سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین حاج سید مجتبی میردامادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با اشاره به آیاتی از قرآن، اظهار داشت: تقوا در کنار راستگویی مهم است، مسؤولی که دروغ می‌گوید با مردم نیست.

امام ‌جمعه موقت اصفهان درخصوص عدالت گفت: خدا عادل و هرچه آفریده بر مبنای عدل است، نظم در کرات مطابق قانون خداوند است و دانشمندان می‌گویند علت این نظم به دلیل عدل در دنیاست.

وی‌ در ادامه گفت: در بدن نیز هرچیزی سر جای خود قرار گرفته‌است، اگر کودکی ناقص بود در خلقت نقص نیست، پدر و مادر مقصر بوده‌اند. خدایی که جهان را سرتاسر با عدل آفریده از کسانی که عدل را زیر پا می‌گذارند و آلوده به گناه و خلاف و تعدی‌اند و مدعی برقراری عدل هم می‌شوند، نمی‌گذرد. 

میردامادی خاطرنشان کرد: فقر و بیکاری به دلیل عدم تعادل ثروت و فقر و ثروت‌های بی‌حساب عده‌ای است، جوانی که تصمیم می‌گیرد ازدواج کند پول خرید حلقه طلا را ندارد. این چه عدالتی است؟ مسؤولان اگر مشکل را حل نمی‌کنند یا خود نیز آلوده‌اند و یا نمی‌توانند تعادل را برقرار کنند.

امام جمعه موقت اصفهان در ادامه یادآور شد: بعضی هنوز می‌گویند با آمریکا صلح کنید و با اروپا سازش کنید اما قرآن می‌گوید با کسانی که مقابل شما هستند، بجنگید و کاری کنید از شما و خشونت شما بترسند؛ مطمئن باشید اگر سلاح‌های امروز را نداشتیم به ما فرصت نمی‌دادند‌.

میردامادی با اشاره به عدم شهامت دشمنان، تصریح کرد: خداوند با متقین است و نگران نباشید که دشمن قوی نیست آن هم در دنیایی که با ویروس کرونا به زانو درآمده است.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به مناسبت‌های تقویم بیان کرد: شهادت حضرت جوادالائمه در ماه ذی‌القعده، اتفاق افتاده و ایشان در میان ائمه آیتی بزرگ هستند و در سن ۷ سالگی به امامت می‌رسند.

وی با اشاره بر سخنان مقام معظم رهبری در صحبت با نمایندگان جدید اظهار کرد: اولین توصیه این بود که این مجلس، مجلس امید است، زیرا مردم در شرایط سخت اقتصادی هستند و حتی با وجود تبلیغات مأیوس‌کننده دشمن و حتی تبلیغات داخلی رأی دادند، همچنین تاکید کردند مجلس تشکیل شده از قوی‌ترین و انقلابی‌ترین مجلس، است که از نیروهای جوان و تحصیل‌کرده و کاربلد و مدیرانی انقلابی، تشکیل شده ‌است.

میردامادی اضافه کرد: رهبر انقلاب فرمودند مشکلات هست ولی بنیه کشور قوی است، مدیریت ضعیف است، عدالت برقرار نیست وگرنه کدام کشور را می‌یابید که خداوند همه چیز به آن کشور داده باشد؟

وی هم‌چنین گفت: نکته دیگر فرمایشات رهبر، کرونا بود‌ که فرمودند: «وقتی برخی به دستورات بهداشتی‌ها عمل نمی‌کنند من از کادر درمان خجالت می‌کشم» این توصیه رهبر انقلاب است که باید به همه دستورات بهداشتی عمل شود.

میردامادی اظهارداشت: هردولتی باید تا پایان کار بایستد ولی همان طور که مهندسی بخشی از کار را انجام می‌دهد و بقیه کار را دست بعدی می‌دهد، مشکلات را برطرف می‌کند و خدمتی را انجام می‌دهد، دولت نیز چنین باید باشد.

امام جمعه موقت اصفهان در پاسخ به یک شبهه عنوان کرد: می‌گویند چرا صدای مراجع بلند نمی‌شود؟ مگر صدای مراجع به کجا می‌رسد؟ می‌شناسم مراجعی را که توصیه‌هایی کردند ولی گوش شنوایی نیست.

وی در پایان گفت: دعای هفتم صحیفه سجادیه را اوایل تلویزیون پخش می‌کرد اما دیگر فراموش شد، مردم باید بدانند کار دست خداست، دعا بکنیم تا لطف خدا شامل حال ما شود.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید