سال مهار تورم، رشد تولید
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین سید مجتبی میردامادی امام جمعه موقت اصفهان در خطبه‌های این هفته نماز  جمعه اصفهان با بیان اینکه تقوا سدی در مقابل دشمنان است، اظهار کرد: اگر متقی شدیم تمام خطرها و حیله دشمنان از ما برطرف خواهد شد. 

وی با اشاره به سواستفاده دشمنان از مشکلات داخل، گفت: دشمنان وقتی پیشرفت کنیم ناراحت می‌شوند، آن‌ها نمی‌خواهند ایران اسلامی به پیشرفت‌های موشکی،هسته‌ای و موارد دیگر برسد و علاقه ندارند محققان و دانشمندان ما با ابتکار و اختراع در دنیا بدرخشند. 

امام جمعه موقت اصفهان با محکوم کردن قطعنامه اخیر آژانس  علیه ایران، اضافه کرد: اتفاقی که در قطعنامه دیدیم غیرمنصفانه و ظالمانه بود، ایران هیچ وقت دنبال سلاح هسته‌ای نبوده است و آن‌ها هم می‌دانند، اما با این بهانه‌جویی‌ها می‌خواهند جلوی پیشرفت هسته‌ای ایران را بگیرند. 

میردامادی تصریح کرد: اگر اتفاقی در ایران بیفتد خوشحالی می‌کنند، دشمنان دوست ندارند خیری به ما برسد اما اگر آسیب و بدی به ما برسد قطعاً خوشحال خواهند شد و برای موفقیت‌ها ناراحت می‌شوند. 

وی با بیان اینکه راه مقابله با دشمنان صبر پیشه کردن، نباختن و عقب‌نشینی نکردن است، خاطرنشان کرد: قطعاً مکر آن‌ها به خودشان بازخواهد گشت و علیه خودشان خواهد شد و اگر به فرموده قرآن صبر کردیم و تقوا پیشه کردیم یعنی به خاطر سختی‌ها عقب نشینی نکردیم و قهرمانانه مقابل توطئه‌ها ایستادیم هیچ ضرری از مکر دشمن نخواهیم دید. 

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به صحبت‌های رهبر انقلاب در خصوص کنگره حج، گفت: رهبر انقلاب حج را ستون زندگی خواندند، حج ستون موفقیت است و تا زنده باشد اسلام زنده است.

میردامادی با بیان اینکه اسلام بر پایه زکات، نماز، روزه، حج و ولایت استوار است، مطرح کرد: حجاج در حج آرام ننشینند و تبلیغ کنند و درباره خطرات رژیم غاصب صهیونیستی برای مردم سایر کشورها آگاه‌سازی کنند. 

وی با تأکید بر اینکه ساده‌زیستی یکی از درس‌های حج است، ابراز کرد: هر کسی با هر مسؤولیتی نهایتاً با یک لباس احرام در حج ظاهر می‌شود و این درس مهم ساده‌زیستی است و همه اعمال حکمت و درسی دارد. 

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به سفر روز گذشته رئیس جمهور به اصفهان، عنوان کرد: امیدواریم قدم ایشان برای اصفهان پر خیر و برکت باشد و وعده‌ها و مصوبات سفر محقق شود. 

میردامادی با تقدیر از تلاش دولت برای حل مشکلات اذعان کرد: یک پیکر سرطانی مشکل‌دار تحویل دولت سیزدهم شده و این دولت تلاش دارد این پیکر را از بیماری‌هایی نظیر فساد، امضاهای طلایی و سایر موارد نجات دهد و امید داریم مشکلات با همراهی مردم حل شود و مردم در رفاه و شادی در مسیر خداوند به سر ببرند. 

وی در پایان این بخش از خطبه‌ها افزود: مملکت کمبود ندارد و باید از منابع موجود کشور استفاده صحیح ببریم و قطعاً مشکلات هم حل خواهد شد. 

امام جمعه موقت اصفهان در بخش دیگری از خطبه‌ها گفت:  آماده باشید برای روز قیامت چراکه آن روز آن‌قدر دقیق است که به فرموده قرآن روی مثقال‌ها و ذره‌ها هم در پرونده ما تأثیر می‌گذارد. 

میردامادی افزود: سعی کنیم در این امتحان زندگی راهی را برویم که قیامت معطل نشویم. 

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید