سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سید احمد محمودی ظهر امروز _جمعه، بیست‌وهشتم بهمن‌ماه_ در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته اصفهان، اظهار کرد: تنها با تقوا می‌توان به جایگاه واقعی نزد خداوند رسید و این تعبیر نمایانگر آن است که بسیاری از جایگاه‌های اعتباری که در دنیا می‌شناسیم، راستی و صدق نیست از جمله بسیاری از پست‌ها، مقامات و واژه‌هایی که در مراحل علمی به کار می‌رود.

وی تقوا را جایگاه راستین در نزد خداوند دانست و افزود: قرب الهی مخصوص افراد دارای تقوا است همانطور که همسر فرعون از خدا خواست خانه‌ای در نزد خود با او بدهد، اما با اینکه تقوای الهی یکی از واژه‌های پرمحتوا و ارزشمند در متون و آموزه‌های دینی است، در مکاتب اخلاقی مورد توجه قرار نگرفته است.

امام جمعه موقت اصفهان کم‌توجهی به نقش تقوا در مکاتب اخلاقی را یک نقص معرفی کرد و گفت: هنگامی که به آموزه‌های دین اسلام و قرآن مراجعه کنیم، می‌بینیم تقوا جایگاه خاصی دارد زیرا نخستین حرکت معنوی انسان به سوی کمال با تقوا آغاز و آخرین مرحله و عاقبت انسان نیز به تقوا ختم می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمودی خاطرنشان کرد: پیامبر (ص) با بعثت خود ارزش‌های حاکم بر جامعه آن زمان را کنار زد و ارزش‌های انسانی دیگری را نشان داد که نقطه اساسی و بنیادین را تقوا معرفی کرد.

وی با اشاره به توجه عملی پیامبر (ص) به اهمیت تقوا گفت: رسول اکرم (ص) در عمل نیز و برای انتخاب و جایگزینی افراد در نظام اسلامی نیز برتری تقوا را اجرا کرد و انتصاب بلال حبشی به عنوان مؤذن بر همین اساس بود.

وی با تاکید بر اهمیت تقوای الهی، ساده‌زیستی تقوای الهی و پرهیز از دنیا طلبی در زمان رسول اکرم (ص) ادامه داد: پیامبر (ص) جامعه تمدن اسلامی و مدینه فاضله را با اساس تقوا ایجاد کرد که هنوز دنیای امروز نیازمند تقوا است زیرا ارزش‌ها را به سمت و سوی دیگری می‌کشاند و به خورد جامعه بشری می‌دهد.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به جاهلیت قرن ۲۱ ادامه داد: پیشرفت جامعه به سوی علم و تمدن و برخورد از مظاهر ظاهری بیشتر به معنای رفع جاهلیت نیست زیرا ممکن است در جامعه امروز ارزش‌هایی مطرح شود که در واقعیت ارزش نیستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمودی با بیان اینکه جاهلیت در قرآن در برابر علم و دانش نیست، گفت: ممکن است جامعه‌ای از نظر علم پیشرفت کرده باشد اما از نظر اخلاق و تقوا عقب مانده باشد همانگونه که غربی‌ها به عقب‌ماندگی در ارزش‌های انسانی اذعان می‌کنند.

وی با انتقاد از تبعیض در کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان سوریه و ترکیه تصریح کرد: این تبعیض به اندازه‌ای بود که مسئولان سوری اعلام کردند اگر کمک نمی‌کنید جلوی کمک دیگران را نگیرید، این نشانه‌ای از جاهلیت قرن ۲۱ است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمودی در خطبه‌های دوم با اشاره به مناسبت‌های متعدد این هفته گفت: امروز مصادف با وفات ابوطالب پدر امیرالمومنین است که حق این فرد شایسته در تاریخ ادا نشده است اما مناسبت مهم‌تر شب بعثت پیامبر (ص)، آخرین پیام‌رسان الهی و سرسبد همه انبیا خدا است.

وی در پیش بودن اعیاد شعبانیه را به ساحت امام زمان (عج)، اهل بیت (ع) و ملت تبریک گفت و افزود: پیامبر رحمت و رئوف آخرین سخن انبیا الهی را با کتابی مانند قرآن آورد و هنگامی که با کلمه توحید مبعوث شد در محیط کاملاً شرک‌آلود و در میان عقب‌مانده‌ترین مردم از آموزه‌های دینی دعوت خود را از خانه آغاز کرد و آن را در محیط پیرامون خود گسترش داد تا زمانی که اعلام شد دین را بدون هراس از دشمنان به دنیا اعلام کن.

امام جمعه موقت اصفهان حجه الوداع را بیان تمام اسلام با ولایت امیرالمومنین (ع) دانست و ادامه داد: دین مبین اسلام در ولایت علوی خلاصه می‌شود فردا سالگرد درخشش این نور الهی است که جهان را گرفت و اکنون بیش از یک میلیارد مسلمان در جهان وجود دارد و همچنان اسلام با قرآن پرتوان پیش می‌رود و همواره بر قدرت و طرفداران آن افزوده می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمودی با قدردانی از حضور ملت فهیم، شریف، بصیر، شجاع، دارای تجزیه و تحلیل سیاسی، در راهپیمایی حماسه‌ای و پرمحتوای ۲۲ بهمن ادامه داد: تعبیر بسیار بلند رهبر انقلاب این بود که در برابر این ملت سر تعظیم فرود می‌آورم، ملت در این جریان پیش‌بینی نشده ۲۲ بهمن با وجود هوای بسیار سرد و هجمه‌های دشمنان در اغتشاشات در صحنه حاضر شد.

وی همچنین با قدردانی از عفو عمومی حکیمانه رهبر معظم انقلاب برای اغتشاشگران گفت: مردم ایران موقعیت شناس و دشمن شناسی هستند، یکی از افتخارات ملت ایران این است که در دوران چهل ساله انقلاب دشمن را خوب شناخته است، رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند طرف حساب این مردم استکبار و آمریکای جنایتکار است نه سلیقه‌های مخالف سیاسی.

امام جمعه موقت اصفهان تاکید کرد: مردم با حضور در راهپیمایی یوم‌الله نشان دادید دشمن کیست که این حضور دز طول چهل و چند سال انقلاب بی‌سابقه بود و نشان داد که مردم همچنان پشت رهبر معظم انقلاب ایستادند و منویات ایشان را دنبال می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمودی با اشاره به هدف اصلی هجمه‌ها و اغتشاشات دشمن در جریان اخیر گفت: به دشمنان و تحلیلگران نادانی که عمدی و غیرعمد موضوع برگزاری رفراندوم را مطرح می‌کنند، باید گفت حضور میلیونی مردم از پای صندوق‌های رأی مهم‌تر بود آنها با حضور خود در خیابان نظام و منویات امامین انقلاب را دنبال کردند و این رفراندوم بود.

وی در واکنش به کسانی که موضوع رفراندم را مطرح می‌کنند، یادآور شد: برخی رسانه‌های دنیا تلاش کردند این راهپیمایی را پوشش ندهند اما خورشید زیر ابر پنهان‌نماند، سفر رئیس جمهور به چین بعد از ۲۲ بهمن نیز معنادار است.

امام جمعه موقت اصفهان دعوت رئیس جمهور چین از رئیس جمهور را نشان‌دهنده راهبردی بودن روابط تهران و پکن معرفی کرد و افزود: شراکت راهبردی دو کشور در مسائل اقتصادی، سیاسی امنیتی دارای اهمیت است و این حضور مردم در ۲۲ بهمن باعث شد در تصمیمات خود این موضوع را لحاظ کنند که این نظام دارای پشتوانه مردمی و مردم سالاری است و مسئولان تنها نیستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمودی اظهار امیدواری کرد این سفر دستاوردهای خوبی داشته باشد و گفت: این ارتباط از چند جهت دارای اهمیت است نخست تحریم هر دو کشور از سوی آمریکا که برای خنثی کردن آن این ارتباطات لازم است.

امام جمعه موقت اصفهان دومین دلیل را اعلام آمادگی چین برای سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد دلار در گاز و احداث راه‌های ریلی اعلام کرد و یادآور شد: مسئولان نظام در برابر حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن وظیفه دارند برای رفع گرفتاری مردم کار و تلاش کنند و افراد متدین، نخبه اهل فکر و اندیشه را در این زمینه به کار گیرند.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید