سال مهار تورم، رشد تولید
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج سید مجتبی میردامادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، توصیه به رعایت تقوای الهی و ترک معصیت، اظهار کرد: از آنجا که یکی از نشانه‌های تقوا، تعظیم شعائر الهی است، باید مؤمنان اعیاد و شعائر ماه پر خیر و برکت شعبان را بزرگ بدارند.

وی با اشاره به سخنان هفته‌های گذشته خود با موضوع معاد، افزود: متأسفانه ما در زندگی همه نوع محاسبه‌ای داریم به‌جز توجه به روز حساب و قیامت، در حالی که ما برای یوم‌الحساب و روز قیامت آفریده شده‌ایم.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: رسول اکرم (ص) در روایتی می‌فرمایند: من نخستین کسی هستم که در قیامت محضر خداوند حاضر می‌شوم، سپس کتاب قرآن، بعد از آن اهل بیت (ع) و سپس امت من حاضر خواهند شد، بنابراین کتاب خدا، اهل بیت (ع) و پیامبر مکرم (ص) از عوامل مهمی است که باید در دنیا برای آنها اهمیت قائل شویم.

وی تاکید کرد: طبق روایات معصومین، نخستین سوال در روز قیامت از نماز است، اما متأسفانه امروز تبلیغات منفی دنیای کفر باعث افزایش تارکان نماز و بی‌توجهی جوانان به امر اقامه نماز شده است.

میردامادی عنوان کرد: طبق روایات و احادیث، برای عاقبت بخیری، افزایش رزق و روزی و رفع ده‌ها مشکل، تاکید بر اقامه نماز اول وقت شده است، همچنین از معصوم نقل شده، بدون شک کسانی که اهل نماز نیستند، جهنمی هستند.

وی در خطبه‌های دوم نماز جمعه، به دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین نکاتی که رهبری تذکر دادند، ممانعت از ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه است، علی رغم اینکه مشکلات در کشور وجود دارد ولی وظیفه مسئولان حل و رفع معضلات است.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: مسئولان نظام در کنار رفع مشکلات، وظیفه دارند که مانع از یاس ملت شده و دائماً امیدآفرینی کنند، اما چه فاجعه است که عده‌ای از مسئولان نظام همچون سال ۶۹، طی نامه‌ای به رهبری، ادعای سقوط کشور داشته باشند.

وی افزود: این روزها جوانان ایران زمین با تکیه بر توانمندی‌های داخلی در عرصه‌های مختلف همچون پزشکی، علوم دانش بنیان، فناوری نانو و علوم و تکنولوژی و نظامی، چشم دشمنان این نظام و انقلاب اسلامی را کور کرده‌اند و کارشناسان آنان را وادار به تحسین نظام جمهوری اسلامی ایران و پیشرفت‌های آن کرده‌اند.

میردامادی با بیان اینکه خلقت مهمترین نعمت خداوند، هدایت متأثر از بعثت انبیا و رسول مکرم (ص) دومین نعمت عظیم خداوند است، عنوان کرد: تعلیم و تربیت، تهذیب و مقاومت، اَشداءُ علی الکفار و رُحَماءُ بَینَهم از جمله درس‌های بعثت است.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید