سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین حاج سید مجتبی میردامادی ظهر امروز _جمعه هجدهم فروردین‌ماه_ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان، با اشاره به آیه‌ای از قران، اظهار کرد: فردا روز هفدهم ماه رمضان، روز جنگ بدر است که در مقابل لشکر دشمن ۳۱۳ نفر که بیشترشان پیرمرد هم بودند به کمک پیامبر آمدند.

وی افزود: آن شب پیامبر دعا کردند، بارندگی شدیدی شد و بارندگی به کمک آن‌ها آمد، هیچکس تصور نمی‌کرد که ۳۰۰ نفر در مقابل بیش از ۱۰۰۰ هزار نفر آن هم با امکانات کمتر، به پیروزی برسند.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: مؤمنان پیروز شدند و آیه‌ای نازل شد که الهام‌بخش این معنا بود که دو چیز رمز موفقیت در مقابل دشمن است، اینکه تقوا پیشه کرده و استقامت کنیم.

وی ادامه داد: باید مشکلات برطرف شود اما در حال حاضر که مشکلات وجود دارند، اگر می‌خواهیم در مقابل دشمن پیروز شویم باید از خود استقامت نشان دهیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین میردامادی تصریح کرد: ۴۰ سال است که نشان می‌دهید که همت و تقوای شما، دشمن را ضعیف‌تر و ذلیل‌تر از همیشه کرده است.

وی اظهار کرد: اسلام دین رافت و رحمت است، البته نباید از این ویژگی سوءاستفاده کنیم و باید در میان خودمان با همدیگر مهربان باشیم.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: عمر قاطع رحم کوتاه است، ماه رمضان فرصت بسیار مناسبی است که ارتباطات قطع شده را دوباره وصل کنیم و صله رحم را تقویت کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین میردامادی تصریح کرد: اسلام در مثل به منزله یک درخت است، ریشه‌های این درخت اعتقادات ما، شاخه‌ها عمل ما و میوه‌های آن اخلاق است.

وی افزود: ترک‌کنندگان نماز، ترک‌کنندگان خمس و زکات، شراب‌خواران، عاق والدین شدگان بدون معطلی در روز قیامت به جهنم می‌روند.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به شب معراج، تصریح کرد: معراج پیامبر (ص) نشانه اوج استعداد حرکت بشر است، پیامبر اسلام (ص) با جسم خود به جایی رسیدند که غیر از خداوند هیچ‌کسی نبود.

وی اظهار کرد: سه شب بسیار مهم در پیش داریم، احتمال بیشتر شب قدر، بیست‌وسوم ماه مبارک رمضان باشد، مقدرات خداوند با اراده خداوند قابل تغییر است، این شب‌ها مخصوص امام زمان (عج) است، قدر این شب عظیم را بدانید.

حجت‌الاسلام و المسلمین میردامادی با اشاره به شهادت امیرالمومنین (ع)، گفت: یک فرد مسلمان‌نما به حضرت علی (ع) ضربت زد، کسی که شیعه ایشان بود اما دچار انحراف شد، این انحراف‌ها را امروز هم می‌بینیم و تاریخ تکرار می‌شود.

وی اضافه کرد: خطر نفاق بدتر از خطر کفر است، کسانی که امام حسین (ع) را به شهادت رساندند که ادعای مسلمانی داشتند، بیدار باشیم که دشمن ما را منحرف نکند. امروز بیش از هزاران رسانه خطراتی برای ما دارد که باید به آن‌ها توجه داشته باشیم و از دین دور نشویم.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در روزهای گذشته، خاطرنشان کرد: معظم له در ابتدا راجع به اقتصاد و معیشت صحبت کردند، در این راستا گرانی و تورم ساعتی مردم را دچار مشکل کرده است که دولت باید تلاش خود را برای رفع آن‌ها به‌کار گیرند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری تأکید کردند که اگر به اقتصاد اشاره می‌کنیم نباید از مشکلات فرهنگی غافل شویم، متولیان فرهنگی باید همت کنند، نشستن پشت میز کافی نیست باید به جامعه بیایند و فرهنگ جامعه را اصلاح کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین میردامادی با اشاره به شکست سیاسی آمریکا، گفت: سی سال پیش امام خمینی (ره) به گورباچف هشدار دادند و امروز عاقبت گورباچوف در انتظار آمریکا است. بدهکارترین کشورها آمریکا است، دانش‌آموزان مسلح معلم خود را می‌کشند و مشکلات آن‌ها بسیار زیاد است.

وی تصریح کرد: دشمنان با جنگ‌های ترکیبی بسیار علیه ما کار کردند، تلاش کردند دنیای عرب را در مقابل ما قرار دهند اما مقام معظم رهبری از اتحاد جهان اسلام گفتند.

وی با بیان اینکه بی‌حجاب از نظر قانون، بی‌قانونی و از نظر اسلام گناه است، افزود: بسیاری از کم‌حجابان نمی‌دانند که در پشت پرده چه می‌گذرد و خود اهل نماز و روضه هستند اما باید بدانند که دشمن در پشت پرده چه در نظر دارند.

حجت‌الاسلام و المسلمین میردامادی با اشاره به مشکلات مسکن، گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باید برای مشکلات این حوزه فکری کنند، هر روز اوضاع برای مردم سخت‌تر می‌شود و گاهی باید تمام حقوق خود را برای اجاره‌های سنگین بدهند.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید