز _جمعه بیست‌وپنجم فروردین‌ماه_ در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته اصفهان، اظهار کرد: در ابتدا خودم و شما عزیزان را دعوت به تقوای الهی می‌کنم، نظام اسلامی بالا ترین ارزش را برای زنان قائل شده و در رسیدن به کمالات تساوی برای حقوق بین مردان و زنان تعیین کرده است.

وی افزود: بر اساس قرآن، زن و مرد مکمل یکدیگر هستند و هر که تقوای بیشتری دارد نزد پروردگار خود ارزشمندتر است. ایران اسلامی نیز با حضور زنان در تمامی عرصه‌های اجتماعی، تحصیلات دانشگاهی و در مناصب مختلف مدیریت نه تنها مخالفتی نداشته بلکه محیط را فراهم کرده و الگو مناسبی برای دیگر کشورها است و حضور زنان در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی در کشورمان شاهد بر این موضوع است.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: غربی‌ها همیشه با شعارهای فریب دهنده سعی کردند تا بی حجابی را بر کشورهای دیگر تحمیل کنند، به همین علت لازم است مردم مسلمان نقشه دشمنان را در بی حجابی تحمیلی که امر خلاف عقل است نقش بر آب کنند و همچنین قشر فرهیخته برای مردم تبیین کنند، زیرا حجاب جامعه را به اتحاد می‌کشاند، بر همین اساس دشمن سعی می‌کند هویت ملی ما را در بحث عفت از بین ببرد.

حضرت آیت‌الله حاج سیدابوالحسن مهدوی ادامه داد: در این راستا لازم است کسانی که از حکم دین و شرع تخلف می‌کنند رفتار خود را اصلاح کنند. بنا است مدیران و مسئولان نیز نسبت به حجاب پرسنل خود و همچنین از ارائه خدمات به افراد بی حجاب خودداری کنند.

وی افزود: آمران به معروف هم بدانند مردم با تمام وجود از آنها حمایت خواهند کرد، امیدوارم با همکاری مسئولان و نیروهای ناجا که قرار است از فردا مسئولیت خود را آغاز کنند شاهد برطرف شدن این معضل باشیم. در این راستا لازم است با استدلال قانع کنند و جوانان را به حجاب سوق دهند، زیرا حجاب علی رغم قانون، پشتوانه عقلی و شرعی دارد، امیدواری مردم با بصیرت هشیاری لازم را برای مقابله با این دسیسه‌ها داشته باشند.

امام جمعه موقت اصفهان در خطبه دوم اظهار کرد: حضور مردم ایران در روز قدس به منظور حمایت از مردم فلسطین است، به امید روزی که رژیم صهیونیستی به صورت کامل از تاریخ نابود شود.

حضرت آیت‌الله حاج سیدابوالحسن مهدوی گفت: استکبار جهانی بداند در مقابل اراده‌های مردم ما ذلیل خواهند بود، با حضور در مراسم قدس اعلام می‌کنیم که مردم مظلوم فلسطین عقبه مردمی جهانی دارند.

وی افزود: شکست‌های پی در پی رژیم صهیونیستی نمونه‌هایی از محور مقاومت است، امروز در داخل رژیم صهیونیستی نشانه‌های از انحلال این رژیم آشکار شده است، بر اساس اعتراف یکی از روزنامه‌های رژیم صهیونیستی اگر انتفاضه جدیدی رخ بدهد اسرائیل قبل از انجام حرکتی از بین خواهد رفت زیرا نیروهای نظامی این رژیم هم مایل به دفاع از رژیم مرتجع نیستند.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: از مردمی که با زبان روزه با مردم فلسطین همدردی می‌کنند تقدیر می‌کنم، امیدوارم روزی بتوانیم در قدس شریف به امامت رهبر انقلاب اقامه نماز کنیم.

امروز برابراست با: