سال مهار تورم، رشد تولید
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار کرد: در خصوص تقوا، احادیث فراوانی نقل شده و این موضوع در همه بخش‌های زندگی، حتی مباحث مادی کاربرد دارد؛ تقوا دوای دردهای انسان است و با تقواست که راه صحیح را تشخیص می‌دهیم.

وی با بیان اینکه تقوای الهی موجب روشن شدن دل‌ها و دیده‌هاست، یادآور شد: تقوا در مسائل مالی، مواردی همچون پرهیز از احتکار، قاچاق و گران‌فروشی را در بر می‌گیرد و در شرایطی که کشور تحت فشار است، باید به رعایت تقوای الهی، فشار را از روی مردم کم کرد.

امام جمعه موقت اصفهان متذکر شد: شکاف و فاصله‌های حقوقی و عدم تناسب آن با اقشار پایین دست جامعه، مردم را آزار می‌دهد و باید به آن رسیدگی کرد.

وی همچنین تصریح کرد: امروز سالروز شهادت شهید بهشتی و همراهان ایشان است و سالروز شهادت آیت‌الله صدوقی هم در پیش داریم که خون آن‌ها در راه انقلاب ریخته شد و همین خون شهداست که پشتوانه انقلاب است.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه ویژگی ملت ایران این است که از شهادت نمی‌ترسند و همین دشمن را به ترس انداخته است، تصریح کرد: این شیطان است که می‌خواهد ترس و ناامیدی را در دل مردم رخنه دهد.

وی گفت: امام خمینی (ره) می‌فرمایند چه شیرینی بالاتر از این که ملت ایران همچون صاعقه‌ای بر سر امریکا فرود آمده‌اند.

حجت‌الاسلام رهبر یادآور شد: انسانی که با ایمان است فریب نمی‌خورد و همین نشانه را در نحوه پاسخ مقام معظم رهبری به پیام‌های فریبنده دشمن می‌توانیم مشاهده کنیم.

امام جمعه موقت اصفهان اظهار کرد: همین موضع عزتمند رهبری باعث انعکاس گسترده آن در رسانه‌های جهانی شد.

وی اعلام داشت: شیوخ عرب جمع می‌شوند که معامله قرن را بر مردم فلسطین تحمیل کنند و در همان زمان، علمای لبنان و مردم فلسطین این جلسه را تحریم می‌کنند.

حجت‌الاسلام رهبر متذکر شد: در همین موضوع ساقط کردن پهپاد نیز به دنیا ثابت شد که ما در مقابل دشمنان کوتاه نمی‌آییم و آن‌ها نیز می‌دانند که نمی‌توانند با چنین کشور مقتدری جنگ کنند.

وی در ادامه افزود: هفته قوه قضائیه فرا رسیده و امیدواریم که تحولات در این قوه به نحوه احسن و در راستای نفع جامعه صورت پذیرد.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید