سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

حضرت آیت الله حاج سید ابوالحسن مهدوی امروز_جمعه دوازدهم اسفندماه_ در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان اظهار کرد: یاری رساندن به فقرا و محرومان در آستانه ماه مبارک رمضان و سال جدید اهمیت بسیاری دارد. روش و عادت پیامبر (ص) روزه گرفتن در روزهای ماه شعبان و عبادت در شب‌ها بود. ایشان در عبادت خود را به زحمت می‌انداختند تا ماه شعبان را بزرگ بشمارند.

وی ادامه داد: شایسته است جامعه اسلامی نیز به همین روش در ماه شعبان و رمضان عبادی بوده و فضای شهر و استان معنوی باشد. همیشه افرادی هنجارشکنی می‌کنند و می‌خواهند منکرات را علناً انجام دهند و تذکری دریافت نکنند. در حالی که وظیفه همه مردم است که با رعایت قانون تذکر دهند. مسئولان نیز از افرادی که تذکر می‌دهند حمایت می‌کنند.

امام جمعه موقت اصفهان در ادامه با اشاره به روز میلاد علی اکبر (س) و روز جوان، گفت: به جوانان توصیه می‌کنم با تاسی و پیروی از علی اکبر (س) سعی کنند در مقابل امام زمان آبرومند بوده و ایمان خود را قوی کنند، اخلاق خوب داشته باشند و عمل صالح انجام دهند. اکنون ایمان افراد متوسط است که برای مسیر زندگی متعارف کافی است. اما در زمان‌هایی که نیازمند ایثار جان و مال هستیم توانایی آن را نداریم چرا که ایمان قوی نداریم.

آیت‌الله مهدوی با بیان اینکه نماز اول وقت یکی از مهم‌ترین اعمال صالح است که تاکید زیادی به آن شده است، اضافه کرد: پیش از میلاد امام زمان (عج) نیز شب نیمه شعبان باعظمت شمرده و از آن به عنوان شب قدر ائمه یاد شده است.

وی ادامه داد: افرادی که در زمان حضور اهل بیت زنده بودند به سرعت به قله کمال می‌رسیدند اما کیفیت بالاتر برای دستیابی به این مهم متعلق به افرادی است که مسیر را در دوران غیبت طی می‌کنند. پیامبر اسلام (ص) نیز مشتاق تماشای این افراد هستند و آنان را یاران خود می‌دانند.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: در قرآن کریم به برقراری ارتباط با امام معصوم سفارش شده است. در دوران غیبت به دو نحو می‌توان با امام زمان (عج) ارتباط برقرار کرد که شامل ارتباط دیداری و یادکردن از ایشان است. باید سعی کنیم خود را پاک کنیم تا به محضر امام زمان (عج) برسیم.

آیت‌الله مهدوی اضافه کرد: انسان‌هایی که به یاد حجت الله باشدند روح زنده‌ای داردند، یاد امام زمان (عج) آنها را از غفلت دور می‌کند و آرامش به دست می‌آورند. این افراد به یاد یاران امام بوده و سعی می‌کنند خود را به جایگاه یاران امام زمان (عج) برسانند.

وی در ادامه تصریح کرد: استکبار جهانی همواره به دنبال آزار رساندن و نابود کردن دین الهی و رهبران آسمانی است. اینکه برخی تصور می‌کنند جمهوری اسلامی دشمن تراشی می‌کند اشتباه است. ما به دنبال پیشرفت علمی، معنوی و اقتدار خود هستیم، اما استکبار جهانی به دنبال تثبیت استثمار خود و سرقت اموال مردم از جمله نفت عراق، سوریه و اموال افغانستان است.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: اسلام و مسلمانان سودای جنگ با دیگران ندارند. دشمن به دنبال اهداف خود و جنگ است. مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن ثابت کردند به رغم اغتشاشاتی که دشمن ایجاد کرد دست از آرمان انقلاب و اهداف بزرگ آن بر نمی‌دارند.

آیت‌الله مهدوی اضافه کرد: حضور مردم در صحنه‌های مختلف به معنای نبود سختی و شکایت نیست. کمبودها و گرانی‌ها برای معیشت افراد فقیر و متوسط سختی‌های بسیاری ایجاد کرده است. حاکمان نظام اسلامی باید بیش از این به مردم خدمت کنند.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید اقتصاد ایران را از دلارزدگی خارج کنند، تصریح کرد: ما در تجارت خارجی خود نیازی به دلار نداریم. می‌توان تهاتر کرد و یا پول همان کشور همسایه را برای تجارت دریافت کرد. بانک مرکزی فقط برای ۴۰ کالا به تجارت جهانی نیاز دارد اما در سایر مبادلات می‌توان دلار را حذف کرد. نیازمند برخورد جدی با اخلالگران نظام اقتصادی هستیم.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: استکبار جهانی باید بداند ملت ایران راه مقاومت را انتخاب کرده و با عزم و اراده جدی به دنبال زمینه‌سازی ظهور است و به هیچ نحوی تسلط استکبار جهانی و کدخدایی آن را نمی‌پذیرند.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید