سال مهار تورم، رشد تولید
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

امام جمعه محترم اصفهان در خطبه‌های نماز جمعه امروز با اشاره به اهمیت ۲۲ بهمن سال جاری و چهل‌سالگی انقلاب اسلامی اظهار کرد: امسال باید مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان کوبیده شود چراکه هیچ انقلابی در دنیا بیش از چند سال کوتاه دوام نیاورده است و تنها انقلاب اسلامی ایران ۴۰ سال است که در مقابل تمام کفر و با وجود همه کارشکنی‌ها و دشمنی‌ها محکم و استوار ایستاده است و همان‌طور که امام در مورد آمریکا فرمودند هیچ‌کدام از قدرت‌های دنیا و مستکبران هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد با اشاره روز نیروی هوایی ادامه داد: در آن روز نیروی هوایی ارتش جان‌برکف به سمت محل اقامت امام راحل آمدند و نزدیکی‌های خانه امام لباس نظامی پوشیده با رژه وارد منزل ایشان شدن و این در حالی بود که هنوز دولت بختیار بر سرکار بود و در آن شب پس از بازگشت به پادگان درگیری شدیدی انجام شد که منجر به شهادت چند تن از این عزیزان شد؛ هنگامی که این خبر به مردم رسید به پادگان‌ها ریختند و نیروهای انقلابی ارتش در اسلحه‌خانه‌ها را برای مردم باز کردند که این حرکت و قدم آن‌ها حرکت انقلاب در مسیر پیروزی را بسیار سریع‌تر کرد.

وی خاطرنشان کرد: در ۲۲ بهمن ۵۷ نظام منحوس شاهنشاهی که ۲ هزار و ۵۰۰ سال خاندان‌هایی که نه عالم بودند و نه مدیر و مدبر در این کشور به غلط حکومت می‌کردند ساقط شد.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با تشریح روایتی از حضرت زهرا (ص) که می‌فرمایند «از دنیا تلاوت قران، انفاق در راه خدا و نگاه به رسول‌الله را دوست دارم» ابراز داشت: تلاوت قران از بزرگ‌ترین عبادت‌ها است و باید، در خانه‌ها نور قرآن بتابد تا تربیت اهل خانه قرآنی شود که نگاه به قرآن، تلاوت، تدبر و عمل به قرآن آثار و برکات متعددی دارد.

امام‌جمعه اصفهان افزود: در تمام مستحبات انفاق درجه بسیار بالایی دارد همان‌طور که قرآن می‌فرماید مثل آن‌هایی که در راه خدا انفاق می‌کنند دانه‌ای است که در زمین کاشته می‌شود و از آن ۷ خوشه و در هر خوشه ۱۰۰ دانه می‌روید و خدا هم آن را اضافه می‌کند.

وی با اشاره به نزدیکی سال نو یادآور شد: اکنون وقت انفاق است چراکه بسیاری توان خرید لباس نو ندارند و باید، در این شرایطی که توان خرید مردم کم شده است به کمک نیازمندان شتافت.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد همچنین با اشاره به ایام شهادت حضرت زهرا (ص) گفت: امیرالمؤمنین (ع) می‌فرمایند «من هیچ‌گاه فاطمه را ناراحت نکردم» البته حضرت زهرا هم هیچ‌گاه چیز اضافه از شوهر خود نخواستند و ناراحتشان نکردند و هنگامی که آن دو نفر نزد حضرت علی (ع) آمدند که چرا دختر پیامبر را شبانه دفن کردی ایشان فرمودند «امر فاطمه بوده است و من کسی نیستم که با امر فاطمه مخالفت کنم»، نکته مهم این سخن به کار بردن «امر» در خصوص فرمایش حضرت زهرا است، چراکه امر در مورد مقام بالاتر معنا دارد.

امام‌جمعه اصفهان در خطبه اول نماز جمعه اصفهان نیز بیان داشت: قرآن و روایت استفاده می‌شود که شیطان جنود دارد؛ یعنی لشکریانی دارد که به وسیله آن‌ها انسان را فریب می‌دهد و همچنین با استناد به روایت مطرح می‌شود که دام دارد و با استفاده از برخی این تله‌ها انسان را گمراه می‌کند، همچنین شیطان داری حزب است به طوری که در قرآن کریم دو حزب شیطان و حزب‌الله بیان شده است.

وی با اشاره به آیه ۱۱ سوره مجادله افزود: جمعی هستند که خداوند می‌فرمایند آنان حزب شیطان هستند، کسانی که شیطان آنان را غافل از یاد و ذکر خدا کرده است بنابراین حزب شیطان، شیطان نیستند بلکه انسان‌هایی هستند که حزب هستند یعنی خود انسان‌ها حزب شیطان هستند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد در ادامه تصریح کرد: کسانی که به غیر خدا دل‌بسته‌اند و غیر خدا را اطاعت می‌کنند طاغوت هستند و حزب شیطان هستند و کسانی که از خداوند یاد می‌کنند و از او پیروی می‌کنند حزب‌الله هستند.

امام‌جمعه اصفهان ادامه داد: امام صادق می‌فرمایند، وقتی می‌گوییم یاد خدا منظور ذکر خدا فقط به معنای «لا الله الا الله» گفتن نیست بلکه یاد خدا باشیم آنجا که خداوند دستور داده آن کار انجام دهیم یا ندهیم بنابراین یاد خدا فقط ذکر نیست بلکه در کنار آن به معنای توجه داشتن به خدا است طبق آیه قران، ذاکران، در هنگام تجارت و امور کاری خود از یاد خدا غافل نمی‌شوند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به نتیجه غفلت از خدا ادامه داد: در آیات و روایت بسیار زیادی به بیان عاقبت غفلت کنندگان از یاد خدا پرداخته است که از جمله آن این است که اگر کسی از یاد خدا غفلت کند، کم‌کم شیطانی مخصوص او قرار داده می‌شود و همیشه همراه او خواهد بود و کار این شیطان بازداری از راه خداوند است که این یکی از ضررهای غفلت از خداوند است.

وی بیان کرد: کسانی که از یاد غافل شوند زندگی سختی را خواهند داشت، این زندگی سخت به معنا نداشتن مال نیست بلکه ممکن است مال داشته باشد اما خصلت‌هایی همچون حسادت در او وجود داشته شد در نتیجه عیش درستی ندارد و زندگی او مشخص است.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با بیان نتیجه دیگر غفلت از خدا گفت: نتیجه دیگر غفلت از خدا کوری است، بدان معنا که هرکس در این دنیا از یاد خدا کور باشد، آن دنیا هم کور محشور می‌شود و خداوند می‌فرمایند « به دلیل آن‌که خدا را فراموش کردی امروز فراموش و رها می‌شوی.»

امام‌جمعه اصفهان در ادامه خاطرنشان کرد: هرکس خدا را فراموش کند خداوند کاری می‌کند که خودش را فراموش کرده و قبلش کور شود و در دنیا افرادی چشم دار و کور قلب بسیار هستند.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید