سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمد محمودی، امام جمعه موقت اصفهان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: هر چیزی که ما داریم، از شهدا و جانبازان و خانواده‌های آن‌ها است که امیدواریم بتوانیم حق آن‌ها را ادا کنیم.

وی با اشاره به اهمیت جهاد تبیین خاطرنشان کرد: یکی از مصادیق مهم جهاد تبیین، تبیین جان‌فشانی شهدا و جانبازان است که نگذاریم به جایگاه آن‌ها خدشه و لطمه‌ای وارد شود؛ این ریاست‌ها و پست‌ها به خاطر خون شهداست و بدانیم که روی خون شهدا نشسته‌ایم و بنابراین تمام توان خود را برای خدمت به مردم صرف کنیم.

محمودی با بیان اینکه جان، شیرین‌ترین دارایی آدمی است، افزود: بعضی از مدیران ما در مقطع دفاع مقدس نبوده‌اند؛ اما هر مسؤولی که می‌خواهد در جایگاه مسؤولیت قرار بگیرد، باید از مناطق جنگی بازدید کند و بفهمد که وامدار شهداست تا از این پست و جایگاه سواستفاده نکند.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به  نزدیک بودن نیمه شعبان ادامه داد: در آستانه ولادت امام زمان، باید از سربازان گمنام امام زمان و مجاهدان وزارت اطلاعات تقدیر و تشکر کنیم؛ این افراد دارند تلاش می‌کنند و امنیت را برای ما به ارمغان آورده‌اند.

وی با اشاره به پرتاب ماهواره نور ۲ اظهار کرد: اگر این امنیت وجود دارد، به این خاطر است که ارگان‌های دیگر هم در کنار وزارت اطلاعات دارند و برای امنیت و عزت ما تلاش می‌کنند و کشورهای اسلامی هم باید افتخار کنند که یک کشور اسلامی فضایی شد.

محمودی قدرت ملی را دارای مؤلفه‌هایی نظیر علم و فناوری، فکر و اندیشه، سیاست و قدرت چانه‌زنی، اقتصاد و رفاه و ایستادن در برابر دشمن و غیره دانست و تصریح کرد: بعضی از این‌ها را نمی‌توان نادیده گرفت، بلکه ساده‌لوحی است که بعضی مؤلفه‌ها را به خاطر بعضی دیگر کمرنگ کرد و بی‌ارزش جلوه داد.

امام جمعه موقت اصفهان همچنین در خطبه‌ اول نیز نماز جمعه اظهار داشت: تقوا کلمه‌‌ای پرتکرار و خلاصه بعضی از آموزه‌های دینی است و در سوره حشر خداوند در یک آیه ما را دوبار به آن دعوت می‌کند؛ چون کمتر واژه‌ای همچون تقوا وجود دارد که اینقدر گسترده باشد و بیشتر اوامر و نواهی دینی را در خود جمع کرده باشد؛ این واژه محدود به حدودی نیست و مجموعه تمام آموزه‌های دینی است.

وی افزود: حتی بعضی از اسما خداوند که در آیات و روایات و احادیث آمده است، محدود به حدودی است، اما فقط اسم الله است که مجموع تمام اسما الهی است؛ تقوا هم به همین صورت، مجموع تمام اوامر و نواهی الهی است و پازلی است که اگر حتی یک قطعه آن درست سرجایش خود قرار نگیرد، حق تقوا ادا نشده است، زیرا مفهومی عمیق و دقیق و گسترده است.

محمودی با اشاره به آیه‌ای از سوره بقره بیان کرد: خداوند در این آیه، ۱۸ صفت را نقل می‌کند که نیمی حکمت عملی و نیمی حکمت نظری است که مجموعه آن پازل تقوا است و اگر یکی از آن‌ها نباشد، تقوا وجود ندارد؛ کسانی که این حکمت عملی و نظری را در خود جمع کرده‌اند متقی و پرهیزگار هستند.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: این مفهوم همیشه در صدر تعالیم بوده است و نه تنها فقط برای مسلمانان، بلکه برای همه پیروان ادیان الهی در همه زمان‌ها در صدر و اولویت‌ها بوده است؛ پیغمبر هم ۳ شعار اساسی داشت که تقوا در صدر آن شعارها داشت؛ یکی از آن‌ها شعار توحیدی بود و با این شعار توانست خداوند را در جامعه شرک‌آلود به مردم معرفی کرد؛ شعار اخلاقی هم این بود که می‌خواست مکارم اخلاق را پیاده کند و در کردار خود آن را متجلی کرد؛ شعار سیاسی او هم این بود که در مقابل دشمن کوتاه بیاییم و خوار و ذلیل نشویم.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر خاطرنشان کرد: برون رفت از همه مشکلات در گرو تقوایی الهی است و امیدواریم خداوند همه ما را به این سلاح مجهز کند.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید