سال مهار تورم، رشد تولید
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سید احمد محمودی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان، اظهار کرد: انسان موجودی بسیار دقیق بوده و با موجودات دیگر کاملاً متمایز است. همچنین در نظام جهان هستی از جایگاه بالایی برخوردار است و برای رسیدن به درجات عالی کمال الهی و هدفی که از خلقت او در نظر گرفته شده، بسیار والا است؛ بنابراین نیاز به سفارش به تقوای الهی دارد.

وی افزود: موجودات دیگر این ویژگی را ندارند. برخی موجودات مانند ملک‌های الهی در سفارش به تقوای الهی قرار نمی‌گیرند و برخی موجودات دیگر مانند حیوان دارای غضب و شهوت هستند، اما از هدایت تکمیلی استفاده می‌کند و تخطی ندارند بنابراین نیاز به سفارش به تقوا ندارند.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: انسان دشمنی به نام شیطان دارد که خداوند در جای-جای قرآن مجید، تذکر داده که دشمن اصلی شما شیطان است و مبادا از این موجود غفلت کنید و ساده بگیرید. شیطان قسم خورده به عزت الهی و پای قسم خود ایستاده است که همه انسان‌ها و فرزندان آدم را فریب دهد. چنین می‌کند و همه به نوعی گرفتار می‌شوند.

وی اضافه کرد: شیطان بیشتر به سراغ انسان‌های شایسته و مؤمن می‌رود. کافران و افرادی که راه شیطانی را دنبال می‌کنند جزو انصار او هستند و نیازی نیست که با وسوسه‌های خود آنها را فریب دهد، اما افراد مؤمن، معتقد و پایبند به اصول و مبانی اخلاقی و انسانی بیشتر مد نظر شیطان هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمودی تصریح کرد: شیطان به سراغ انبیا نیز رفته است، اما فریب‌های او کارساز نبوده است؛ چراکه انبیا دارای ایمان کافی، علم، آگاهی و عصمت خدادادی بودند. حضرت یوسف در مخمصه شیطانی قرار گرفت، اما راه برون‌رفت از این وسوسه شیطانی را برای خود هموار کرد.

وی با بیان اینکه یکی از دستورات اسلام تغییر دادن محیط گناه است، گفت: اگر برهان و عنایت خاص خدا نبود، پای حضرت یوسف (ع) لغزیده بود. امید است که زمینه را برای ورود شیطان و تحریک هوای نفس هموار نکنیم. شیطان تنها از طریق فحشا و منکر وارد نمی‌شود و فراخور حال یک فرد فعالیت می‌کند.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: گاهی شیطان از طریق ارزش‌ها و آموزه‌های دینی وارد شده، آنها را تغییر و انسان را فریب می‌دهد. طبق یک روایت، شیاطین اطراف مؤمنان بیشتر هجوم می‌آوردند و امید است خداوند همه ما را از مکر شیاطین حفظ کند.

وی با بیان اینکه بهترین لباس، لباس تقوا است و اگر کسی لباس تقوا را آماده نکرد و بر خود نپوشانید؛ هیچ لباس دیگری نمی‌تواند او را بپوشاند، اظهار کرد: سلامت بدنی سلامت روانی را به‌دنبال دارد. دستورات فراوانی را در ارتباط با تربیت جسم که منجر به تربیت روح‌وسلامت می‌شود، در متون و آموزه‌های دینی داریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمودی با بیان اینکه پیشرفت و پویایی فقه پس از انقلاب و طی سال‌های اخیر با ورود قشر بانوان، بیشتر دیده شد، افزود: در عرصه‌های مختلف، نظام جمهوری اسلامی به سرعت پیش می‌رود و نسبت به قبل پیشرفته‌تر است که این موضوع یکی از برکات انقلاب اسلامی محسوب می‌شود. فراز و نشیب‌هایی در جامعه وجود دارد، اما در عرصه‌های مختلف، نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب پس‌رفت ندارد.

وی با بیان اینکه دنیای امروز علیه زنان عفیف، متدین و مومن ما جبهه گرفته است و با اشاره به برکات انقلاب در کشور، گفت: ایران دارای رتبه اول دنیا در برابری تحصیل زن و مرد است؛ به طور مثال ۷۰ درصد دانشجویان دانشگاه اصفهان از بانوان تشکیل می‌شود. با این وجود جمهوری اسلامی، حقوق زن را پایمال کرده است؟

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: کاهش بی‌سوادی از ۶۰ به ۱۰ درصد، افزایش سهم ۵۰ درصدی دختران در دانشگاه‌ها، افزایش زنان در هیئت علمی از چهار به ۳۰ درصد، افزایش مربیان ورزشی بانوان به ۳۵ هزار نفر، افزایش داور ورزشی بانوان به ۱۶ هزار نفر، افزایش فدراسیون‌ها از یک به ۴۹ عدد، افزایش مدال‌ها از دو به بیش از ۸۰۰ مدال، افزایش امید به زندگی در بانوان از ۵۷ سال به ۷۷ سال و افزایش پزشکان فوق تخصص از ۹ به ۳۰ درصد، بیانگر ترقی و پیشرفت نظام است.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری که فردی فرزانه، بصیر و دشمن‌شناس هستند جلسات متعددی داشتند و رهنمودهای بسیار ارزشمندی فرمودند. با حضور در جمع نخبگان دانشگاهی، مطالبی را بیان کردند و امید به جامعه دادند؛ واقعیت‌ها را گفتند و این مصداق اصلی جهاد تبیین است. ایشان نخبگی و نخبه را معنی کردند، توصیه‌هایی را به مدیران جامعه و مسئولان داشتند. رهبر فرزانه انقلاب، توصیه‌هایی نیز به خود نخبگان داشتند تا فهم سرشار، فکر و اندیشه الهی و توفیق خداوند را به موفقیت و سرمایه ملی تبدیل کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمودی با بیان اینکه تعداد استادان از پنج هزار نفر قبل از انقلاب به ۱۰۰ هزار استاد رسیده و ۲۰ برابر شده است، گفت: رهبر در جریان فعالیت‌های کشور است و دستاوردهای انقلاب نظیر پیشرفت پژوهشکده رویان در سلول‌های بنیادی و شبیه‌سازی حیوانات زنده را از نزدیک مشاهده می‌کند. ایران علی‌رغم همه سنگ‌اندازی‌های دشمن، به رتبه‌های بالایی رسیده است‌.

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب، ادامه داد: معدود کشورهایی پرتاب ماهواره به فضا دارند که ما خود این کار را انجام می‌دهیم. ساخت ربات‌های انسان‌نما و ساخت تجهیزات پیچیده موشکی و پهپادی نیز از سایر دستاوردهای انقلاب بوده است. برخی اعتقاد داشتند این تجهیزات فتوشاپ است، اما اکنون می‌گویند پهپادهای ایران بسیار خطرناک است.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به پیشرفت کشور در دستیابی به انرژی هسته‌ای با حضور جوانان روشن‌فکر و متدین، خاطرنشان کرد: ما دنبال بمب هسته‌ای نیستم، بلکه این صنعت کارایی زیادی در عرصه‌های مختلف دارد. دشمنان نمی‌خواهند ما به اینجا برسیم و به قدری شبهه‌افکنی می‌کنند که برخی درون کشور فریب آنها را می‌خوردند.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب با فرمایشات خود روح امید را در جامعه می‌دمد و چشم‌انداز جامعه را روشن می‌کند، اما عده‌ای فریب‌خورده حتی در داخل کشور، آیه یأس می‌خوانند. سال ۱۳۸۲ نامه‌ای به مجلسی‌ها نوشته شد که اگر شما تسلیم نشوید، کار تمام است، اما ما در مقابل آمریکا ایستادیم، باز هم می‌ایستیم و خواهیم ایستاد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمودی تاکید کرد: دشمنان برای نابودی این نظام از روزی که نهال بود، پیشرفتی را ندیدند و اکنون که به درختی تنومند تبدیل و شاخه‌هایش بسیار بلند شده و به همان اندازه شاخ و برگ‌ها ریشه دوانده است، هیچ کاری نمی‌توانند از پیش ببرند؛ تنها گاهی فضا را مسموم می‌کنند و عده‌ای نیز فریب می‌خوردند.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه خداوند ریشه دشمنان دین، اسلام و اهل بیت را از برکند، خدمت‌گذاران نظام مقدس جمهوری اسلامی را حفظ گرداند، خاطرنشان کرد: به نیروی انتظامی، بسیج، فرزندان ارزشی و ملت ایران ظلم شد.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید