سال مهار تورم، رشد تولید
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمجتبی میردامادی امام جمعه موقت اصفهان، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار داشت: مشکلات امروزه بسیار زیاد است و بسیاری از مردم در سختی زندگی به سر می‌برند، باید صبر کنیم تا خداوند جزای صابرین را بدهد، دیگران را هم که مشکلاتی طاقت‌فرسا دارند، به صبر توصیه کنیم.

وی با اشاره به روز عرفه عنوان کرد: نباید فقط به، فکر، عقل، قدرت و سیاست تکیه کنیم، خداوند سنت‌هایی در عالم دارد که فوق این‌هاست؛ علاوه بر این‌که باید تلاش کنیم و استعدادها را به کار بیندازیم، باید توجه کنیم، گرداننده کسی دیگر است و اگر از عنایات و الطاف خداوند برخوردار شویم، قطعا بر کفر جهانی غالب خواهیم شد.

میردامادی با بیان اینکه دعا تأثیر بسیاری دارد و امشب شب دعاست؛ گفت: توجه داشته باشیم از روز اول انقلاب تاکنون دشمن توطئه‌های بسیاری کرده است، اما اثرگذار نبوده است.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: بعد از دفاع مقدس، دنیا پذیرفت که ایران پیروز است و این پیروزی از جانب خدا بود، شبی که آمریکا از طبس می‌خواست به ایران حمله کند و کودتا کند، خداوند ما را یاری کرد؛ در کودتای نوژه دشمن طرح و برنامه‌ریزی کرده بود که مقر امام را بمب‌باران کند، اما خداوند بود که همه چیز را خنثی کرد.

وی یادآور شد: فراموش نکنیم که دعا رمز موفقیت و پیروزی است، برای نابودی دشمنان اسلام و ظهور امام زمان (عج) دعا کنیم؛ دعای امام حسین (ع) در روز عرفه را فراموش نکنیم که یک دایره‌المعارف است، حتی دشمنان نیز گاهی به این حقیقت پی برده‌اند که دعا گره‌گشاست.

میردامادی در پایان گفت: اگر بخواهیم عدالت اقتصادی محقق شود، باید مسؤولان مالیاتی سعی کنند، افراد متدین و متعهد را به کار گیرند، عشق را در بین مردم ایجاد کنید و مردم را به پرداخت مالیات به درستی تشویق کنید.

امام جمعه موقت اصفهان همچنین در خطبه اول نماز جمعه این هفته بیان کرد: رمز موفقیت بر دشمن، کسب تقوا است، عالم برزخ عالمی است که جسم متلاشی می‌شود، اما روح باقی است؛ روح هرگز در عالم برزخ از بین نمی‌رود؛ همه از دنیا می‌رویم و باید به فکر مسیری که باید طی کنیم، باشیم تا به خوبی از دنیا خارج شویم.

وی ادامه داد: ملائکی وجود دارد که در حین مرگ، روح را از بدن جدا می‌کنند، برخی روح انسان‌های خوب و برخی روح انسان‌های بد را می‌گیرند؛ آن‌هایی که از محرمات پرهیز می‌کنند و واجبات را انجام می‌دهند جزو انسان‌های خوب هستند و افرادی که در مسیر شیطان هستند، ظلم می‌کنند و کافر به خداوند هستند جزو انسان‌های بد هستند که در حین مرگ اتفاقات سختی را تجربه می‌کنند.

میردامادی تصریح کرد: باید خود را برای عالم آینده آماده کنیم، هرکسی سه مرحله مهم ولادت، مرگ و قیامت دارد، اگر این سه مرحله را با سربلندی و سلامت طی کنیم، بسیار خوب است؛ امیدواریم خداوند ما را از عالم قیامت غافل نکند.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید