سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

حضرت آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی، امام جمعه موقت اصفهان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به پیش‌رو بودن ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: از مردم می‌خواهیم که خود را برای جشن‌های مردمی دهه فجر و حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن آماده کنند.

وی با اشاره به سخنان مدیرکل آموزش و پرورش در پیش خطبه‌های نماز جمعه افزود: دانش‌آموزان باید به علم و معنویت خود توجه ویژه‌ای داشته باشند زیرا انسان‌ها باید بدن و روح سالمی داشته باشند و روح سالم در فکر سالم، ایمان محکم و عمل صالح قرار دارد.

مهدوی با اشاره به شرایط کنونی کشور گفت: شرایط کشور دشمنان را برای مبارزه با نظام اسلامی جدی‌تر می‌کند؛ دشمن در صحنه‌های بسیاری از جمله جنگ تحمیلی، کوی دانشگاه، انتخابات ۸۸، فتنه‌ ۹۸ و اتفاقات اخیر به‌دنبال تخریب نظام اسلامی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: پول فراوانی به افراد جاسوس داده شد و به همین دلیل فکر می‌کردند کار نظام تمام است ولی اغتشاشات به پایان رسید و بسیاری ناراحت شدند که تبلیغات و هزینه‌هایشان نتیجه‌ای نداشت و ناامیدی بر آن‌ها مسلط شد، در همین راستا شایسته است توجه بیشتری در این شرایط خاص داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان دنبال‌اند دستاوردی برای خودشان درست کنند اما خبر ندارند که ملت ایران با توکل به پروردگار و نگاه به رهنمودهای رهبر انقلاب، با اتحاد و انسجام همه گروه‌های اصلاح‌طلب و اصولگرا در این مرحله هم امید دشمن را ناامید خواهند کرد.

مهدوی با بیان اینکه دشمن محاسبات خود را دارد البته خودشان هم می‌دانند موفق نیستند، تصریح کرد: امکانات طرف مقابل بیشتر از ما است، رسانه‌ها و پول‌های فراوانی دارند اما در محاسبات آن‌ها هیچگاه عنایت الهی وجود ندارد.

امام جمعه موقت اصفهان با یادآوری اینکه دشمن متوجه نیست که باید در محاسبات خود، لطف و نصرت الهی، توکل به خداوند را نیز محاسبه کند، بیان داشت: آن‌ها می‌گفتند انقلاب چهل سالگی خود را نخواهد دید، داعش را تأسیس کردند، به‌دنبال سقوط حزب‌اله لبنان و یمن بودند اما موفق نشدند.

وی یادآور شد: ایمان به پروردگار، انتظار فرج، اتحاد زیر لوای ولایت فقیه و تمسک به امام حسین(ع) از جمله محاسباتی است که دشمن از آن بی‌بهره و همین موارد رمز پیروزی ما است.

مهدوی گفت: امیدواریم ملت با قدردانی و شکر نعمت الهی، اتحاد و انسجام خود را قوی‌تر و توجه خود به ندای رهبر انقلاب را بیشتر کنند و بیش از گذشته ضربه‌های مهلکی را بر دشمن وارد کنند، امیدواریم با ضربه‌های دیگر سقوط و افول دشمن را شاهد باشیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار کرد: ریزش گناه مردم و رحمت الهی برانسان‌ها در ماه رجب اتفاق می‌افتد، ماه‌های رجب، شعبان و رمضان برای طهارت روح بسیار مؤثر است.

وی ادامه داد: ماه رجب ماه استغفار برای تخلیه روح انسان است، ماه شعبان ماه زیور پیدا کردن روح انسان به اخلاق نیکو، عمل صالح و ایمان قوی است؛ امیدوارم با لطف الهی و حرکتی و تدبیری که باید داشته باشیم، بتوانیم بهره بیشتری از این ماه‌ها ببریم.

مهدوی با اشاره به ماه رجب گفت: توصیه می‌کنم از شرایط اعتکاف و استفاده از برنامه‌های معنوی این ۳ روز برخوردار باشید، اعتکاف مؤثر در رزق معنوی و تقویت ایمان است، رمز اعتکاف زهد از دنیا است.

امام جمعه موقت اصفهان در پایان عنوان کرد: انسان باید در دنیا زهد داشته باشد و از گناهان فاصله بگیرد و از سمتی به اموال دنیا دل نبندد تا در بهشت قرار گیرد.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید