سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان، اظهار داشت: یکی از صفات مؤمن تولی و تبری به معنی دوست داشتن حق و دشمنی با طاغوت و دشمنان اولیای خداست؛ بر مبنای این آیه که در عالم خلقت مؤمنی وجود ندارد ادعا کند که من از مؤمنان هستم و دشمنان خدا را دوست بدارد.

امام جمعه اصفهان اضافه کرد: تولی و تبری که به ما یاد دادند جزء فروع دین است به نوعی اصول دین است؛ اصول دین آن چیزی است که انکارش به معنی عدم اسلام آوردن است و احکام اسلام برای آن فرد هم جاری نمی‌شود اما فروع دین واجب عملی است البته انکار اعتقادی هم نباید در مورد آن وجود داشته باشد

وی بیان افزود: با این تفاسیر تولی و تبری جزء همان اعتقاد به توحید است یعنی ایمان به خدا مساوی با دوست داشتن خدا و دشمنی با دشمنانش است.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد گفت: در روایات متعدد تأکید شده مؤمن کسی است که تمام افعالش برای خدا باشد؛ یعنی غیر از دوست داشتن و دشمن داشتن قلبی باید در عمل هم این موضوع را نشان داد.

امام جمعه اصفهان گفت: اینکه مؤمن فردی را به خاطر مؤمن بودنش دوست داشته باشد از مهم‌ترین شاخه‌های ایمان است و بدانید کسی که دوست یا دشمیش اعطا و منعش برای خدا باشد این شخص از بندگان خداست؛ اکنون همه ما باید ببینیم که تا چه حد حب و بغض و اعمال و رفتارمان برای خداست.

وی با اشاره بر اتفاقات اخیر مجلس بیان داشت: اگر نماینده‌ای در مجلس حرفی را علیه وزیری بزند، باید ببیند که این حرف را بر مبنای خدا زده است یا نه؛ باید مسؤولان ما الگو برای مردم باشند و اینکه به راحتی به شخصی می‌گویند که تو هیچ خدمتی نکردی و خیانت کردی دارای تبعات سنگینی است که در قیامت باید پاسخگو باشند.

وی در پایان خطبه اول تصریح کرد: سه چیز از علامات مؤمن است علم به خدا داشته باشد و دوستان و دشمنان خدا را بشناسد تا با دوستان را دوستی کندد و دشمنان را دشمن بدارد بنابراین خواهشمندم که در دوستی‌ها و دشمنی‌ها به جای توجه به احزاب و گروه خود، خدا را در نظر بگیریم.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید