سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

حجت‌الاسلام سید مجتبی میردامادی، امام جمعه موقت در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) اظهار داشت: سر رشته هر دانشی تقوا و توبه است، شرافت هر انسانی به تقوا است؛ توبه از گناهان و توجه به خدا مجموعه‌ای است از آثار تقوا.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: قیامت خواهد آمد و شکی در آن نیست، در روز قیامت نامه اعمال همه ما به دست ما خواهد رسید، لحظه به لحظه ما در معرض آزمایش الهی هستیم، ما برای تمام مسئولیت‌های که به گردنمان بوده پاسخگو هستیم.

وی ادامه داد: گاهی محرمات اخلاقی و گاهی سیاسی است، ما باید تمام اجزا را مد نظر قرار بدیم و بدانیم تمام این راه‌ها باید به سوی خدا باشد؛ خطرناک‌ترین گناه، گناه سیاسی و جناحی است، گناه زمانی صورت می‌گیرد که برای حزب و جناحی مدافع شویم که در راه خدا نیست.

حجت‌الاسلام میردامادی در خصوص شهادت آیت‌الله اشرفی اصفهانی افزود: وجود ایشان همراه با معنویت و وقار بود، خداوند نیز قطعاً فیض شهادت را به هرکسی نخواهد داد.

امام جمعه موقت اصفهان پیرامون سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه افزود: نیروهای مسلح کشور خط مشترکی دارند و تابع ولایت فقیه هستند، خوشا به نظامیان زیرا آنان سرباز امام زمان (عج) هستند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری تصریح کرد: دعوت از مسؤولین برای استفاده از جوانان در زمینه علمی بسیار خوب انجام شد و نتیجه نیز بسیار عجیب بود، جوانان ایرانی نخبه هستند و باید در تمام زمینه‌ها از این جوانان استفاده شود، همین جوانان در دوران جنگ خوش درخشیدند، امروز نیز جوانان کشور در زمینه علمی و دفاعی به‌خوبی عمل کردند که در دنیا نمونه و معجزه است.

حجت‌الاسلام میردامادی ادامه داد: پهپادی که آمریکایی‌ها مدعی بودند هیچ کشوری حتی قدرت شناسایی آن را ندارد، جوانان ایران با دانش بومی خود شناسایی و سرنگون کردند؛ در زمینه علمی نیز موفقیت‌های کشور ما زیاد بود و قطعاً در آینده نزدیک نیز این موفقیت‌ها افزایش خواهد یافت.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: چرا در مملکت اسلامی نخبه‌های ما باید بدون کار باشند، اسلام دین علم است و باید نخبگان را تشویق کرد و به آنان میدان داد، از نخبگان باید در مشکلات اقتصادی نیز استفاده شود و قطعاً جوانان نخبه ایرانی می‌توانند موفق شوند.

وی اضافه کرد: ایران در نقطه‌ای از قدرت قرار دارد که امروز در تمام دنیا هر متجاوزی فکر تجاوز به ایران را داشته باشد محکوم به نابودی است؛ امروز آمریکا پشیمان است زیرا متوجه شده که با ملتی قوی روبرو شده، همگان همت کنند و تا نخبگان مؤمن تربیت شود زیرا رستگاری کشور در دست جوانان نخبه و مؤمن است.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید