سال مهار تورم، رشد تولید
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اصفهان اظهار کرد: مهمترین درجه شکرگزاری شناخت منعم است، مثلاً اگر‌ بخواهیم شکر نعمت خداوند را به جای آوریم اول باید خداوند را بشناسیم، درجه دوم شکرگزاری به کار بردن نعمت‌ها در راهی‌ است که منعم دوست دارد و درجه سوم آن بیان بالاترین ذکر شکر، یعنی «الحمدالله»است.

امام جمعه اصفهان با بیان این‌که شکر عامل بقای دین است،گفت: شکر الهی آنقدر اهمیت دارد که این واژه  در قرآن در اشکال مختلف حدود ۷۵ مرتبه آورده شده است و خداوند بعضی از پیامبران خود را با این صفت تعریف کرده‌ است.

وی افزود: خداوند فرمود چون حضرت ابراهیم شکر نعمت‌های الهی را انجام می‌داد مورد هدایت قرار گرفت، جزو‌ پیامبران اولوالعزم شد و به مقاوم امامت رسید و در آخرت هم جزو صالحین خواهد بود.

طباطبایی‌نژاد در خصوص اهمیت شکرگزاری بیان کرد: گاهی ما نمی‌دانیم چه نعمت‌هایی به ما عطا شده و به همین دلیل مهمترین کار شیطان غفلت انسان از شکرگزاری خداوند است، ما‌ حتی نمی‌دانیم هزاران نعمت مانند خوابیدن، حس بویایی و شنوایی، حس بینایی و… در وجود ما قرار دارد که نسبت به شکرگزاری آن‌ها به درگاه الهی غفلت می‌کنیم.

امام جمعه اصفهان با اشاره به این‌که از همه نعمت‌ها بالاتر نعمت هدایت است، گفت: برخی می‌گویند چرا خداوند همه نعمت‌های وجودی مثل چشم و گوش و نعمت‌هایی مانند خانه، ماشین و … را به کفار هم داده است؛ خداوند در این خصوص فرموده است که هرکس از ما دنیا را بخواهد و ما را نخواهد ما به او نتیجه اعمالش را خواهیم داد و‌ در دنیا برای او نقصی پیش نخواهد آمد، اما در روز قیامت چیزی به جز غضب الهی نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: در روایات از قول امام سجاد(ع) آمده است که انسان مؤمن ۵ علامت دارد که شامل رعایت تقوای الهی در خلوت و ناظر دیدن خداوند در همه حال، صدقه دادن در زمان ناداری، صبر کردن در زمان مصیبت، حلیم بودن در زمان غضب و‌ عصبانیت و راستگویی در همه حال است.

طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: در روایتی دیگر از پیامبر اسلام(ص) بیان شده است که مؤمن مزه ایمان را نمی‌چشد مگر این‌که دروغ را حتی به شوخی ترک کند.

امام جمعه اصفهان با قدردانی از مردم در خصوص رونق حضور در عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) بیان کرد:دقت داشته باشید که این عزاداری ‌ها هر ساله رونق خواهد گرفت و‌ با این‌که افرادی در طول تاریخ بوده‌اند که می‌خواستند این عزاخانه‌ها از بین برود اما خداوند وعده داده است که جهان متعلق به متقین است.

وی افزود: شهادت حضرت امام سجاد(ع) و درگذشت عده‌ای از زوار امام حسین(ع) را تسلیت عرض می‌کنیم که انشالله خداوند آن‌ها را جزو شهدا به حساب آورد.

طباطبایی‌نژاد با گرامی دانستن نام آیت‌الله خزعلی و جهانگیرخان قشقایی تأکید کرد: امید داریم خداوند بر درجات این بزرگواران‌ بیفزاید، در مورد مقام آیت‌الله خزعلی به عنوان یک روحانی انقلابی همین کافی‌ است که نقل شده ایشان در طول عمر خود حتی یک مورد از نمازهای نافله‌‌شان ترک نشد.

امام جمعه اصفهان با اشاره به سالگرد قتل عام عده‌ای از آوارگان فلسطینی تصریح کرد: از سال ۱۹۴۸ که رژیم غاصب صهیونیستی جنایتکار قسمتی از فلسطین را گرفته و‌ مردم را از خانه‌های خود بیرون و آواره کردند، این آوارگان در شهرها و‌ کشورهای مختلف در اردوگاه‌ها زندگی‌می‌کردند که رژیم کودک‌کش صهیونیستی ۲ اردوگاه‌ پر از زن و فرزند فلسطینی‌ها را در لبنان بمباران کردند زیرا این‌ها قراردادی داشتند که افرادی که رفته‌اند باید برگردند.

وی در پایان اذعان داشت: از آثار و عظمت انقلاب اسلامی این است که با تقویت جبهه مقاومت به مقابله با رژیم صهیونیستی برخواسته است و منجر به تشکیل جمعیتی در لبنان شده است که مطیع ولایت فقیه انقلاب اسلامی است و رهبری این جمعیت با تهدیدهای خود لرزه بر اندام رژیم غاصب صهیونیستی انداخته است.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید