سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

امام جمعه محترم اصفهان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ضمن اشاره به حدیثی از امام علی (ع) درباره رقابت مؤمنان در کار خیر از مردم جهت حمایت از مناطق سیل‌زده تشکر و عنوان کرد: بیش از ۵۰۰ نفر از طلاب اصفهان به مناطق سیل‌زده اعزام شده‌اند که تعداد قابل توجهی است.

 آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد با تبریک روز سربازان گمنام به کارکنان مجموعه اطلاعات گفت: مجموعه‌های اطلاعاتی استان اصفهان با همدیگر همکاری خوبی دارند و توفیق روزافزون تلاشگران عرصه امنیت را از خداوند خواستارم.

وی صدور فرمان تأسیس سپاه توسط امام قبل از جنگ را یک الهام از جانب خداوند دانست و متذکر شد: اقدام اخیر آمریکا باعث شد کسانی که ارزش نیروهای مسلح را باور نداشتند به نقش آن‌ها پی ببرند و از دشمن قطع امید کنند، البته باید توجه داشت اگر آمریکا به سپاه نسبت تروریست می‌دهد به این معنا نیست که دشمن با نیروی انتظامی و ارتش مشکلی ندارد.

طباطبایی‌نژاد افزود: امروز هر کشوری از ما تقاضای کمک برای ایجاد امنیت داشته باشد به آن‌ها کمک می‌کنیم همان‌طور که داعش و آمریکا را از عراق و سوریه خارج کردیم.

امام‌جمعه اصفهان بیان کرد: دشمنان حتی اجازه ندادند کمک‌های بشردوستانه مردم جهان به ایران برسد اما عراقی‌ها گفته‌اند برای شکرگزاری خارج کردن داعش از عراق توسط ایران کمک‌های زیادی می‌کنیم و این برای آمریکا قابل تحمل نیست.

وی حادثه سقوط بالگردهای آمریکایی در صحرای طبس را یادآور شده و گفت: دشمنان چند ماه تمرین کرده بودند تا بتواند با کمک دوستان داخلی گروگان‌های لانه جاسوسی را از کشور خارج کنند اما طوفان شن که تجلی لطف خداوند بود مانع شد، امروز هم اگر دستورات خداوند را اجرا کنیم لطف خداوند شامل حال ما می‌شود.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد در خطبه اول نمازجمعه نیز در تشریح هفت سفارش رهبری در اجرای گام دوم انقلاب اظهار داشت: اولین سفارش رهبری علم و پژوهش جوان‌هاست؛ جوانان نباید دست از علم و تحقیق و پژوهش بردارند؛ چون علم دانایی و دانایی، توانایی است.

امام‌جمعه اصفهان افزود: تأکید امام (ره) و مقام معظم رهبری بر دانش از جنس تأکیدات پیامبر در صدر اسلام برای ترویج سواد است.

وی با اشاره به تأکیدات پیامبر بر سوادآموزی در جامعه اسلامی گفت: ائمه (ع) برای حفظ قرآن جامعه را به یادگرفتن، خواندن و نوشتن سفارش و تشویق کردند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد بیان‌کرد: برخی به غلط تصور می‌کنند که تأکید به یادگیری دانش منحصر به علوم دینی است اما حدیث «علم را حتی در چین یاد بگیرید» ناقض این تصور است.

امام‌جمعه اصفهان یادآور شد: رهبری فرمودند «من تا نفس دارم از پژوهش و جوانان حمایت می‌کنم» هدف رهبری سرعت دادن به پیشرفت علم در گام دوم است.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: سرعت پیشرفت علم در ایران به خصوص در دو دهه اخیر چشمگیر و ۱۱ برابر میانگین دنیا بوده است.

وی یادآور شد: در زمان پهلوی به دستور اربابانشان مانع پیشرفت جوانان ما می‌شدند و حتی اگر کار فنی در ایران انجام می‌شد نمی‌گذاشتند جوانان ما یاد بگیرند چون می‌خواستند مسلمانان همیشه زیردست باشند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد در تشریح فعالیت حوزه‌های علمیه در چهار دهه اخیر به رشد ۱۰ برابری تعداد طلاب اشاره کرد و گفت: اگر قبل از انقلاب فقط در شهرهای بزرگ حوزه داشتیم الان در بسیاری از شهرها حوزه داریم، اگر در گذشته صرفاً در ایران کار می‌کردیم امروز در جهان تبلیغ می‌کنیم و ۱۷ هزار طلبه خارجی در ایران تحصیل می‌کنند.

امام‌جمعه اصفهان افزود: در این سال‌ها هزاران کتاب نوشته و قرآن به ۱۴۲ زبان ترجمه شده است، طلاب در نهادهای مختلف خدمت عملی و فکری کنند با وجود این‌که در گذشته طلاب از فعالیت سیاسی نهی می‌شدند، امروز دارای سواد سیاسی هستند.

وی خاطرنشان کرد: قرآن در زمان طاغوت مهجور بود اما مردم و روحانیت قرآن را به زندگی آوردند که برگزاری مسابقات قرآن نشانی از آن است و امروز مقام‌های جهانی در رشته‌های مختلف حفظ و قرائت کسب می‌کنیم.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید