سال مهار تورم، رشد تولید
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

حجت‌الاسلام و المسلمین سید مجتبی میردامادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار کرد: تا زمانی که جامعه ما آلوده به حرام باشد آن گونه که انتظار داریم، نخواهد شد و مسأله ربا یکی از همین حرام‌های قابل ذکر است که در جامعه ما هم در بانک‌ها و هم در بین برخی از مردم وجود دارد.

امام‌جمعه موقت اصفهان ادامه داد: امروز رسانه‌های مجازی و سایت‌های نفاق و کفر، به هر قسمتی از اعتقادات ما بتواند با ایجاد شبه ضربه می‌زند، مثلاً مطرح می‌کنند که ادیسون و یا مخترعان دیگر به انسان خدمت کرده‌اند یا پیامبر اسلام! اما باید این را بدانیم که ما انسان هستیم و پیامبران آمده‌اند که انسان بسازند و صنعت و تکنولوژی باید در خدمت انسان قرار بگیرند و البته پیشرفت‌هایی که امروز بشریت کرده است ریشه در اسلام دارد و تمدن بشریت از مدنیت اسلام گرفته شده است.

وی تصریح داشت: روزی که بشریت از اختراع و دانش و پژوهش کاملاً بیگانه بود امام صادق در مدینه ۱۱۰ رشته تدریس می‌کردند و افرادی همچون جابربن حیان، بنیان‌گذار علم شیمی از شاگرد ایشان بوده‌اند، از همین رو می‌گوییم که پیامبر آمده انسان بسازد و وقتی علم به دست انسان افتاد ثمره آن می‌شود اکتشافات دانشمندانی همچون زکریا رازی اما اگر به دست انسان‌های انسان‌نما افتاد نتیجه آن می‌شود بمب شیمیایی و اتمی.

میردامادی ادامه داد: به همین دلیل است که می گوییم اسلام خود مروج علم است و هنگامی که علم در تصرف خاندان‌های سلطنتی بود، اسلام علم را ازآن همه مردم می‌دانست.

امام‌جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: امروز در دنیا گرفتار وحشی‌ها و دزدهایی شده‌ایم که علم را وسیله ظلم و غارت قرار داده‌اند، همان‌گونه که رئیس‌جمهور آمریکا علناً می‌گوید «ما به کشته شدن افراد در سوریه کاری نداریم، ما می‌خواهیم نفت آنان را ببریم.»

وی اضافه کرد: ویژگی پیامبر این است که آدمی را تزکیه کرده و انسانیت، انسان را رشد داده و از بدی‌ها دور می‌کند، علم از پیامبر سرچشمه گرفته است اما از دست ما مسلمانان، به دست نااهلان افتاده است.

میردامادی در ادامه با اشاره به روز حماسه و ایثار مردم اصفهان بیان داشت: ۲۵ آبان سالروز تشییع ۳۷۰ شهید در اصفهان است و خوشا به حال پدران و مادران این شهدا که عزت و افتخار ابدی را برای این شهر خریدند.

خطیب جمعه اصفهان با اشاره به آغاز هفته بسیج عنوان داشت: همه نیروهای نظامی و انتظامی کشور صادقانه و خالصانه در حال خدمت به اسلام و انقلاب هستند و تفاوتی بین هیچ یک از نیروها نیست و ایران اسلامی یکپارچه آماده حضور امام زمان (عج) و فداکاری است.

وی در خصوص اظهارات اخیر رئیس‌جمهور کشور گفت: آقای روحانی گاهی صحبت‌های ضد و نقیض و اصطلاحاً یکی به نعل و یکی به میخ دارد، چند روز پیش با استناد به آیه‌ای از قرآن کریم برداشت کرد که پیامبراکرم (ص) با وجود عهدشکنی کفار مرتب پای مذاکره می‌نشستند و پیمان می‌بستند.

میردامادی در تبیین به مذکور یادآور شد: هنگامی که پیامبر به مدینه آمدند چندین فرقه و گروه از یهودیان بودند که پیامبر با آنان مذاکره نکردند بلکه از آن‌ها تعهد گرفتند که علیه مسلمانان توطئه نکرده و در هیچ جنگی وارد نشوند و از موضع قدرت بارها به آن‌ها مهلت دادند که این ماجرا هیچ ارتباطی با مذاکره با آمریکا ندارد.

امام‌جمعه موقت اصفهان متذکر شد: قرآن می‌فرماید «کفار بغض و کینه‌ای که از شما در دل دارند، از آنچه بر زبان می‌آورند بیشتر است؛ در حالی که شما آن‌ها را دوست دارید، آن‌ها شما را دوست ندارند و از شما عصبانی هستند» و قرآن خطاب به پیامبر می‌فرماید «به کفار بگو از عصبانیت خود نسبت به ما بمیرید».

وی افزود: دشمنان انقلاب اسلامی ۴۰ سال است که با ما کنار نمی‌آیند و تنها راه نجات، تدابیر رهبری است همان‌طوری که ایشان می‌فرمایند «رونق تولید کلید حل مشکلات اقتصادی است و نباید دوباره معطل اروپایی‌ها بمانیم و تمام توان خود را در راه‌اندازی تولید داخلی صرف کنیم»، دولت کشور اسلامی نباید اجازه دهد کارخانه‌ها و کارگاه‌های کوچک و بزرگ تعطیل شوند بلکه باید مشکلات آن‌ها را شناسایی و حل کرد.

میردامادی تصریح داشت: ملت ما بیدار است و مسؤولان هم باید متوجه باشند و به ملت خود اتکا و اطمینان داشته باشد و نگذارند با بی‌تدبیری نخبگان از کشور خارج شوند، پارتی‌بازی، رانت‌خواری و استخدام‌های فامیلی خیانت است و به کشور ضربه می‌زند.

خطیب جمعه اصفهان تأکید کرد: اگر امروز از قدرت نظامی و موشکی برخوردار نبودیم امریکا حتی یک ساعت هم به ما مهلت نمی‌داد در حالی که برخی مسؤولان می‌گفتند و هنوز هم می‌گویند که ما موشک و توان هسته‌ای برای چه می‌خواهیم و اگر رهبری حکیمانه و بیداری رهبر معظم انقلاب نبود، الان وضع دیگری داشتیم.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید