سال مهار تورم، رشد تولید
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

امام جمعه محترم اصفهان صبح امروز در خطبه‌های نماز عید سعید فطر اظهار کرد: طبق روایات همان طور که کار خوب کار بد را از بین می‌برد کار بد نیز کار خوب را از بین می‌برد.

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد افزود: به فرموده امیرالمومنین(ع) انسان اگر کار بدی در رابطه با دین انجام داده است بهتر است در جایی محفوظ شود و سعی کند در از بین بردن این کار بد کوشش کند.

وی با بیان اینکه عاقل آن کسی است که کارهای بد را محفوظ کند، افزود: لازم است با محاسبه روزانه اعمال برای از بین بردن کارهای بد تلاش کرده توبه کند و برای تداوم و افزایش کارهای خوب از خداوند تقاضای توفیق کند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد در رابطه با کیفیت توبه تصریح کرد: قدیمی نشدن گناه و تلاش برای توبه زودهنگام از شروط استجابت آن است؛ بهتر است برای تداوم حال معنوی رمضان مشارطه (شرط کردن با خود برای انجام معروفی یا ترک منکری) مراقبه (تلاش برای انجام شروط و وضعیت اعمال) و محاسبه(ارزیابی آنچه از خوب و بد انجام شده است) را در دستور کار قرار دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان ضمن دعوت به تقوا با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام اظهار کرد: اگر بنده خدا می‌دانست چه برکاتی در ماه رمضان نهفته است از خدا تقاضا داشت این ماه به مدت یک سال باشد و این لطفی از جانب خداوند است.

وی اضافه کرد: طبق روایات نماز عید فطر نمادی از شکرگزاری دسته‌جمعی از خداوند در برابر خیرات گسترده این ماه است.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با اشاره به رتبه اول مروم اصفهان در آزادسازی مجرمان غیرعمد گفت: در سال جاری بیش از ۱۲۴۰ نفر با صرف ۱۲۰ میلیارد تومان توسط مردم اصفهان آزاد شدند؛ که بر این اساس ۵۰ میلیارد تومان بخشش طلب‌کاران و ۷۰ میلیارد آن از سوی مردم به طور عمده در ماه رمضان جمع‌آوری شده است.

امام‌جمعه اصفهان با اشاره به مناسبت‌های روز از جمله سی‌امین سالگرد ارتحال امام خمینی و آغاز رهبری آیت‌‌الله خامنه‌ای بیان داشت: یکی از برکات انقلاب امام خمینی همین توفیق شهادت افرادیست که از قیام ۱۵ خرداد تا امروز در این مسیر توفیق معامله خیر با خداوند داشتند و این خودش نعمت بزرگی است.

وی افزود: این ایام، ایام ولایت است و باید فرد شایسته ولایت و سرپرستی امت را شناخت.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد ادامه داد: طبق روایات اولویت در گذشته و آینده برای سرپرستی امت کسی است که از نظر رفتار و سیرت نزدیک‌ترین فرد به پیامبر و آگاه به قرآن و دین باشد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه جامعه نیاز به حاکم دارد، تصریح کرد: اگر جامعه حاکمی نداشته باشد فتنه هرج و مرج دائمی است اما این که چه کسی باید حاکم باشد طبق روایات باید عالم به کتاب و دین باشد.

وی افزود: بعد از انقلاب به لطف الهی به این توصیه الهی عمل کرده‌ایم و حالا نیز باید به فرموده قرآن باید حکم ولی امر مسلمین را با جان پذیرفت و به جان خرید و این شرط مؤمن بودن است؛ حال این حاکم، انبیای الهی و ولی معصوم باشد یا ولی فقیه در همین راستا تعریف می‌شود.

امروز برابراست با: