سال مهار تورم، رشد تولید
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

امام جمعه محترم موقت اصفهان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: برخی می‌خواهند زندگی غربی را در جامعه برپا کنند، مسؤولانی که از خدا نمی‌ترسند، آن‌هایی که بی بند و باری را زنده می‌کنند و آن‌هایی که پیاده‌نظام آمریکا و انگلیس برای فرهنگ غربی هستند، بدانند عاقبت خیری نخواهند داشت؛ آن‌ها بر کرسی‌ نشستند که برای آن صدها هزار خون جوان ریخته شده است.

حجت‌الاسلام سید‌مجتبی میردامادی ادامه داد: مقام معظم رهبری از ابتدا گفتند دل به دشمن نبندید و روی پای خود بایستید، ممکلت قوی و غنی است، اگر نفت ما به صفر برسد، آن‌قدر از مواهب الهی داریم که با مدیریت صحیح نباید فقری وجود داشته باشد؛ الان جوان چگونه ازدواج کند، وقتی نه خانه، نه شغل و نه درآمد دارد.

وی عنوان داشت: نمی‌خواهم ایجاد ناامیدی کنم، زیرا خداوند بهترین یاور است، جوانان مؤمنی در بین ما هستند که به برکت آن‌ها دشمن نتوانسته کشور را نابود کند؛ اما نباید کاری کرد که در قیامت در پیش‌گاه خداوند سر به زیر بود.

میردامادی تصریح کرد: افراد ثروتمند با دیدن یک ممیز مالیات خود را به حداقل می‌رسانند اما افراد ضعیف، همان روز اول می‌آیند و مالیات سنگین از وی می‌گیرند؛ چرا ده‌ها هزار کارگاه و کارخانه تعطیل شد؟ به خاطر این بی‌عدالتی‌هایی بود که انجام شد.

امام جمعه موقت اصفهان در ادامه یادآور شد: از حجت‌الاسلام رئیسی، شخصیتی قاطع، شجاع و حقوق‌دان انتظار داریم عدالت را در جامعه برپا کند؛ از رئیس قوه قضاییه و دادستان اصفهان می‌خواهیم با کمال قدرت مقابل، فحشا، منکر و فساد جنگیده شود.

وی با اشاره به این‌که امروز گناه در جامعه گسترش یافته است؛ گفت: مبارزات با بی‌حجابی‌ها و فساد هنوز محسوس نیست که چقدر به نتیجه رسیده است.

میردامادی با اشاره مشکل کم‌آبی در شهر اصفهان افزود: امسال همه خوشحال بودیم که آب هست؛ اما آیا الان به منازل مردم آب به صورت یکسان می‌رسد؟ باید ترتیبی داده شود تا آب به صورت مساوی بین محله‌ها تقسیم شود.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری گفت: دشمن با تمام قدرت در مقام نابودی اسلام است، سیاست و مدیریت همه یک طرف اما همه چیز در دست خداست، اگر دعای دعاکنندگان نبود، دشمن به اهداف خود رسیده بود؛ دشمن از کشتن باکی ندارد، ترس دشمن از ما را خداوند در دل آن‌ها ایجاد کرده است، درخواست مذاکره و نامه فدایت شوم برای این است که قدرت و اسلحه خودمان را زمین بگذاریم و آن موقع نگذارند اثری از ما بر زمین بماند.

وی در خصوص مناسبت‌های هفته پیش رو بیان داشت: یکی از عوامل بقا و عزت ما وجود امام‌زادگان در روستاها و شهر‌هااست، این‌ها پناهگاه مردم هستند، تحولی که در بقاع متبرکه در استان اصفهان ایجاد شده، نمونه است.

میردامادی در ادامه عنوان داشت: فکر قیامت فراموش شده است، بسیاری از مسؤولان و مردم یادشان رفته قیامتی است؛ منکران معاد می‌گویند ممکن نیست بعد از مرگ انسان مجددا با جسم خودش زنده شود.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: تعداد زیادی از آیات قرآن برای اثبات قطعی بودن معاد است، قانونی علمی نیز وجود دارد که هیچ چیزی در جهان از بین نمی‌رود بلکه از صورتی به صورت دیگر تبدیل می‌شود.

وی همچنین تصریح کرد: خاک مرده به فرمان خداوند زنده می‌شود، روزی هم هست که انسان می‌میرد و هیچ تیم پزشکی قادر نیست یک ساعت وی را به حیات دنیا برگرداند، مرده را خاک می‌کنند، متلاشی می‌شود و دوباره به خاک تبدیل می‌کند؛ خداوند با قدرت و توانایی که دارد، می‌تواند در قیامت نیز انسان‌ها را دوباره زنده کند.

میردامادی در ادامه بیان داشت: یادمان باشد ما برای این دنیا آفریده نشده‌ایم بلکه دنیا کلاس تکاملی است، اگر فرصت‌های عمر با گناه و معصیت از دست برود، روز قیامت روز پشیمانی خواهد بود.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: اگر در دنیا وظیفه خودمان را انجام ندهیم به عذاب الهی دچار می‌شویم، هدف از خلقت رسیدن به حیات ابدی و جاودانگی است و بهترین کلید برای رسیدن به این مراتب الهی، تقوای الهی است؛ شاید خیلی از مشکلات ما فراموش کردن خداست، گاهی بجای عمل به دستورت خداوند، به حرف دشمن گوش می‌دهیم.

 

 

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید