سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

امام جمعه محترم اصفهان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: کمیته امداد در چهاردهم اسفند ۵۷ به دستور امام تأسیس شد که این توجه و حمایت امام را به انقلاب و مردم نشان می‌دهد.

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد ادامه داد: کمیته امداد در این سال‌ها درست عمل کرده است و تا جایی که ما خبرداریم خدمات بسیار مناسبی انجام داده است، قطعاً این خدمات کافی نیست اما بنابر داشته‌هایشان آنچه دارند و از دولت و حمایت‌های شما مردم نیکوکار دریافت می‌کنند، خدمات خوبی را به مددجویان ارائه می‌دهند و هر کس به هر نحوی که می‌تواند به نیازمندان باید کمک کند.

امام جمعه اصفهان با اشاره به روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی گفت: مناسبت دیگری است که در این هفته وجود دارد، در روایات هم توصیه‌های زیادی به درختکاری شده است چراکه هم زیبایی ایجاد می‌کند و هم در تولید هوای پاک کمک می‌کند، پیامبر اکرم نیز تأکید بر درختکاری کرده‌اند و این تأکید اسلامی ارزش کار را به ما نشان می‌دهد.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به بیانیه مقام معظم رهبری مبنی بر گام دوم انقلاب تصریح کرد: مقام معظم رهبری بارها فرموده‌اند انقلاب ما انقلاب اسلامی است، اما حکومتمان حکومت اسلامی صد درصدی نیست و ما در تلاشیم که به این حکومت هم برسیم. حقیقتاً انقلاب در قلب این مردم پیدا شد و بعد از گذشت چهل سال هنوز پای انقلابشان ایستاده‌اند.

امام جمعه اصفهان با مقایسه اجمالی وضعیت مردم در قبل و بعد از انقلاب اظهار کرد: قدم اول ایجاد انقلاب و زیربنای آن بوده که انجام شده است، اما قدم دوم حکومت اسلامی و قدم سوم ایجاد تمدن اسلامی است. اما اینکه حکومت اسلامی یعنی چه؟ یعنی بین مسؤولان ما هم به‌هیچ‌وجه بی‌عدالتی نباشد، یعنی کارگزاران با انصاف باشند و بدون نقص کارها را اداره کنند.

طباطبائی‌نژاد با اشاره مختصر به مواردی از این بیانیه افزود: ما باید با پیشرفت در علم و دانش، بر همه دنیا باید چیره بشویم، همه مردم باید دارای اخلاق خوب و اسلامی باشند، همه باید با بی‌عدالتی بجنگیم، در حکومت اسلامی همه باید خوب باشند. استقلال و آزادی به‌ صورت کامل باید باشد و مرز‌بندی با دشمنان باید مشخص باشد.

امام‌جمعه اصفهان در ادامه بیان داشت: حکومت اسلامی وقتی به جایی رسید که برای تمام دنیا الگو شد، تبدیل به تمدن اسلامی می‌شود و زمینه برای ظهور امام زمان(عج) فراهم می‌شود.

وی همچنین در خطبه اول نماز اظهار کرد: امام سجاد فرمودند مؤمن پنج علامت روشن دارد؛ یکی از صفات مؤمن این است که در خلوت هم پرهیز از گناهان دارد، صدقه می‌دهد در حالی که وضع مالی خوبی ندارد، حتی وقتی عصبانی هم می‌شود خودش را حفظ می‌کند و صبر در مصیبت دارد.

امام جمعه اصفهان گفت: بحث ما در مورد شیطان بوده است، که از خداوند وقت گرفته تا روز قیامت و قسم خورده تا بندگان را از مسیر حق خارج کند.

وی با اشاره به راه‌های محفوظ ماندن از وسوسه شیطان افزود: قرآن می‌فرماید شیطان به انسان‌های ضعیف تسلط دارد و بر کسانی که ایمان آورده‌اند و بر خدای خودشان توکل کرده‌اند تسلط ندارد.

طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: اما سؤال اینجاست که توکل چیست؟ توکل یعنی کار را به خدایی که تدبیر امور بر دستش است واگذار کنیم، تقدیر خداوند این است که انسان کار کند و بعد او را خداوند حمایت کند، در عین حال که کار می‌کنید باید توکل کنید.

امام‌ جمعه اصفهان با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) ادامه داد: پنج دسته هستند که شیطان تسلطی بر آن‌ها ندارد، کسی که به خدا متکی است، کسی که در یاد خدا و تسبیح خدا غرق باشد، آدمی که آنچه برای برادر دینی‌اش راضی می‌شود برای خودش هم راضی شود، کسی که مصیبت بر او وارد شود جزع و فزع نکند و راضی به زندگی‌اش باشد.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) بیان کرد: وقتی مؤمن روزه‌دار باشد چهره شیطان سیاه می‌شود و صدقه دادن هم کمرش را می‌شکند و این را هم باید بدانیم که صدقه دادن یعنی هر کاری خیری که انسان انجام می‌دهد.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید