سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

حضرت آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی امام جمعه موقت اصفهان، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: فاصله گرفتن از رهبران آسمانی مردم را متحیر می‌کند؛ برای مثال در صلح امام حسن(ع) یک عده‌ای سقوط کردند چون آن را نفهمیدند چرا که فهم صلح امام حسن(ع) کمتر از درک عاشورا نیست و حتی سخت‌تر است.

وی خاطرنشان کرد: خداوند شرایطی را ایجاد می‌کند که مؤمن از منافق جدا شود و کسی که ایمانش ضعیف است رو به تعامل با دشمنان می‌آورد یا تقیه می‌کند و حتی از تعابیری مثل تعامل استفاده می‌کند یا یک عده را خداوند از غیب مطلع کرده است و اراده الهی را به آن‌ها نشان می‌دهد و وظیفه مردم که اطلاعی از اسرار الهی ندارند، این است که از این افراد مطلع که رضایت و خشنودی خدا را می‌دانند، اطاعت کنند.

مهدوی تصریح کرد: امروزه هم کسانی که در زمان فتنه به سخنان ولی‌فقیه گوش می‌دهند و او را می‌شناسند، انتخاب درست را انجام می‌دهند و کسانی که به حرف ولی فقیه گوش نمی‌دهند، به راه غلط می‌روند.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به دیدار هیأت دولت با مقام معظم رهبری گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار فرمودند وقتی مردم می‌بینند دولت فعلی در وسط میدان است و حرکت می‌کند، امیدوارم می‌شوند؛ همچنین ایشان از ۳۱ سفر استانی تمجید کردند و اینکه بین ۳ قوه کشور رقابت و چالش وجود ندارد، شرطی نکردن مردم با اتفاقات سیاست خارجی، استکبارستیزی، پرهیز از مانع‌تراشی، برجسته کردن عدالت در این دولت را از دیگر نقاط قوت در این دولت دانستند.

وی گفت: مقام معظم رهبری به اطلاع‌رسانی خدمات دولت، مشارکت دادن مردم در عرصه‌های اقتصادی و سیاسی، عمل به وعده، طراحی نقشه جامع برای آینده کشور، اولویت بحث اقتصاد و تاکید بر تولید، هماهنگی و وحدت بین مدیران در امور اقتصادی، منع خام فروشی و نکات دیگر به دولت توصیه‌هایی داشتند.

مهدوی در ارتباط با تحولات عراق هم گفت: برخی جریانات سیاسی و شیعی کارهایی کردند که منجر به آشوب شد و بعضی را خشنود کرد که این منجر به اختلاف و درگیری شده است؛ پشت پرده این حوادث آمریکا و انگلیس است که آن را تشدید می‌کردند و در این بین حضرت آیت‌الله حائری با بیانیه خود، فتنه بزرگی را از مردم عراق دور کرد و مردم مجددا روی آسایش را دیدند.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: این بیانیه مرجعیت، استثنایی بود که قابل مقایسه با فتوای میرزای شیرازی است که آیندگان ارزش این بیانیه را قضاوت خواهند کرد؛ مخصوصا بند اول که همه مقلدان خود را به پیروی از مقام معظم رهبری توصیه کرد.

وی ابراز کرد: بصریت این مرجع و ارجاع به رهبر معظم بی‌نظیر بود چرا که همه می‌دانند ایران اسلامی خواهان عراق متحد، منسجم و با عزت است و همه طوایف و گروه‌ها درباره منافع ملی خود در یک جو آرام تصمیم بگیرند و زائران نیز بتوانند در آرامش مراسم اربعین را برگزار کنند؛ چه بسا دشمنان می‌خواستند راهپیمایی اربعین تحت تأثیر این جریانات قرار گیرد.

مهدوی همچنین در خطبه‌ اول نماز هم بیان کرد: بهترین فرد نزد خدا، با تقواترین آن‌هاست؛ بنابراین اگر می‌خواهیم نزد خدا و امام زمان محبوبیت داشته باشیم، در گرو اطاعت از فرمان الهی است.

امام جمعه موقت اصفهان با تسلیت شهادت حضرت رقیه و امام حسن مجتبی بیان کرد: در هفته گذشته آیت‌الله ناصری رحلت کرد که حقیقتا ضایعه غیرقابل جبران است؛ وی یکی از مصادیق بارز اخلاق و تقوا بود؛ مردم‌داری، ولایت مداری، خضوع، زهد، اظهار علاقه به رهبری معظم و اطاعت از ایشان، صبر زیاد و نبودن هوای نفس در این فرد از صفات بارز آیت الله ناصری به شمار می‌رفت و به حق مردم اصفهان و حومه، تجلیل خوبی از ایشان کردند.

وی افزود: با تجلیل از این افراد، هویت خود را نشان می‌دهیم و همچنین به جوانان خود می‌گوییم که راه این بزرگان را باید ادامه دهند همانطور که رهبر معظم انقلاب هم تشییع باشکوه این عالم را نشان از جهت‌گیری عمومی مردم ایران دانستند.

مهدوی با اشاره به راهپیمایی اربعین هم گفت: این راهپیمایی یک نماد عملی وحدت و انسجام ملی بین همه گروه‌ها و حتی فراتر از شیعیان است و این یک وحدت بین‌المللی است و از همه کشورها حضور پیدا کرده و بیش از ۱۰ برابر جمعیتی که به حج می‌روند، در این راهپیمایی هستند و این راهپیمایی یک نوع اخوت دینی و حرکت در جهت سبقت در احسان به دیگران است.

امام جمعه موقت اصفهان اضافه کرد: این راهپیمایی مصداق اشداء علی الکفار و رحماء بینهم و نوعی گذشت خالصانه است که در آن کسی انتظار تشکر و چشم‌داشتی در آن وجود ندارد؛ این راهپیمایی تعلیم نوعی سبک زندگی است که باید حسینی زندگی کرد و قبله دل به سمت کربلا باشد؛ راهپیمایی اربعین یک جهاد تبیین عملی است که بدون سخن، مواضع دین را تبیین می‌کنند؛ همچنین نشانگر مقاومت و ایستادگی در برابر شدائد و سختی‌هاست.

مهدوی بیان کرد: این حرکت نوعی تقدیم شهادت عزتمندانه بر زندگی ذلیلانه زیر بار طاغوت است؛ جوانانی که در این راهپیمایی شرکت می‌کنند پافشاری در اصول و بی‌تفاوت نبودن در جامعه را یاد می‌گیرند و به خیلی دیگر یاد می‌دهند.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید