سال مهار تورم، رشد تولید
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

امام جمعه محترم اصفهان ظهر امروز در خطبه‌های جمعه پیرامون علت مبارزه با صهیونیست و معامله قرن اظهار کرد: علت آنکه ما اصولاً با جنایت کارها و استبدادها مخالف هستیم، طبق فرموده رهبری مسأله قدس یک مسأله انسانی است چرا که تمام انبیا الهی یک حرف و یک هدف دارند و آن هم دوری از ظلم و عدالت در امور است به طوری که قرآن می‌فرماید: «همه انبیا را فرستادیم تا عدالت بر قرار باشد» که این عدالت مربوط به همه حوزه‌ها اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و حتی امور شخصی است.

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد با اشاره از حدیثی از پیامبر اکرم ادامه داد: کوچک‌ترین کاری که در راستا ظلم و در مسیر ظالم انجام داده شود جز ظالمان در قیامت به حساب خواهیم آمد به طوری که در قیامت ندا داده می‌شود اینان کمک کار ظالمان بودند پس آنان را با ظالمان محشورند بنابراین همه ما مأموریم تا اولاً به خودمان ظلم نکنیم، دوماّ به کسی ظلم نکنیم، سوم اینکه شاهد ظلم بر کسی نباشیم.

وی تصریح داشت: آمریکا و انگلیس با حمایت از یهودیان می‌خواستند خادمانی در گوشه و کنار دنیا داشته باشند تا هرگونه ظلمی که می‌خواهند انجام بدهند بنابراین آن‌ها عاشق چشم و ابرو یهودیان نبودند و حمایتشان فقط به دلیل منفعتشان بوده است.

طباطبایی‌نژاد در ادامه ابراز داشت: ما مسلمانان می‌فهمیم که آمریکا و انگلیس می‌خواسته‌اند در قلب کشورهای اسلامی پایگاهی داشته باشند و آن‌هایی که داد «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» می‌زنند؛ نمی‌فهمند که اتفاقاً جنگ با رژیم صهیونیستی برای خودمان است، برای ایران، اسلام و انسانیت است.

امام‌جمعه اصفهان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری پیرامون «معامله قرن» گفت: «معامله قرن» پیشنهاد ترامپ و با حمایت عربستان، بحرین و مصر است که به نظر می‌رسد، می‌خواهند جایی دیگر به شهرک‌نشینان صهیونیست اختصاص دهند اما بحث مهم در این معامله این است که مردم غزه ارتش و سلاح نداشته باشند یعنی همانی که از ما می‌خواهند و می‌گویند ما موشک‌های برد بلند نباید داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: چه کسی است که نفهمد هدف اینان از معامله چیست؟ البته کسانی در کشور هستند که هنوز این مطلب را متوجه نشده‌اند، غرب و استکبار می‌گوید که خودشان باید موشک داشته باشند اما غزه نداشته باشد.

طباطبایی‌نژاد اذعان کرد: غرب پیرامون فعالیت‌های هسته‌ای ایران هم، دنیا را بازی می‌دهد چراکه بارها خودشان صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ما را تأیید کرده‌اند.

امام‌جمعه اصفهان در خطبه‌های دوم نماز جمعه امروز با اشاره به شهادت امام‌جمعه شهر کازرون بیان داشت: او انسانی بود که ۳ بار در جبهه‌ها مجروح شده و جانباز انقلاب بود که پس از مراسم احیا شب قدر به ضرب چاقو به شهادت رسید.

وی با اشاره به روز بزرگداشت علامه مجلسی پیرامون این شخصیت بزرگوار افزود: علامه مجلسی افتخار شیعه و مردم اصفهان است که همواره مأمن مردم اصفهان بوده و بسیاری از مزار ایشان حاجت گرفتند و حق هم همین است چراکه امام صادق (ع) فرمودند «هرکس یک حدیث صحیح از ما اهل‌البیت را بین مردم منتشر کند بهشت بر او واجب است»، علامه مجلسی چندین کتاب از خود به یادگار گذاشته است که تنها یک نمونه آن کتاب بحارالانوار با ۱۱۰ جلد در رابطه با روایات اهل‌البیت (ع) است.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به قیام ۱۵ خرداد یادآور شد: امام فرمودند ۱۵ خرداد را باید همواره گرامیداشت چراکه فداکاری روحانیت و مردم بسیار اهمیت دارد، البته در هر قشری ممکن است افراد ناشایستی وجود داشته باشد اما مردم می‌دانند که دین خود را از روحانیت دارند.

خطیب جمعه اصفهان با اشاره به رحلت امام خمینی و سالروز آغاز رهبری امام خامنه‌ای خاطرنشان کرد: امام راحل خطاب به آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند «شما را چون برادری آشنا به مسائل فقهی و متعهد به آن می‌دانیم و در بین دوستان و متعهدان به اسلام، از جمله افراد نادری هستید که چون خورشید روشنی می‌دهید» و امروز می‌بینیم که اگر روشنگری‌های مقام معظم رهبری نبود خیلی از ما در ظلمت بودیم و بسیاری از توطئه‌ها به بار می‌نشست.

وی در پایان ابراز داشت: دلیل محبوبیت امام خمینی در قلوب مردم این است که امیرالمؤمنین فرمودند «هر کس به حق عمل کند خلق خدا به او میل پیدا می‌کنند» البته این شامل بندگان خوب خدا می‌شود و کسانی که در قلب خود مرض دارند و بینی‌هایشان گرفته است نمی‌توانند عطر ولی خدا را حس کنند همان‌طوری که عده‌ای با امیرالمؤمنین دشمنی می‌کردند.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید