سال مهار تورم، رشد تولید
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

امام جمعه محترم موقت اصفهان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: خودم و همه شما نمازگزاران‌ را به تقوای الهی توصیه می‌کنم، برکات تقوا در زندگی بسیار زیاد است و یکی از آ‌ن‌ها این‌ است که شیطان انسان متقی را فریب نمی‌دهد؛ همه افرادی که جنایات شیطان‌دوستی‌ را مرتکب می‌شوند در نتیجه فاصله گرفتن از خدا و عدم تقوا است.

حجت‌الاسلام مجتبی میردامادی افزود: در این مدت همه شیاطین، رسانه‌ها و فضای مجازی فریاد زدند تا مردم را فریب دهند اما ۲۲ بهمن نشان دادید، آن‌ها با همه هزینه‌هایی که می‌کنند نمی‌توانند انسان متقی را از مسیر الهی دور کنند.

وی در ادامه بیان داشت: معاد اصلی است که فراموش شده است و فراموشی قیامت سبب انجام خطا می‌شود، دنیا محل زندگی همیشگی نیست و باید در دنیا به تکامل برسیم تا در روز قیامت در جایگاه عظیمی قرار بگیریم.

میردامادی با اشاره به این‌که عذاب ابدی قیامت در پی انجام گناه در دنیا بی‌عدالتی نیست، افزود: اعمال ما در دنیا خوب یا بدش ساختار آینده ما است،کسی که عمر خود را در مسیر رضایت خداوند قدم بردارد، صفاتی که در وی ایجاد شده او را برای رفتن به بهشت آماده می‌کند.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان آیاتی از قرآن در خصوص معاد تصریح کرد: مسأله قیامت بسیار مهم است زیرا خداوند چندین بار از پیامبر می‌خواهد که به وجود قیامت قسم بخورد، همچنین خداوند هیچ موضوعی را در قرآن مانند معاد با سخنانی تکان‌دهنده بیان نکرده است؛ همه انسان‌ها در روز قیامت که شکی در آن نیست در یک لحظه زنده می‌شوند، نباید از مسأله قیامت غافل شد و همیشه باید به این فکر بود که امشب شب آخر زندگی است.

وی همچنین بیان داشت: تلاش برای دنیا لازم است اما به این فکر باشیم که باید خود را برای قیامت آماده کنیم زیرا وقتی زمان مرگ فرا رسید دیگر فرصتی برای انجام امور خوب نیست.

میردامادی خاطر‌نشان کرد: ۴۰ سال از انقلاب گذشت؛ شیاطین دنیا از شرق و غرب و حتی خاورمیانه آن‌هایی که اسلام را یدک‌کش خود قرار دادند اما اعتقادی به خدا در وجود آن‌ها نیست؛ تمام قدرت شیطانی را جمع کردند تا این انقلاب پا نگیرد زیرا می‌دانستند این انقلاب اگر پیروز شود ظلم، استبداد و استکبار را ریشه‌کن می‌کند.

امام جمعه موقت اصفهان در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: جشن چهلمین سال انقلاب اسلامی با چه شکوهی گرفته شد، در این هوای سرد بارانی و برفی مردم همت کردند و با یاری خداوند جشن ۲۲ بهمن امسال از همه ۳۹ سال قبل باعظمت‌تر و بهتر بود.

وی افزود: چهل سال است مردم با همه وجود مقابل دشمن ایستاده‌اند واین راه ادامه پیدا خواهد کرد تا زمانی که آمریکا را به زیر‌ پا بکشیم، لازم است از ملت قهرمان و کل کشور تشکر کنم زیرا افرادی بودند که پا نداشتند، روی ویلچر نشسته بودند، افرادی که بچه‌های کوچک داشتند به میدان آمده بودند.

میردامادی با اشاره به این‌که همه شهر‌های کشور همین‌گونه حماسی بود، گفت: تا این فکر و حالت انقلابی در مردم وجود دارد، آمریکا و مزدوران آمریکا هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند؛ حکومتی که ۵۰۰ میلیارد دلار به یک رئیس‌جمهور می‌دهد که آن‌ها را گاو شیرده می‌خواند، گروهی که عقل، وجدان، شرف، ایمان، انسانیت و تمام ارزش‌های خود را از دست داده و با کمال شقاوت سر پسر شش ساله را مقابل مادر از تن جدا می‌کند، قطعاً دل مرده‌اند.

امام جمعه موقت اصفهان عنوان کرد: این جنایتکاران با دلار‌های آمریکا و آل سعود، در دل شب عده‌ای که بعد از ۴۵ روز دوری از خانواده در مرز‌هایی که امکانات بسیار کم است و باید شبانه‌روز مراقب باشند که دزدان خائن وارد کشور نشوند، به خاک و خون کشیدند.

وی در ادامه تصریح کرد: پاسداران عزیز که در موارد بسیاری به داد مملکت رسیدید و داعش را ریشه‌کن کردید نباید در مقابل این جنایت ساکت باشید و همان‌طور که دشمن جنایتکار در جشن ۲۲ بهمن دل مردم را غم‌زده کرد، شما به زودی دل‌های مردم را شاد کنید.

میردامادی ادامه داد: وظیفه همه ما است که به عنوان حمایت از فداکاری این شهیدان امشب در ناحیه امام صادق (ع) برای وداع و فردا در تشییع جنازه این شهدا شرکت کنیم و به دنیا بفهمانیم این کار‌های کور و بی‌محتوا نشانه ناتوانی آن‌ها است اگر راست می‌گویید وارد میدان جنگ شوید.

امام جمعه موقت اصفهان در خصوص جنایتکاران گفت: می‌دانید با چه شیرانی روبه‌رو هستید که اگر وارد عمل شوید نمی‌گذارند به جایگاه جهنمی‌ خود بازگردید.

وی در پایان خاطر‌نشان کرد: رهبر پیامی جامع را منتشر کردند که علاوه بر شمردن نقاط قوت و ضعف راهنمایی‌هایی به مسؤولان انجام دادند، امیدوارم دولت، رئیس‌جمهور و مسؤولان تحت راهنمایی مقام معظم رهبری در اجرای برنامه‌ها و دستورات بکوشند.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید