سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین میردامادی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اصفهان اظهار داشت: تقوا باعث قبولی طاعات الهی است، ممکن است افراد کار‌های خوب زیادی انجام دهند، اما چون نیت خدا و تقوا نیست، همه بر باد است و هیچ حاصلی نخواهد داشت.

وی افزود: کمتر افرادی هستند که قبول کنند به آنی وارد قیامت خواهند شد، بین حیات و مرگ کامل فقط ۳ ثانیه فاصله است و اگر فکر کنیم هیچ اعتباری به عمر نیست، دیگر این‌قدر وابسته به دنیا نمی‌شویم و از راه خلاف و حرام به دنبال کسب درآمد نیستیم.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: آیا فاصله طبقاتی باید اینقدر باشد که یک نفر سحر در سرما خیابان‌ها را جاور کند و حقوق ۲ میلیونی داشته باشد و افرادی حقوق‌های نجومی داشته باشند، این فاصله طبقاتی قبول نیست و باید بدانند قیامتی در انتظار است.

میردامادی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: برخی تصور می‌کنند که هرچقدر مال بیشتری داشته باشند، عمر بیشتری هم خواهند داشت، باید فکر آخرت و قیامت باشیم، اگر درباره قیامت شک داریم لازم نیست دور برویم، مرده‌ای که به فرمان خداوند زنده می‌شود (گیاهانی که از دانه روییده می‌شوند) و سایر معجزات خداوند را هر روز مشاهده می‌کنیم.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: برخی می‌گویند به جای مرگ بر آمریکا بعد از نماز تسبیحات بگویید، تسبیحات ثواب زیادی دارد، اما چرا فکر کنیم وقتی خداوند نیز در قرآن مرگ‌ بر ابولهب می‌فرستد، ما نباید این کار را انجام دهیم؟ 

وی با بیان این‌که نباید دلمان را به ثروت‌اندوزی خوش کنیم، گفت: آنچه بشر امروزه به آن افتخار می‌کند، از حیات بشر گرفته شده است، هیچ چیزی برای خداوند غیرممکن نیست، در قیامت همه انسان‌ها در یک لحظه زنده می‌شوند و در قدرت خداوند هیچ شکی نیست.

میردامادی در ادامه خاطر‌نشان کرد: طبق آیه قرآن کسی که راه خداوند را برود، عزیز می‌شود، محبوب‌ترین انسان‌ها در ایران و جهان، مقام معظم رهبری است که با یک اشاره‌‌اش مملکت تکان می‌خورد، این اختصاص به ایران ندارد، وحشت آمریکا‌ و اتحادیه اروپا از ایران همین است که رهبر در قلب مردم دنیا جای گرفته است.

مسؤولان باید قبل از وقوع حادثه به فکر مردم باشند

امام جمعه موقت اصفهان با بیان این‌که پنج‌شنبه هفته آینده روز ایمنی است، خاطر‌نشان کرد: چرا باید هر روز شاهد باشیم سیلاب جایی را گرفته و غافل هستیم از این‌که زلزله می‌آید و سقف خراب می‌شود، در صورتی که راه وجود دارد و باید قبل از حوادث امکانات فراهم و ایمنی را رعایت کنیم؛ در زلزله مردم فقیر هستند که زیر آوار می‌روند و دولت‌هایی که سر کار آمده‌اند و برخی ادعای زیادی دارند، آیا فکری کرده‌اند؟ 

میردامادی افرود: وقتی به خوش‌گذرانی و کاخ‌نشینی مشغول شدیم، از این‌ها غافل خواهیم شد و این گناهی غیرقابل بخشش است، مسؤولان باید قبل از وقوع حادثه به فکر مردم باشند.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به ثبت احوال گفت: اولین اسمی که وارد اداره ثبت احوال شد، فاطمه بود همچنین بیشترین اسم‌ها فاطمه، محمد و علی است؛ این روز‌ها استعمار در حال منحرف کردن ما از این مسیر است، اسم فرزندان را گونه‌ای انتخاب کنید که در قیامت سرافراز باشند، سعی کنید فریب نغمه‌های شوم استعمار را نخورید و اسم خوبی برای فرزندانتان بگذارید‌.

وی با اشاره به صحبت‌های سرلشکر سلامی و خدمات سپاه در سطح کشور بیان داشت: کاش مسؤولان درک کنند که ملت همه چیز دارند، هر کوچه‌ای بروید به اسم شهید است و هرکسی نسبتی با شهدا دارد، آیا این‌ها مسؤولیت‌آور نیست؟

میردامادی در پایان بیان داشت: از روزی که در هواپیما‌ها سپاهیان حضور پیدا کردند، امنیت در هواپیماها بسیار زیاد شد، اگر قدرت‌نمایی نباشد به جایی نمی‌رسیم.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید