سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

آیت‌الله سیدیوسف طباطبائی‌نژاد ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته اصفهان اظهار داشت: در ایام نزدیک عید نوروز هرکسی می‌تواند، به نیازمندان اطراف و فامیلش به صورت آبرومند کمک کند.

امام جمعه اصفهان با تسلیت ارتحال حضرت زینب (س) گفت: پیامبر اسلام (س) فرمودند که هرکس در مصائب این دختر گریه کند، مانند آن است که برای برادرانش گریه می‌کند و این گفته عظمت آن حضرت را نشان می‌دهد.

وی ضمن تقدیر از کادر درمان و وزیر بهداشت که مانند یک پدر برای مردم تلاش می‌کند، افزود: شهدای سلامت بر سر ما منت دارند و باید برای آن‌ها دعا کرد، جای تعجب دارد که برخی حاضر به زدن یک ماسک یا رعایت فاصله اجتماعی نمی‌شوند.

طباطبایی‌نژاد عنوان کرد: به دلیل تلاش‌های همین کادر درمان است که کشور ما وضعیت بهتری نسبت به دیگر کشورها دارد، آمار انگلیس و آمریکا نشان می‌دهد که وضعیت کدام کشور بهتر است اما برخی از سلبریتی‌ها در فضای مجازی فریاد می‌زنند و کشور ما را متروکه می‌دانند چون واکسن آمریکایی نخریدیم.

طباطبائی‌نژاد ابراز داشت: تمام این فریادها به دلیل قاطعیت مقام معظم رهبری در عدم خرید واکسن انگلیسی و آمریکایی است چون ما اطمینانی به این کشورها نداریم.

امام جمعه اصفهان گفت: کشورهایی که اجازه نمی‌دادند به بیماران ما دارو برسد، حالا دلسوز ما برای فروش واکسن‌های خود شدند؛ کرونا به افراد شیفته آمریکا نشان داد که واقعیت آمریکا چیست.

وی افزود: هفته گذشته جلسه خبرگان برگزار شد که به دلیل کرونا کوتاه‌تر از همیشه بود، در این جلسه هیأت رئیسه انتخاب شد، برخی مسائل آیین‌نامه‌ها تکمیل شد، مثلاً حداقل سن افراد و تحصیلات متقاضیان برای ثبت‌نام در آزمون و انتخابات خبرگان رهبری مشخص شد.

طباطبائی‌نژاد ادامه داد: پس از جلسه به محضر مقام معظم رهبری رفتیم و در رابطه با مسائل مختلفی مانند رأی مجلس شورای اسلامی درباره آژانس انرژی اتمی و پروتکل الحاقی صحبت شد مثلاً در یک مورد این بود که نمایندگان آژانس انرژی اتمی از دور می‌توانند ناظر کشور ما باشند.

امام جمعه اصفهان گفت: با اینکه کشور ما از قبل از انقلاب اسلامی عضو ان پی تی بود اما برخلاف قانون آن، از فعالیت هسته‌ای و اتمی ما به این بهانه که ما قصد داریم بمب اتمی بسازیم جلوگیری کردند و در دولت اصلاحات فعالیت‌های اتمی ما تعطیل شد.

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: همان زمان رهبر معظم انقلاب دستور به شروع فعالیت دادند و جوانان ما به غنی‌سازی ۲۰ درصدی رسیدند، در این زمان بود که غربی‌ها به ما گفتند آماده مذاکره هستند.

وی ابراز داشت: در حال حاضر هم مقام معظم رهبری گفتند تا زمانی که تمام تحریم‌ها لغو نشود و پول‌های ما برنگردد حاضر به پیمان بستن مجدد نخواهیم بود، خدا را شاکریم که چنین رهبر هوشیار و ملت بصیر و خوبی داریم که همچنان پشت سر رهبر خود ایستاده‌اند و دشمنان را به خاک خواهند زد.

طباطبایی‌نژاد در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به آیاتی از قرآن کریم اظهار داشت: یکی از سنت‌های قطعی خداوند امتحان الهی است، در تمامی ادوار انسان‌ها امتحان می‌شوند و این امتحان برای رشد آن‌ها در سختی‌هایی است که خداوند برای انسان قرار می‌دهد.

امام جمعه اصفهان گفت: انسان موجودی است که در سختی رشد می‌کند، نه اینکه همیشه در سختی باشد اما در سختی رشد می‌کند.

وی افزود: همانطور که جسم ما در سختی رشد می‌کند، روح ما هم در ترک گناه و انجام واجبات رشد خواهد کرد، بنابراین اگر گناه را که ترک آن سخت است انجام ندهد و انجام واجبات که بعضاً کار سختی است را رعایت کند، انسان به دلیل سختی مبارزه با شیطان رشد می‌کند.

طباطبائی‌نژاد با بیان اینکه انسان هم در بلاها با استقامت و هم در نعمت‌ها با شکرگزاری امتحان می‌شود، تصریح کرد:

امام جمعه اصفهان با اشاره به آیه‌ای از قرآن بیان داشت: خداوند حتماً انسان را با یک چیزی مانند نقص اموال، گرسنگی و… آزمایش می‌کند و به صابران بشارت می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه شکرخدا سه نوع لفظی، قلبی و عملی دارد، افزود: کمترین عاملی که باید از آن مراقبت کنیم این است که از نعمت خداوند برای انجام گناه کمک نگیریم.

طباطبائی‌نژاد اظهار کرد: نمازگزاران در سختی‌ها تحمل می‌کنند و هنگامی که نعمت دارند به مردم کمک می‌کنند، معنای شکر عملی، نعمت خدا را در راه خودش مصرف کردن است.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید