سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه اصفهان با اشاره به تقوای الهی اظهار داشت: همه مردم را به رعایت احکام الهی و واجبات دینی دعوت می‌کنم.

وی بیان کرد: محاسن مومن به انجام واجبات و ترک محرمات است که محاسن مردان نیز به گونه‌ای دیگر است. مردم اجازه ندارند حدود الهی را زیر پا بگذارند چرا که برخی افراد هستند که نمی‌خواهند حسن ظاهری را رعایت کنند درحالیکه مراجع تقلید کوتاه کردن محاسن را دستور نمی‌دهند و ما نیز از این فتوا حمایت می‌کنیم پس از ما انتظار سکوت نداشته باشید چون عده‌ای با سکوت خود اشتباه کردند.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: ما در جامعه باید رفتار ظاهری خود را نیکو گردانیم و احتیاط‌های واجب را هم رعایت کنیم چون همه احتیاطات واجب صرفاً دال بر رعایت نیست بلکه باید کامل انجام نداد.

وی تصریح کرد: هفته آینده روز سه شنبه به نام حماسه و ایثار مردم اصفهان ثبت شده است که یک هفته را به این مناسبت برای گرامیداشت حماسه و شهدای اصفهان قرار دادند چراکه آن روز حدود ۳۷۰شهید اصفهانی را مردم اصفهان سر دست گرفتند و با عزت و افتخار تشییع و تدفین کردند.

آیت الله مهدوی افزود: ۲۵ آبان مردم اصفهان پس از تشییع شهدا دوباره فرزندان خود را به جبهه اعزام کردند و این نشان دهنده این بود که جنازه‌ها برای مردم نه تنها حضور منفی نداشت بلکه باعث تقویت حماسه و ایثار و شجاعت و از خود گذشتگی در مردم شد و امروز ما نیز باید اینچنین رفتار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: به آمریکای جنایتکار اعلام می‌کنیم که ما با تو جنگ ابتدایی نداریم اما تا زمانی که تو با ایران دشمن هستی ما نیز با تمام وجود با تو دشمن خواهیم بود. آمریکا حدود ۲سال پیش با خروج از برجام فکر کرد می‌تواتد از تعهدات خود صرف نظر کند و به ظاهر قانونی بخواهد تحریم‌ها را بیشتر نماید که از اروپاییان می‌خواست ایران را پای میز مذاکرات نگه دارند تا پای تعهداتش بایستد اما در کنار آن آمریکا به دلیل حضور نداشتن در برجام تحریم‌هارا اضافه می‌کرد ولی نمی‌دانند که و مکروا مکرالله والله خیر الماکرین سخن خداوند است.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: عزت و اقتدار ایران اسلامی در مدت تحریم بسیار زیاد شد و دولت با رعایت یک نکته یعنی از بین بردن اثر تحریم ها اینچنین برخورد کرده. از رئیس جمهور که به شدت به دنبال مهار تورم ایران هستند نیز ممنون هستیم چراکه ایشان فرمودند عملکرد دستگاه هارا در مقابل با آسیب‌های اجتماعی باید بررسی کرد و از مردم نیز یاری خواستند تا آسیب های اجتماعی از بین برود.

وی عنوان کرد: جلوگیری از تورم به شدت مورد نظر رئیس جمهور است چون مشاهده کردید که قیمت خودرو بدون مصوبه افزایش پیدا کرد برخورد فوری کرده و قیمت را مجدد به پایین کشاندند اما یک تقاضا نیز داریم که آقای رئیسی با کسانی که چنین کارهای خودسرانه انجام می‌دهند، برخورد جدی کنند.

آیت‌الله مهدوی با اشاره به موضوع آب نیز اشاره کرد و گفت: همه ما از خسارت‌های زیادی که بر مردم اصفهان روا داشته شده دلمان رنجیده است و این ناراحتی بیشتر برای مردم شرق اصفهان است. روز گذشته فرماندار اصفهان با ۸۰ نفر از شوراهای شهر اصفهان و مراکز مهم اصفهان دیدار داشتند و تصمیماتی در این زمینه صورت گرفت و امروز وزیر نیرو به اصفهان سفر کرده است.

وی افزود: همچنین نمایندگان اصفهان با ریاست جمهوری جلسه‌ای برگزار کردند و مسائل مطرح شده و رئیس جمهور نیز اعلام کردند راهکارهای زودبازده و میان‌مدت در این زمینه اعمال می‌شود و کسی در این زمینه کوتاه نخواهد آمد و اقدامات لازم در این زمینه صورت خواهد پذیرفت و از این موضوع خوشحال شدیم.

وی ادامه داد: ما مردم چهارمحال و خوزستان و یزد را هموطن خود می‌دانیم که نظراتی نیز دارند ولی انتظار می‌رود که آن نمایندگان نیز در جلسان حضور پیدا کنند و نظراتشان را بیان کنند اگرچه به مردم این منطقه ظلم بسیار شد ولی صحبت‌ما مدیریت واحد برای مجموعه کشور است.

امام جمعه موقت اصفهان بیان کرد: مردم اصفهان همان افرادی هستند که در سیل خوزستان و زلزله مناطق به افرادی که کمک نیاز داشتند، یاری کردند چراکه بیشترین کمک‌ها از کل کشور در استات اصفهان برای مناطق نیازمند فرستاده شد و ما می‌خواهیم از آبی که بی جهت در خلیج فارس ریخته جلوگیری صورت گرفته شود و مسئولان خسارت‌های‌وارده را جبران کنند.

وی اضافه کرد: جبران خسارت‌های کشاورزان از اهمیت بسیاری برخوردار است و نمایندگان ما باید در این زمینه پیگیری‌های لازم را صورت دهند و همه مسئولان نسبت به جبران خسارت‌های گذشته کشاورزان اصفهان اقدام جدی کنند.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید