سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین حاج سید احمد محمودی، امروز _جمعه نوزدهم اسفندماه_ در خطبه‌های پیش از نماز جمعه اصفهان اظهار کرد: ایمان به خدا، قیامت و انبیا الهی یکی از مولفه‌ها و ارزش‌های معنوی بسیار ارزشمند در مسیر تکامل انسان است. اما اگر این ایمان که جایگاه بالایی دارد در کنار تقوا قرار نگیرد جایگاهی ندارد.

وی افزود: اگر ایمان و تقوا در کنار یکدیگر باشد، برای شما پاداش بزرگی است اما اگر در کنار هم قرار نگرفت ارزشی نخواهد داشت، این جایگاه تقوا را برای ما مشخص می‌کند.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: یکی از موارد دیگر صبر و استقامت است هم در جبهه جنگ و جهاد هم دین، صبر و استقامت هم در آیات الهی هم روایات اهل بیت بسیار اهمیت داده شده و برخی صبر را از مراحل بالای عرفانی می‌دانند اما همین صبر اگر در کنار تقوا قرار نگیرد اثر نخواهد داشت‌.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمودی گفت: احسان و نیکوکاری یکی دیگر از ارزش‌های اخلاقی است که قرآن می‌فرماید احسان و نیکوکاری زمانی که در کنار تقوا قرار بگیرد مثمر نتیجه است، تقوا باید در کنار همه ارزش‌ها نقش‌آفرینی کند و در غیر اینصورت این ارزش‌ها به تنهایی کارایی ندارد. اگر در کنار مباحث اخلاقی تقوا نباشد آن فضیلت ممکن است به ضد فضیلت تبدیل شود.

وی با اشاره به شجاعت به عنوان یکی دیگر از ارزش‌های اخلاقی خاطر نشان کرد: اگر شجاعت پردلی بدون تقوا باشد هیچ کارایی ندارد و به عنوان فضیلت محسوب نمی‌شود، در جنگ بدر مقابل امیرالمومنین قرار گرفت، مولا وقتی مقابل ولید قرار گرفت دست او را قطع کرد، وی مقابل امیر آمد و دست قطع شده خود را به عنوان حربه استفاده کرد، فردی این چنین شجاعت را در میدان نبرد نشان می‌دهد اما هیچ ارزشی ندارد.

وی ضمن تبریک میلاد حضرت ولی عصر (عج) تشریح کرد: بالاترین برگ برنده انسان این است که ولی خدا از او راضی باشد، اگر ولی خدا از انسان راضی باشد پیامبر خدا راضی است و در نتیجه خداوند راضی است، فضای کشور و جامعه در حال و هوای میلاد امام زمان (عج) است و این انقلاب اسلامی و فعالیت‌ها در راستای اهداف ایشان شکل می‌گیرد.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: امام زمان (عج) اهداف همه انبیا را به دوش کشیده چرا که اهداف همه انبیا عدالت اجتماعی بوده است، عوامل مختلفی باعث شده انبیا به اهدافشان نرسند اما این امام اهداف همه انبیا را به دوش می‌کشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمودی با اشاره به هفته گرامیداشت سربازان گمنام امام زمان ضمن تشکر از خدمات این نیروهای امنیتی گفت: دیگر سازمان‌ها می‌توانند از عملکرد خود گزارشاتی ارائه دهند اما سربازان گمنام به رغم تلاش شبانه روزی، به دلیل نوع فعالیتشان نمی‌توانند این کار را انجام دهند که ممکن است باعث نادیده گرفته شدن خدمات آنها شود.

وی با اشاره به ۲۲ اسفند ماه سالروز صدور فرمان امام خمینی (ره) برای تأسیس بنیاد شهید خاطر نشان کرد: یکی از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی همین بنیاد است که به خانواده معظم شهدا و جانبازان عزیز خدمت‌گزاری می‌کند، افرادی که به این‌ها خدمت می‌کنند یقیناً جایگاه بالایی دارند.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص مسمومیت دانش‌آموزان گفت: شاهد دفاع تمام قد مقام معظم رهبری را در این عبارت کوتاه هستیم که مطالب زیادی به ما منتقل کردند و بسیار راهگشا بود، فرمودند اینها باید به اشد مجازات برسند زیرا جنگ ترکیبی این بار قشر معصوم جامعه ما را مورد هدف قرار داده است.

محمودی افزود: ایشان در اغتشاشات اخیر با بزرگواری عفو کردند اما اینجا در عبارتی کوتاه چهار مرتبه این کار را خبیث و جنایت نامیدند، هیچ اغماض و مماشاتی وجود ندارد، در فتنه‌های انقلاب و چند دهه اخیر چنین تعبیری نداشتیم، مشخص است که تمام قد مقابل این اتفاق ایستاده‌اند.

وی با تاکید بر این که تنها اخبار را از منابع رسمی نظام بشنوید، گفت: دشمنان قسم خورده انقلاب جو خانوادگی ما را هدف قرار داده‌اند، چنین مواقعی تنها دانش‌آموزان آسیب نمی‌بینند، زمانی که امنیت دانش‌آموزی مورد تهدید قرار گیرد خانواده‌ها نگران می‌شوند.

امام جمعه موقت اصفهان خاطر نشان کرد: البته ویژگی‌هایی در این فتنه وجود دارد که مانند فتنه‌های اخیر نیست، آرامش اجتماعی باید وجود داشته باشد تا مسئولان بتوانند وظیفه خود را انجام دهند.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید