سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

حضرت آیت الله حاج سید ابوالحسن مهدوی ظهر امروز – جمعه، بیست‌ویکم بهمن‌ماه- در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته اصفهان اظهار کرد: در آستانه ۲۲ بهمن یکی از وظایف دینی و حدود الهی که باید به آن توجه کنیم گرامیداشت این انقلاب شکوهمند، حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن و تحسین یک شعار بزرگ‌یعنی «یوم الله» بودن این روز است.

وی با اشاره به معرفی روز نجات مردم از فرعون و رسیدن به ولایت یک رهبر آسمانی در قرآن به عنوان ایام‌الله افزود: این توجه به نجات از طاغوت یکی از نعمت‌های بزرگ الهی است و زیر پرچم یک رهبر آسمانی قرار گرفتن نشانه است؛ البته نجات از طاغوت به معنای نجات از همه سختی‌ها نیست بلکه به معنای از بین رفتن فشارها و کارهای حرام طاغوت است.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به نامگذاری ۲۲ بهمن از سوی امام خمینی (ره) به عنوان یوم الله خاطرنشان کرد: در روزهای آینده شهادت امام هفتم، موسی بن جعفر (ع) در پیش است که با توجه به مناسبت دهه فجر اشاره به این‌نکته لازم است که ائمه ما به ویژه امام هفتم (ع) خواستار کافر بودن شیعه به طاغوت بود.

برای برخی مسئولان گفتن مرگ بر دشمن سخت است

وی با تاکید بر لزوم قطع ارتباط با دشمن گفت: برای برخی مسئولان گفتن مرگ بر دشمن سخت است زیرا وقتی مسئولی پا روی پرچم آمریکا نمی‌گذارد، نشان دهنده داشتن ارتباط با آن کشور است.

مهدوی تصریح کرد: باید مراقب باشیم که ارتباط با دشمن سبب نشود در شعار و ظاهر سست شویم زیرا این بر خلاف رضایت حجت الهی است.

وی ادامه داد: اگر حاکمیت فردی به اهل بیت متصل شود، حکومت مورد رضای پروردگار است وگرنه حکومت از نوع طاغوت است؛ شیعیان پس از اعتقاد به ولایت پروردگار، معتقد به چند ولایت دیگر از جمله پیامبر (ص) و ائمه (ع)، منسوبان از سوی آنها و ولایت مراجع تقلید اهل بیت (ع) هستند که با عنوان حجت و حاکم بر جامعه قرار داده شده‌اند.

امام جمعه موقت اصفهان با تقدیر از خدمات شبانه‌روزی مسئولان گفت: توجه کنید که نصب رهبری نصب مطلق نیست بلکه مشروط و مادامی است که کوتاهی در خدمت صورت نگیرد بنابراین باید به مردم خدمت کنید، آنها مشکلات معیشتی فراوان دارند و بسیاری به دلیل عفت کلام و روحیه مدارا کردن سکوت می‌کنند، اما وظیفه ما خدمت به آنها است.

لزوم حل مشکلات اداری

وی خواستار حل مشکلات اداری شد و تاکید کرد: ممکن است بخشی از مشکلات اقتصادی به دلیل تحریم‌های اقتصادی باشد، اما لازم است مشکلات اداری حل شود و این وظیفه مسئولانی است که می‌خواهد حکومت مورد رضای امام زمان (عج) باشد.

مهدوی با اشاره به وقوع دو زلزله در حوالی شهر خوی به فاصله ۱۰ روز گفت: شایسته است همه مردم به مسئولان و هلال احمر کمک کنند تا دست مسئولان در کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان باز باشد.

وی در خطبه دوم یکی از واجبات و حدود الهی را حفظ نظام اسلامی و ولایت فقیه اعلام کرد و یادآور شد: مراجع تقلید حامی بار سنگین رهبری هستند ما نیز باید قدردان این نعمت بزرگ باشیم.

امام‌جمعه موقت اصفهان با اشاره به فرارسیدن سالگرد ۲۲ بهمن و پیروزی انقلاب تاکید کرد: دشمنان تلاش می‌کنند با ایجاد تفرقه بین گروه‌های سیاسی و مردم باعث شوند که مردم احساس بدبینی و بی اعتمادی بین خود یا به مسئولان پیدا کنند به همین دلیل نقاط قوت انقلاب را نشانه می‌گیرند تا آن‌ها تضعیف کنند.

وی نقطه قوت انقلاب را اتحاد بین همه گروه‌ها دانست و ادامه داد: نه تنها در ظاهر که دل‌های ما باید کنار هم باشد، اختلاف سلیقه‌ها نباید باعث کدورت شود. گروه‌های سیاسی با اعتقادات خود تلاش می‌کنند به اهداف خود برسند اما همه باید در اصول انقلاب، حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های آن اتحاد و همدلی خود را حفظ کنند.

مهدوی با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با همافران گفت: خواسته رهبری حضور همه ملت و گروه‌ها با حفظ وحدت، انسجام و همدلی در راهپیمایی ۲۲ بهمن بود. دشمنی که سال‌ها در فکر به زانو در آوردن انقلاب ما بوده، فردا می‌بیند که نه تنها زانوهای مردم خمیده نشده بلکه با گام‌های استوار، عزم پولادین، ایمان قوی و بصیرت انقلابی حضور خود را در راهپیمایی ۲۲ بهمن به نمایش خواهند گذاشت.

اتحاد رکن اساسی ارتباط بین مردم، اسلام و رهبر است

وی مهم‌ترین عوامل پیروزی انقلاب را اسلام، حضور مردم و اتحاد معرفی و تاکید کرد: اتحاد رکن اساسی و نخ تسبیح برای ارتباط بین مردم، اسلام و اتحاد با رهبر آسمانی و ولی فقیه است که مردم را به وظایف هر روز خود آگاه می‌کند همچنین در مسیر حرکت به سوی قله‌های کمال هدایت و متوجه نقشه‌های دشمنان می‌کند.

وی با تاکید بر تعبیر نشدن خواب دشمنان برای شکست انقلاب گفت: مردم هر سال حضور خود را در جشن ۲۲ نشان داده‌اند، اما حرکت روبه جلوی انقلاب باعث نگرانی دشمنان می‌شود. از نمونه‌های اقتدار می‌توان به رونمایی از پایگاه هوایی عقاب ۴۴ اشاره کرد که دشمنان را به وحشت انداخت و بازتاب زیادی در خبرهای خارجی داشت.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: اقتدار نظام جمهوری برای شروع جنگ نیست بلکه برای مایوس کردن دشمن از تعدی و آرامش دوستان در منطقه است که این آرامش سبب صلح در منطقه و پیشرفت انقلاب و کشورهای همجوار خواهد شد.

وی انقلاب را آمیخته به اعتقادات اسلامی دانست و گفت: باید مواظب و حافظ اصول انقلاب باشیم که با گذشت ۴۴ سال اصول اصلی مانند کمال‌خواهی، عشق به پروردگار، معصومان (ع)، حضور در مجامع دینی مانند اعتکاف همچنان زنده هستند.

مهدوی فداکاری، استقلال و آزادی را از اصول انقلاب دانست و گفت: آزادی به معنای آزادی نفسانی مثل کشف حجاب نیست بلکه منظور آزادی عقلانی است که انسان حقوق دیگران را رعایت و حدود قانونی را حفظ کند و در جامعه در حدود خود حرکت کند.

وی با تقدیر از عفو تعداد زیادی از محکومان جرائم عمومی و اغتشاشات اخیر از سوی رهبر معظم انقلاب یادآور شد: این حرکت در آستانه بعثت پیامبر (ص)، ماه رجب و در دهه فجر و پس از دو ماه از اغتشاشات، بازتاب زیادی در بین دوستان و ناامیدی دشمنان داشت.

وی ادامه داد: این عفو عمومی وحدت ملی را بیشتر و دشمن را ناامید کرد و باعث شناساندن دشمن اصلی به ملت شد. افرادی که جزو اغتشاشگران بودند و آزاد شدند، بدانند دشمن اصلی کسی است که ملت را قبول ندارد. این اقدام رهبر باعث شکست نقشه دشمن، جدا کردن صف معترضان با کسانی که اغتشاش جدی ایجاد کردند و صیانت انقلاب از تکرار احتمالی اغتشاشات در آینده شد. انتظار می‌رود کسانی که آزاد می‌شوند به ملت بپیوندند و با وحدت ملی یک‌صدا کنار هم باشیم.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید