سال مهار تورم، رشد تولید
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

حضرت آیت‌الله حاج سیدابوالحسن مهدوی، امام جمعه موقت اصفهان در خطبه‌های نمازجمعه این هفته اصفهان با اشاره به ۹ دی ماه روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، اظهار کرد: اگر کسی بخواهد بصیرت پیدا کند دو عامل مهم فکری و عملی دارد، عامل فکری همان تفکر و تعقل است، کسانی که اهل فکر و بینش هستند جریاناتی که اتفاق می‌افتد را عمیق می‌نگرند.

وی با بیان اینکه بعد از فکر، فرد باید واجبات را انجام دهد و محرمات را ترک کند تا عقلش قوی شود، افزود: روانشناسان نیز این موضوع را تایید می‌کنند، قرآن در سوره انفال می‌گوید آن وقت که تقوا دارید، خدا برایتان فرقان می‌گذارد و در فتنه دیگر سرگردان نیستید.

آیت‌الله مهدوی با اشاره به خطرات بی‌حجابی در جامعه،گفت:خطر اول اینکه، کشف حجاب پایان کار نیست و مقدمه برهنگی و سایر اعمال زشت و عادی سازی فساد و گناه در جامعه است، خطر دوم تضعیف اقتدار نظام است به عبارتی اغتشاشات تمام شد اما فتنه با کشف حجاب استمرار دارد.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: خطر سوم سرایت این بی‌حیایی‌ها در بین دیگر اقشار جامعه و خطر چهارم تنزل حجاب در بین اقشار مذهبی جامعه و خطر پنجم ایجاد دوقطبی در جامعه و ضربه به امنیت مردم است.

وی گفت: بند سوم قانون اساسی می‌گوید دولت موظف است برای عمل به اهداف بند دوم، همه امکانات را برای ایجاد محیط مساعد و رشد فضائل اخلاقی بر اساس ایمان و تقوا فراهم کند. 

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: چرا برخی نسبت به فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر اتهام می‌زنند که تذکر یعنی اسیدپاشی! کجا یک نفر متدین اسید می‌پاشد؟ من چنین چیزی را نه دیدم و نه اجازه می‌دهم.

وی افزود: فرد متدین اهل فحاشی نیست، اهل نظم و قانون است و خلاف قانون را برای خودش خلاف شرع می‌داند و طبق سخن رهبر معظم انقلاب که فرمودند مردم وظیفه تذکر لسانی را دارند، تذکر می‌دهد، نه چیز دیگر و این اتهامات به افراد متدین نمی‌چسبد.

 «زیباتر از گل» نوشته آیت‌الله مهدوی در خصوص حجاب

 اتحاد و حمایت از یکدیگر، تذکر لسانی و نه اقدام عملی با رعایت اصول قانونی و حفظ احترام و بیان استدلال‌های عقلی از توصیه‌های مهم آیت‌الله مهدوی خطاب به مردم و مسؤولان در خصوص رعایت حجاب بود.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به کتاب زیباتر از گل، توضیح داد: استدلال‌های عقلی حجاب در این کتاب وجود دارد، چند استاد دانشگاه نزد من آمدند و گفتند این استدلال‌ها را همه دنیا می‌پذیرند و عقلی است.

آیت‌الله مهدوی در بخش دیگری از خطبه‌ها با بیان اینکه انجام واجبات و ترک محرمات با چهار نوع فکر ممکن است انجام گیرد،گفت: انکار، شک، گمان و یقین از این موارد است، کسانی که انکار می‌کنند و خدا و دین را قبول ندارند و در ظاهر واجبات را انجام می‌دهند و محرمات را ترک می‌کنند، منافقین‌اند.

وی درخصوص شک توضیح داد: کسانی که نمی‌دانند دین حقیقت دارد یا نه، می‌خواهند امتحان کنند که آیا با انجام واجبات دعایشان مستجاب می‌شود یا نه و افرادی که به خدا گمان دارند، مقتضی برای عمل دارند ولی با برخورد به مانع، واجب را ترک می‌کنند یا اگر زمینه گناه فراهم شود، انجام داده و بعد به فکر توبه می‌‌افتند.

مهدوی گفت: گروه چهارم با یقین به پروردگار، واجبات را عمل می‌کنند و در آن استمرار دارند، در مواجهه با گناهان هرچند که جاذبه داشته باشند به آن آلوده نمی‌شوند، این‌ها کسانی هستند که در سوره یونس از آن‌ها به اولیای خدا تعبیر شده، کسانی که تقوای دائمی دارند، دو بشارت دنیایی خواب‌های رحمانی و ظهور به ولی خدا برایشان است و دو بشارت آخرتی گفت‌و‌گو با اهل بیت و ورود به بهشت است.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به ایام فاطمیه از تعدد جلسات و فراوانی توسلات در استان اصفهان تشکر کرد و گفت: در گوشه و کنار شهر ما چندین هزار جلسه برگزار شد و امیدوارم مشمول دعای سوره حج باشید که تقوای دل غیر از تقوای جوارحی است.

وی افزود: ۱۲ دی سالروز رحلت مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی است که مدافع ولایت، متخلق به اخلاق است و رهبر معظم انقلاب ایشان را به مطهری زمان تشبیه کردند، به خصوص طرح ولایت ایشان که به گفته اقای مصباح عصاره زندگی‌اش بود و جوان‌هایی که در این طرح شرکت کردند با مبانی دین آشنا شدند و برای جامعه خود موثر واقع شدند.

مهدوی همچنین با اشاره به ۱۳ دی سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی خاطرنشان کرد: معارف دین، بصیرت و دفاع از ولایتی که آیت‌الله مصباح بیانگر او بود، در این شخصیت تبلور کرد  که از او به عنوان مکتب یاد کردند، نسل جدید باید بتواند راه آن‌ها را ادامه دهد.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید