سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار داشت: روز گذشته ۱۳ آبان بود که روز بسیار با عظمتی است؛ در این روز اقداماتی انجام شد که شاید تلخ بود اما نتایج خوبی داشت. 

وی تأکید کرد: اول تبعید امام(ره) به نجف بود که باعث بیش‌تر شناختن ایشان شد؛ حادثه دیگر شهادت تعدادی از دانش‌آموزان و دانشجویان در آستانه ورود به کشور بود که برای دفاع از امام در دانشگاه تهران به شهادت رسیدند، حادثه تلخی بود اما کشور را به سمت انقلاب جهت داد. 

طباطبایی‌نژاد عنوان کرد: حادثه سوم تسخیر لانه جاسوسی بود که برخی از آن ترسیدند اما امام(ره) آن را انقلاب دوم خواندند؛ این اتفاق تکمیل‌کننده انقلاب بود و اگر قرار بود شیاطین در کشورمان باقی بمانند معلوم نبود چه بلایی بر سر کشور می‌آمد. 

نماینده ولی فقیه در اصفهان یادآور شد: با بیرون کردن آمریکا از کشور بسیاری از مسائل‌مان حل شد و توانستیم بهتر تصمیم بگیریم؛ این کار خوبی بود و پس از آن کاری است که خدا در حادثه طبس انجام داد. 

وی اظهار کرد: در ۱۳ آبان حوادث غم‌انگیز اما مفیدی رخ داد که باعث زنده‌ نگاه‌داشتن این انقلاب شد و به روح شهدایی که در این مسیر به شهادت رسیدند درود می‌فرستیم. 

طباطبایی‌نژاد خاطرنشان کرد: چند روز قبل آمریکایی‌ها می‌خواستند نفتکش ایران را بدزدند اما دریادلان سپاه با اقتدار نفتکش را پس گرفتند و حساب کار دست آمریکایی‌ها آمد، این دزدی نشانه کم هویتی آنان است؛ باید باور کنیم که بالاتر از دیگران هستیم و بدانیم پیشرفت‌های نظامی و دفاعی مربوط به ایران است و باید این پیشرفت‌ها را همه جا اعلام کرد.

امام جمعه اصفهان با اشاره به ایجاد اختلال در جایگاه‌های سوخت، گفت: جای تعجب است که برخی افراد در کشور فکر می‌کنند آمریکا کاری را به نفع ما انجام می‌دهد و در قرآن بیان شده کوچک‌ترین آسیب به مسلمانان کفار را خوشحال می‌کند. 

وی عنوان کرد: مردم که وقتی متوجه شدند این اتفاق از سمت دشمن است صبوری کردند؛ دشمن قصد دارد ما را ناامید کند و در این مسیر باید مراقب انتشار مطالب کذب در فضای مجازی بود.

طباطبایی‌نژاد گفت: انسان متقی ۳ نشانه دارد؛ برای خدا هر کاری را انجام می‌دهد، آرزوهای زیادی ندارد و از فرصت‌ها بهره می‌برد؛ مومن در کارش مایوس نمی‌شود و از هر فرصتی استفاده می‌کند همانطور که در طول ۴۲ سال ملت‌مان از دشمنی دشمن عقب‌نشینی نکردند، از فرصت‌ها استفاده کردند و شاهدیم دشمن چگونه در برابرمان احساس ذلت می‌کند. 

نماینده ولی فقیه در اصفهان با اشاره به اینکه صفات مومن در قرآن آمده است تصریح کرد: ۶ صفت از صفات مومن در اول سوره مومنون مطرح شده است؛ اولین صفت این است که در نمازش خشوع دارد و متوجه است که با چه کسی صحبت می‌کند و مراقب نمازهایش است و موقع اذان کسب و کار او را متوقف می‌کند.

وی بیان‌ داشت: مومن شخصی است که از کار لغو دوری می‌کند یعنی هر عملی که بی فایده است و انسان را از خداوند دور می‌کند. 

طباطبایی‌نژاد با اشاره به آیاتی از قرآن خاطرنشان کرد: برخی اوقات شاهدیم حق و ناحق‌هایی در شهادت دادن‌ها اتفاق می‌افتد؛ هر بلایی سر مومن بیاید امکان ندارد شهادت دروغ بدهد و حرف بیهوده بزند؛ خداوند در صفات اهل بهشت نیز بیان می‌کند که کار بیهوده و گناه ندارند.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید