سال مهار تورم، رشد تولید
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

آیت الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار کرد: یکی از صفات ارزشمند و مهمی که در قرآن ۴۶‌مرتبه تکرار شده، وفای به عهد است، عهد به معنای قرار است، انسان گاهی با خداوند، گاهی بایکدیگر عهد می‌بیندد و گاهی هم منظور عهدی است که خداوند با انسان بسته است.

خطیب نماز جمعه اصفهان با اشاره آیاتی از قرآن کریم ادامه داد: مومنین کسانی هستند که پایبند به عهد خود هستند و کسانی که قرار و عهد خود را می‌شکانند، با تقوا نیستند؛ در سال های اخیر دیدیم که کفار چگونه عهد خود را شکستند البته آگاه به عهدشکنی آن‌ها بودیم اما برای آنکه تجربه‌ای شود برای افرادی که نمی‌دانند و یا عهدشکنی کفار را قبول نداشتند پای این قرارداد رفتیم تا آگاه شوند.

وی همچنین با اشاره به حدیثی از امام باقر(ع) تصریح کرد: سه چیز است که خداوند اجازه شکستن و عمل نکردن به آن‌ها را به انسان نداده، نخست امانتی که نزد فرد سپرده می‌شود، دوم وفای به عهدر حتی اگر با فرد نادریت باشد و سوم نیکی به پدر و مادر است؛ فرزندان باید به پدران و مادرانشان نیکی کنند حتی اگر فرزند را به کفر دعوت کنند، او موظف است در دنیا با آن‌ها به نیکی رفتار کند اما در مسیر نادرستشان قرار نگیرند که خداوند در قیامت آگاه به رفتار والدین و فرزندان است.

طباطبایی‌نژاد ابراز داشت: در تعبیری پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند«کسی که به عهد و پیمان خود با دیگران عمل نکند، یقین به خداوند ندارد»،حضرت علی(ع) در اهمیت این موضوع در نامه خود به ملک اشتر می‌فرمایند، هیچ فریضه‌ای نیست که همه مردم به آن اعتقاد یکسان داشته باشد جز وفای به عهد که تمامی بشر با ادیان و افکار متخلف به آن اعتقاد دارند که البته این روزها کمتر شاهد پایبندی به این فریضه مهم در دنیا هستیم.

امام جمعه اصفهان اضافه کرد: یکی از صفات مومن پیمان نشکستن و  عمل کردن به عهد و قرارداد است؛  این فریضه به قدری اهمیت دارد که خداوند آن را در کنار نماز آورده و تاکید بر آن دارد.

وی در ادامه با اشاره به بحث گرانی‌ها بیان داشت: دولت اگر می‌تواند جلوی این گرانی‌ها را بگیرد و نظارت بیشتری هم داشته باشد، البته یک قسمتی هم تقصیر خود ماست که خود را مومن می‌دانیم، چرا که مومن اصلا نباید به بازرس و ناظر نیاز داشته باشد و خودش باید مقابل نفس خود بیاستد و گرانی فروشی نکند و پلیس خودش باشد.

طباطبایی‌نژاد در خصوص کمک‌های خیرخواهانه مردم  به هم نوعان خود در ایام کرونا گفت: فقط در یک فقره ۲۵ نفر با حدو ۵ میلیارد تومان بدهی آزاد شدند که از این مقدار در حدود ۳میلیارد تومان آن را مردم و خیران داده و مابقی را هم طلبکاران بخشیده‌اند.

خطیب جمعه اصفهان با اشاره به هفته کرامت و روز دختر ابراز داشت: پیامبر اکرم(ص) می فرمایند «دختران با عفت چه خوب فرزندانی هستند و هر انسانی که یکی از این دختران عفیف را داشته باشد خداوند او را پرده بین پدر و مادر خود و آتش عذاب قرار می‌دهد»، همچنین قرآن کریم به مومنان می فرماید، «خود و اهل خود را از آتش حفظ کنید، آتشی که از سنگ و انسان است و ماموران آن فرشتگانی هستند که باشدت عمل می کنند و یک لحظه نافرمانی از خدا ندارند».

وی با اشاره به هفته قوه قضاییه اذعان داشت: هفته ابتدایی تیرماه به مناسب شهادت شهید آیت الله بهشتی و جمعی از یاران انقلاب به نام هفته قوه قضاییه نام‌گذاری شده که هنوز هم رفتن این شخصیت بزرگ و یارانش بر دل‌هاست؛ منافقین و امریکا که به بنی صدر دل بسته بودند پس از کنار گذاشته شدن او در صدد ضربه زدن به انقلاب بودند که منجر به شهادت ایت الله بهشتی و یاران او شد.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به هفته ضد حقوق بشری آمریکا متذکر شد: از ۶ تا ۱۲ ‌تیرماه زمانی است که رهبری گفتند در این ایام به موضوع ضد بشری پرداخته شود چرا که در این ایام امریکا جنایات مختلفی علیه ما داشته است مانند حمایت از منافقان که منجر به شهادت آیت الله بهشتی، ترور نافرجام رهبری، شهادت آیت الله صدوقی و شهادت جمعی از هموطنان در هواپیما مسافربری به دست ارتش آمریکا شده است.

امام جمعه اصفهان تصریح داشت: از طرف دیگر می‌توان به تحریم‌ها و تحریک صدام برای جنگ ۸ ساله علیه ما اشاره کرد، همچنین جنایات امریکا در ویتنام، یمن، افغانستان و بسیار دیگری از نقاط جهان مشهود است؛ امریکا در  حدود ۷۵سالی که ادعا کدخدایی جهان را دارد به بسیاری از کشورها حمله داشته و در یک حمله به ژاپن حدود ۱۶۰ هزار نفر را کشته است و ادعا حقوق بشر هم می‌کند که به قول رهبری اصلا به شما چنین ادعایی نیامده است.

وی در پایان گفت: امیدواریم با این جنایات، کسی در کشور امید به آمریکا نداشته باشد و مسوولان هم به امریکایان و اروپاییان دل نبندند و باور نکنند که راست می‌گویند چرا که اگر اروپاییان از امریکا هم نترستند اقتصادشان با امریکایان گره خورده و نمی‌آیند امریکا را به خاطر ما کنار بگذارند.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید