سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

آیت‌الله سید یوسف طباطبائی‌نژاد، امام جمعه اصفهان، در خطبه‌های امروز نمازجمعه اصفهان ضمن تسلیت وفات آیت‌الله علوی گرگانی، از مراجع تقلید و همچنین تسلیت وفات احمد خمینی اظهار کرد: حاج احمد آقای خمینی امین امام بود و بعد از وفات امام خمینی هم خیلی‌ها تلاش کردند او را به سمت خود ببرند، ولی او نپذیرفت و همیشه به دوستان خود می‌گفت اگر کسی بین اطاعت از مقام معظم رهبری و اطاعت از امام تفاوت قائل شود، بداند که در خط آمریکاست و در عمر کوتاه خود هم بعد از امام، همیشه مطیع مقام معظم رهبری بود.

وی با اشاره به ولادت امام زمان به عنوان عید بزرگ مسلمانان و به خصوص شیعیان گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید دین اسلام بر همه ادیان عالم پیروز و غالب خواهد شد و این روز هنوز نیامده است و بنابراین باید منتظر فرج باشیم تا دنیا را پر از عدل و داد کند؛ همه عالم قبول دارد که یک نفر باید بیاید تا بر همه جهان حکومت کند.

طباطبائی‌نژاد همچنین با تبریک هفته سربازان گمنام امام زمان تصریح کرد: واقعا امنیت کشور توسط نیروهای امنیتی و اطلاعاتی برقرار است و اگر این‌ها نبودند ده‌ها برابر این انفجارهایی که در کشورهای مختلف رخ می‌دهد، در ایران اتفاق می‌افتاد.

امام جمعه اصفهان گفت: پیدا کردن و کشف کردن توطئه‌ها به صورت شبانه‌‌روزی خیلی کار سختی است و این دیدبانی کار بزرگی است که سربازان گمنام امام زمان انجام می‌دهند. 

وی با اشاره به ایام نیمه ماه شعبان بیان کرد: عالم باید آماده حکومت واحد شود و سخنان امام زمان مستقیم به گوش همه مردم برسد؛ اینطور نیست که هرکسی که اسم امام زمان را بیاورد می‌تواند در رکاب ایشان باشند، بلکه افراد باید متمایز و غربال شوند. 

طباطبایی‌نژاد همچنین در خطبه اول نماز جمعه نیاز با اشاره به روایتی از امیرالمومنین(ع)  گفت: کمترین چیزی که در ارتباط با خدا نباید انجام داد این است که نعمت خدا علیه خدا استفاده نشود؛ یعنی با چشم و گوش و زبان و جوارح خود هیچگاه گناه نکنیم؛ یکی از صفات مؤمن این است که مؤمن همیشه خود را متهم به این می‌داند که در رابطه با خدا وظیفه خود را انجام نداده است و هیچگاه از عمل خود راضی نمی‌شود و هرچه هم اطاعت خدا را هم بکند آن را زیاد نمی‌داند.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: یکی دیگر از صفات مهم مؤمن توکل بر خداست؛ توکل در قرآن بیش از ۷۰ بار به شکل‌های مختلف آمده است؛ یکی از مهمترین موارد این است که هرکس توکل داشته باشد خدا او را از  گرفتاری نجات می‌دهد و روزی او را می‌رساند. 

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، افزود: کسی که به خدا توکل کند، خدا او را کفایت می‌کند؛ خدا امر خودش را اجرا می‌کند و برای هرچیزی هم اندازه تعیین کرده است؛ به فرموده امام علی(ع) اولین رکن ایمان توکل بر خدا و دومین آن تفویض امر به خدا است؛ سومین رکن آن رضایت به فضای الهی و چهارمین آن تسلیم امر خدا بودن است.

طباطبائی‌نژاد با بیان اینکه تا زمانی که آدم خدا را نشناسد نمی‌تواند به خدا توکل کند، عنوان کرد: هرچه آگاهی آدم بیشتر شود، توکل آن زیادتر می‌شود؛ توکل یعنی کار را به خدایی واگذار کرد که همه چیز در دست اوست؛ البته به این معنی نیست که ترک فعل کرد، بلکه کارها را باید با وسائط آن انجام داد.

امام جمعه اصفهان با اشاره به روایاتی از پیامبران و امام تأکید کرد: باید با عقل و خرد کارها را انجام داد و بعد برای بهترین حصول بهترین نتیجه، به خدا توکل کرد؛ چون نتیجه دست خداست؛ معنای توکل این است که همه آثار دست خداست.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید