سال مهار تورم، رشد تولید
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

امام جمعه محترم اصفهان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به یکی از روایت‌ها اظهار داشت: حضرت پیامبر (ص) به حضرت علی(ع) دستور داده‌اند که همیشه خصلت راست‌گویی را با خود همراه داشته باشند.

آیت‌الله یوسف طباطبایی‌نژاد ادامه داد: وقتی صداقت در جامعه نباشد اعتماد‌ها سلب می‌شود و نمونه بارز سلب اعتماد فضای مجازی است، اگر در فضای مجازی دروغ‌ها کمتر می‌شد قطعا زندگی‌ها نیز زیبا‌تر می‌شد.

وی ادامه داد: اگر صداقت در گفتار‌ها باشد تمام مشکلات مملکت حل خواهد شد و سیستم قضایی به تعطیلی کشیده می‌شود؛ صدق حرف یکی از خصلت‌های مهم انسان است که سرنوشت آدم را در صورت تمرد از راستگوی به تباهی می‌کشاند.

طباطبایی‌نژاد با بیان روایتی در خصوص آغاز ماه ربیع و شروع بهار تصریح کرد: باید در آغاز بهار ذکر قیامت را بسیار کرد، زیرا هرچه در بهار بکارید در آخر برداشت می‌کنید؛ این آیه تمرکز زیادی بر روی بحث آخرت دارد و آغاز سال نو را تبریک می‌گویم و مصادف شدن سال نو با ولادت امام علی(ع) را به فال نیک می‌گیریم.

امام جمعه اصفهان با بیان اگر حضرت زینب (س) نبودند، واقعه کربلا نیز نبود، ادامه داد: ایشان با شجاعت قدرت خود حادثه‌ کربلا حفظ کردند و نشان دادند، نباید مقابل دشمن دچار ترس شویم و بدانیم حادثه کربلا نشان دهنده این است که هرگز نباید مقابل دشمن ضد اسلام سر خم کنیم.

وی در پایان در خصوص صحبت‌های اخیر مقام معظم رهبری اضافه کرد: باید بر روی تک تک سخنان ایشان در نمازهای جمعه بحث کرد، تمام سخنان اخیر رهبر انقلاب مهم است و با توجه به اینکه در اولین روزهای سال هستیم در هفته‌های آینده توضیح خواهم داد.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید