سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

حضرت آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی، امام جمعه موقت اصفهان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به سخنرانی رهبر معظم انقلاب در مراسم دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه های افسری اظهار داشت: برخی افراد حاضر در اغتشاشات اخیر متصل به دشمنان خارج نیستند بلکه بخشی از این همراهی به هیجانات ایجاد شده باز می‌گردد.

وی با بیان اینکه دشمنان قصد دارند با سوءاستفاده از جوانان نظم جامعه را به هم بزنند و در این راستا خشم خود را با تعرض به اموال عمومی، مسجد، قرآن و پرچم ایران و اقدامات غیر شرعی و غیر قانونی نشان می‌دهند، افزود: در فتنه اخیر حتی تجزیه‌طلبان شمال غرب و جنوب غرب هم به حرکت درآمدند اما قدرت سپاه آن‌ها را سر جای خود نشاند و اجازه تعرض به آن‌ها نداد.

آیت‌الله مهدوی با یادآوری اینکه چنین تعرضاتی در همه دوره‌های زمانی وجود داشته و در این میان افرادی که نگاهشان به ولایت فقیه است محفوظ می‌مانند، عنوان کرد: در شرایط امروز جامعه افرادی هستند که نسبت به مسائل بی‌تفاوت عمل می‌کنند در صورتی که لازم است نگاه جامعه به سمت رهبران آسمانی خود باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص حضور مؤثر و امیدآفرین جوانان در جامعه تصریح کرد: زمانی که رهبر انقلاب از حضور جدی، انسجام‌بخش و وحدت مردم و جوانان ابراز رضایت می‌کنند، در صدر رضایت ایشان رضایت الهی قرار دارد  و به کوری چشم دشمنان مردم جامعه همیشه با نگاه به رهبر خستگی‌ناپذیر خود در تمام عرصه‌ها به‌صورت جدی حضور دارند و سعی می‌کنند افق‌های جدیدی از پیشرفت را مقابل خود باز کنند.

وی ضمن تبریک و گرامیداشت هفته فراجا، با یادآوری اینکه اگر کسی به حافظان امنیت حمله کند در واقع به امنیت ملی توهین کرده است، تصریح کرد: نیروهای نظامی و انتظامی در جریان اغشاشات اخیر بیشترین رعایت را از نظر قانونی داشتند و در مقابل، بیشترین خسارت و عدم رعایت قانون توسط اغتشاش‌گران انجام شد.

مهدوی در بخشی دیگر از سخنان خود خطاب به دشمنان اعلام کرد: مردم تا جایی ملاحظه می‌کنند و رعایت حریم امنیت ملی را در اولویت قرار می‌دهند اما اگر احساس خطر کنند خواهید دید که جوانان و مردم ما با این نقشه‌ها چگونه مقابله می‌کنند و دشمن را سر جای خود می‌نشانند؛ دشمنی دشمنان در سینه‌های مردم بیشتر از میزانی است که بیان می‌کنند و  امیدواریم به زودی شاهد ذلت و نابودی دشمنان باشیم.

امام جمعه موقت اصفهان در خطبه اول نیز با بیان اینکه لازم است انسان در مواقع خطا تمام پل‌های میان خود و خدا را تخریب نکند تا اگر روزی قصد بازگشت داشت راهی داشته باشد، اظهار داشت: در ارتباط میان بنده و خدا حتی مقدار کمی از تقوا مفید و مؤثر است، تقوا بهترین لباسی است که انسان را از بیرون و درون محافظت می‌کند.

وی با اشاره به هجمه‌های اخیر دشمن علیه حجاب افزود: دشمنان قصد دارند بی‌حیایی‌ را  در جامعه نشان دهند اما باید بدانند عفت پیام عقل است و اگر کسی دین هم ندارد باید به فرمان عقل خود عفاف و حجاب را رعایت کند.

مهدوی با تأکید بر اینکه پیش از اسلام نیز حجاب میان جوامع و ملت‌های گوناگون وجود داشته است، یادآور شد: عفت درون، حجاب بیرون را تولید می‌کند یعنی اگر شخصی دارای حیا و عفت درونی باشد حجاب بیرونی هم دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقشه‌های دشمنان در سال‌های اخیر بیان کرد: زمانی که به تاریخ نگاهی می‌اندازیم شاهدیم که دشمنان برای مقابله با نظام اسلامی بهانه‌های مختلفی داشته‌اند که مصادیق آن مواردی از جمله فتنه ۷۸، انتخابات سال ۸۸،  ماجرای بنزین سال ۹۸ و موضوع حجاب و عفاف در دوران حاضر است و در این راستا رهبر معظم انقلاب فرمودند که دشمن با حجاب و بی‌حجاب کار خاصی ندارد بلکه آن را بهانه کرده است.
 
وی با تأکید بر اینکه هدف دشمنان نابودی نظام اسلامی است، عنوان کرد: رهبر معظم با اشرافی که از قله پیشرفت نظام اسلامی به کل جهان دارند فرمودند که ریشه تظاهرات و اغتشاشات در خارج از کشور است و لازم است در این زمینه دقت و هوشیاری لازم را داشته باشیم و در این مسیر نیاز است قشر فرهنگی، هنری، ورزشی و جوانان بیش از همه هوشیار باشند.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید