سال مهار تورم، رشد تولید
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

امام جمعه محترم موقت اصفهان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار داشت: خودم و همه شما نمازگزاران را به تقوای الهی دعوت می‌کنم، بیش از ۷ میلیارد جمعیت در دنیا است اما هر کسی شکل و اثر انگشت خاصی دارد که از معجزات خلقت است؛ ثروت و مقام امتیاز نیست و تقوا است که ارزش انسان را مشخص می‌کند؛ فقیر، ثروتمند و مسؤول اگر متقی شود پیش خداوند عزیز است.

حجت‌الاسلام میردامادی افزود: مخالفان معاد فکر می‌کنند خودشان می‌خواهند خودشان را زنده کنند اما کسی شما را زنده می‌کند که روز اول خلقتان کرد؛ مراحلی طی شد و خلق شدیم که عظمتش بیش از زنده شدن در روز قیامت است.

وی با اشاره به آیات قرآن در خصوص خلقت تصریح کرد: کدام یک از مراحل خلقت انسان را می‌توانیم تصور کنیم، این مراحل قدرت خداوند را نشان می‌دهد و همین قدرت خداوند در روز قیامت همه را زنده می‌کند؛ دل را به زندگی دنیا خوش نکنید، پست و مقام‌ها گذشتنی هستند و کاری که برای خداوند انجام دهیم باقی خواهد بود.

میردامادی با اشاره به رویداد‌های هفته آینده بیان داشت: داستان شهادت امام هفتم پیام‌های زیادی دارد، یکی این‌که انسان مؤمن در مقابل ظالمان تسلیم نمی‌شود؛ امام هفتم ۱۴ سال در گوشه زندان مصیبت کشیدند؛ هیچکدام از ائمه در برابر دشمنان اسلام ساکت نبوده‌اند، امروز نیز یزیدان و فرعون‌های زمان همه قدرت خود را بسیج کرده‌اند تا ما تسلیم شویم اما ما شاگرد امام هفتم هستیم.

امام جمعه موقت اصفهان در ادامه خاطر‌نشان کرد: می‌دانیم عده‌ای از هموطنان گرفتار سیل هستند، همه نیرو‌های مسلح به فرمان رهبر برای کمک به این هموطنان بسیج شده‌اند و همه باید به مؤسسه‌های امین کمک کنیم.

میردامادی همچنین بیان داشت: منکراتی در شهر دیده شده است، مثل این‌که مسؤولان شهر ما بنا دارند تحت عنوان خوشی مردم دست به هر اقدام خلافی بزنند؛ به آن‌ها می‌گویم به فکر مستضعفان و گرسنگان باشید و خوشی را برای این‌ها ببرید.

میردامادی با اشاره به سخنان رهبری که فرمودند مرز‌های فرهنگی مانند مرز‌های جغرافیایی نیاز به حراست دارد، گفت: حملات فرهنگی خطرناک‌تر از حمله نظامی است؛ دشمن نقشه‌ها کشیده است، در انواع مراکز شهر اقداماتی در حال وقوع که صدا ندارد اما آرام آرام فرهنگ جامعه را عوض می‌کند.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: باید به آمریکا و کسانی که می‌خواهند در‌های آمریکا را به روی ما بازکنند، توهین کنید، چرا از گفتن مرگ‌ بر آمریکا می‌ترسید؛ آن‌ها در تمام ابعاد با ما می‌جنگند، با گرگ، درنده بی‌رحم باید صلح کرد؟ این شعار باید در همه مساجد داده شود.

امام جمعه موقت اصفهان یادآور شد: بعضی‌ها به چه منطقی حرف از کنار گذاشتن اقتدار و‌ توان نظامی می‌زنند و‌ مدام بودجه نیروهای مسلح را کم می‌کنند، مگر این‌ها به برکت اسلام به کرسی ننشستند؛ آیا حق است به عناوین مختلف بشنویم نسبت به اسلام اهانت می‌کنند؟ بسیاری از این‌ها نقشه و نفوذ آمریکا است، آن‌ها از این راه وارد شده‌اند، همه به خواب غفلت می‌روند و حقیقت را فراموش می‌کنند.

وی در پایان با بیان این‌که مسؤولان باید با تمام قدرت با هرگونه فساد و ظلم مبارزه کنند، گفت: ما را متهم می‌کنند که وحدت را حفظ نمی‌کنیم، شما دارید از مرز اسلام منحرف می‌شود، قدرت ما اسلام است؛ من گوینده اگر‌ یک کلمه انتقاد کردم باید متهم شوم؟ زیر چتر رهبری و ولایت بیایید چرا که با منکرات و زدن ریشه‌های اعتقادی مردم مخالف هستیم.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید