سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با اشاره به تقوا پیشه کردن در فضای مجازی اظهار داشت: در حالی در فضای مجازی غیبت صورت می‌گیرد که غیبت یکی از زشت‌ترین اعمال است، وقتی بدی کسی در فضای وسیعی بازگو‌ می‌شود گناه محسوب می‌شود.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به نزدیکی چهلمین سالگرد برگزاری نماز جمعه در اصفهان اذعان داشت: طبق آیات و روایت روز جمعه از دیگر روزها مهم‌تر است؛ دشمن در سال‌های اخیر در اوج ذلت قرار گرفته است، دشمن در سال‌های نخست انقلاب تاکتیک هجومی به ایران را در دستور کار قرار داشت اما اکنون در کشور خودش با مشکل مواجه است و به نحوی در بین خودشان در حال جنگ هستند.

وی ادامه داد: دشمن به‌دنبال فشار گذاشتن بر روی آسیب‌های اجتماعی است، دشمن قصد دارد فرهنگ آسیب‌پذیر خود را به جامعه ما تحمیل کند، به بهانه‌ آزادی دینی دست روی دین‌هایی می‌گذارند که مورد تأیید هیچ یک از ادیان الهی نیستند، یکی از آسیب‌های اجتماعی امروز ما بی‌توجهی به بحث حجاب است.

مهدوی با اشاره به تجمع مردم اصفهان در خصوص دفاع از حجاب ادامه داد: از برادران و خواهرانم به‌ خاطر این اجتماع باشکوه متشکرم، در جامعه‌ما برخی از افراد بدون فکر دست به اعمالی می‌زنند که برای لذت‌های نفسی خودشان است، برداران و‌ خواهران ما باید با امر به معروف و نهی از منکر کسانی را که در این فرهنگ پوچ و بی‌بندباری افتاده‌اند نجات دهند.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: با حفظ حجاب آرامش در جامعه ایجاد می‌شود، افراد به خدمت می‌پردازند و افکار‌ها از گناه دور می‌شود، رعایت حجاب حکم عقل است، از پیش اسلام پوشش و‌ حجاب وجود داشته، فطرت انسان برهنگی را به‌دور از عقل می‌داند.

وی تصریح کرد: به خانواده و آموزش و پرورش اشاره می‌کنم که اگر از ابتدا دختران را با مهربانی به پوشش چادر سوق دهند ابتدا امنیت را برای دختران ایجاد کرده و پس از آن باعث آرامش جامعه خواهند شد.

مهدوی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با ائمه جمعه کشور تصریح کرد: وظیفه خطیبان نماز جمعه بسیار سنگین است و مسؤولان نیز باید ارتباط خوبی را با ائمه جمعه جهت برطرف کردن مشکلات مردم داشته باشند، یکی از مواردی که دولت با ائمه جماعت هماهنگ نمی‌شود عزل و نصب مسؤولان پیش از انتخابات است، مصلحت نیست افرادی که مشکل‌دار هستند و حتی برخی از آن‌ها مجرمند در برخی از پست‌ها قرار گیرند.

امام جمعه موقت اصفهان اضافه کرد: مسؤولانی که در دولت شاغل هستند حداقل حمایت خودشان را نشان دهند، اوامر رهبر معظم انقلاب بسیار مهم است و باید تمام افراد دارای منسب به این فرمایشات عمل کنند.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص موضوع برجام تصریح کرد: اروپایی‌ها هیچ‌گونه عملی را در خصوص ۱۱ بندی که اعلام کرده بودند انجام نداده‌اند، آن‌ها از عمل کردن عاجز هستند، مسؤولان باید روند کاهش تعهدات را با سرعت و‌ قدرت انجام دهند تا همانند گذشته کشور ایران با قدرت و عزت از منافع خود حفاظت کند.

مهدوی در پایان بیان کرد: با تدابیر رهبر معظم انقلاب هر روز عزت ایران و ایرانی بیشتر شده، رژیم غاصب صهیونیستی که روزی به فکر جنگ و‌ خونریزی بود اکنون نگران بقای خودش است، روزی این رژیم کودک‌کش ایران را تهدیدی دور می‌دانست اما اکنون می‌داند ایران نزدیک‌ترین دشمنش است، دشمنان به این نتیجه رسیدند که هرچه تحریم‌ها نسبت به ایران بیشتر شود انسجام مردمی ایران افزایش می‌یابد.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید