سال مهار تورم، رشد تولید
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

حضرت آیت‌الله سید یوسف طباطبائی‌نژاد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان اظهار داشت: وحدت بین کسانی که مشترکاتی دارند و دشمن مشترک هم دارند، یک مساله عقلی و برای ما شرعی است؛ چرا که خداوند دستور وحدت را داده است که همگی به یک ریسمان که همان ریسمان الهی است، چنگ بزنید.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه مسلمانان مسائل مشترک بسیاری دارند، گفت: وحدت شیعه و اهل تسنن یک ضرورت است و نباید به دشمنان فرصت نفوذ در بین مسلمانان و اختلاف افکنی داد.

دلیل تأکید بر اتحاد، وجود دشمن مشترک است

وی با بیان اینکه دلیل تاکید امامین انقلاب بر اتحاد در جمهوری اسلامی، وجود دشمن مشترک است، گفت: امام صادق(ع) اعتقادی به دنیا نداشته است کسی که در دریای معرفت خدا واقع شده است دنیا برایش خشکی است و کسی که به قله معرفت رسیده بی‌مانند است، شیعیان مرام ناب خود را از ائمه معصومین گرفته‌اند.

طباطبایی‌نژاد افزود: بزرگان اهل تسنن مثل مالک ابن انس در خصوص امام صادق(ع) می‌گوید من مدتی پیش ایشان می‌رفتم به خدا چشمی ندیده و گوشی نشنیده کسی از عالم‌تر از امام صادق(ع) باشد.

امام جمعه اصفهان با اشاره به سخن امام صادق (ع) گفت: تلاش شیطان این است تا بندگان خدا سه کار را انجام دهند که در صورت انجام آن کارها نمازشان قبول نخواهد بود، اول اینکه اگر عمل کوچکی انجام می دهد آن را خیلی بزرگ ببیند، دوم اینکه گناهی که انجام می‌دهند فراموش کنند و سوم اینکه خودشان را خیلی بالا ببیند؛ یکی از صفات مؤمن این است که هر چه کار خوب انجام می‌دهد باز هم آن را کافی نمی‌داند.

هرگز نباید زیر بار پرچم کفر رفت

وی عنوان کرد: قرآن می‌فرماید مومن کسی است که به طاغوت کفر بورزد، اول باید طاغوت را رد کرد تا خداپرست باشیم، اسلام فقط عبادت نیست بلکه امانت خداست و بار سنگینی است، هرگز نباید زیر بار پرچم کفر رفت ولو اینکه بمیریم.

طباطبایی نژاد یادآور شد: امام حسین(ع) می‌فرمایند مرگ با عزت بهتر از این است که بخواهم زیر بار کسی باشم که خدا را قبول ندارد.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید