سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین سید مجتبی میردامادی، امام جمعه موقت اصفهان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، با اشاره به استقبال پرشور مردم برای حضور در مراسم اربعین حسینی اظهار داشت: مسؤولان مربوطه تذکر داده‌اند که برای رفتن به مرزها عجله نکنید زیرا مرزها شلوغ است و عراق چندین بار اعلام کرده است که ظرفیت چندانی نداریم البته عشق به حسین(ع) همه را در این راه قرار داده و مسؤولان زمانی که شرایط بهتر شود، زمان حضور در مرزها را اعلام خواهند کرد.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای مجمع جهانی اهل بیت(ع) درخصوص بی‌نظیر بودن اهل بیت(ع) در دنیای اسلام، یادآور شد: در ایام اربعین شاهدیم که افراد از مشهد تا کربلا پیاده می‌روند، حتی از شدت گرما خم به ابرو نمی‌آورند و لازم است این عشق زنده بماند.

میردامادی ضمن اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درخصوص اهمیت حرم اهل بیت(ع) به عنوان یک دانشگاه، بیان کرد:  لازم است برای معرفی اسلام، از حرم اهل بیت(ع) و دوستی آن‌ها استفاده کنیم و در این راستا نهج‌البلاغه و زیارت جامعه کبیره دانشگاه اسلام‌شناسی است.

امام جمعه موقت اصفهان با تأکید بر اینکه هر کدام از جوانان ما بمبی برای آمریکا هستند، اظهار کرد: خبرنگار فرانسه در مصاحبه‌ای که با آیت‌الله رئیسی داشت پرسید اگر اسرائیل با شما وارد جنگ شود، چه می‌کنید و رئیس جمهور پاسخ داد بین تصمیم و عمل فاصله است و در این فاصله اسرائیلی باقی نخواهد ماند.

وی با اشاره به آیه ۱۳۵ سوره نسا، با بیان اینکه کشوری که اسم اسلام را یدک می‌کشد، به یمن حمله می‌کند و حتی به بچه و پیر و زن رحم نمی‌کند، گفت: در حال حاضر کودکان یمن  در شرایط سخت و محاصره دارویی قرار دارند.

میردامادی با اشاره به تعریف‌های رهبر معظم انقلاب از دولت سیزدهم تصریح کرد: تلاش‌های رئیس‌جمهور ستودنی است زیرا شاهد بودیم که این دولت ویرانه‌ای را تحویل گرفت و در حال حاضر در حال تلاش برای اصلاح مشکلات است.

امام جمعه موقت اصفهان در خطبه‌ اول نیز اظهار داشت: خداوند در قرآن بیان می‌کند همیشه نعمت‌های الهی را به خود متذکر شوید هرچند نعمت‌های الهی آنقدر زیاد است که قادر به شکرگزاری نیستید ولی در حد توان از خداوند قدردانی کنید.

وی درخصوص معاد جسمانی با اشاره به آیه ۷۹ سوره یاسین عنوان کرد: قرآن بیان می‌کند از زنده شدن افراد تعجب نکنید زیرا کسی قرار است شما را زنده کند که روز اول شما را خلق کرد، خلقت شما از خاک بود، برای خدا مشکلی ندارد که روز قیامت شما را با جسم و روح از قبر بیرون بیاورد.

میردامادی با اشاره به آیاتی از سوره قیامت گفت: آیا بشر فکر می‌کند نمی‌توانیم استخوان‌های پراکنده او را جمع کنیم؛ چرا این قدرت را داریم و حتی می‌توانیم بندهای بدنش را مثل روز اول در بیاوریم همچنین در سوره عادیات نیز آمده است که آیا نمی‌داند انسان هنگامی که انسان‌ها از قبرها برانگیخته می‌شوند؟

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به روایاتی از اهل بیت(ع) بیان کرد: امام علی(ع) در خطبه ۱۰۵ نهج‌البلاغه بیان می‌کند انسان‌ها از قبوری که در آن خفته‌اند بیرون آورده می‌شوند، بر این اساس قیامت حتمی است و شکی در آن نیست، بر این اساس لازم است خودتان را آماده کنید و توجه داشته باشید ما برای دنیا نیامده‌ایم.

وی ضمن اشاره به روایتی از امام(ع) خاطرنشان کرد: دنیا برای رسیدن به کمال و مرحله تکامل است، مال، ثروت، قدرت لوازم زندگی است و هدف نیست.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید