سال مهار تورم، رشد تولید
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

امام جمعه محترم اصفهان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: شیطان از درگاه خداوند رانده شد، اما خداوند به او مهلت داد. خداوند در قرآن کریم می فرماید شیطان از من مهلت خواست تا بندگانم را گمراه کند.

آیت ‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد با اشاره به اینکه خداوند به شیطان دستور داده که به تحریک بندگانش بپردازد، گفت: پس دستور خداوند به شیطان نیز واجب است. همه ما بر انجام گناه اجازه داریم، اما اجازه دادن با دستور دادن متفاوت است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: بدون اذن خداوند هیچکس نمی تواند هیچ کاری کند، نه صواب و نه گناه؛ بدین معنا که ما اجازه گناه کردن داریم، اما خداوند دستور گناه کردن نداده است.

رهبر انقلاب اذن دادند، نه دستور

خطیب جمعه اصفهان خاطر نشان کرد: در موضوع برجام رهبر انقلاب به دولت نه دستور، بلکه اذن مذاکره با کشورهای غربی و آمریکا را دادند؛ ایشان فرمودند که آنها عهد و پیمان شکن هستند، اما شما اگر می خواهید با آنها مذاکره کنید.

امام جمعه اصفهان خاطر نشان کرد: وقتی خداوند به مردم می گوید هر کاری که دوست دارید انجام دهید، یک دستور نیست، بلکه به معنای این است که اذن دارید، در عالم هیچ موجودی بدون اذن خداوند هیچ کاری نمی‌کند.

طباطبایی نژاد گفت: انسان‌ها آزاد هستند، اما این آزادی به معنای این است که خداوند می‌خواهد از طریق شیطان بندگانش را مورد امتحان الهی قرار دهد.

وی ادامه داد: دانستن واقعیات غیر از ایمان به واقعیات است. ممکن است همه ما خداوند، ائمه و پیامبران را قبول داشته باشیم، اما این دانستن ها ایمان نیست، بلکه ایمان پایبندی به دستورات است.

امام جمعه اصفهان افزود: شش هزار سال شیطان، انسان را عبادت کرد و خداوند و قیامت را قبول داشت، اما با این حال قرآن می فرماید شیطان با تمام اعتقاداتش کافر است. بنابراین اگر  در عمل مطیع نباشیم مومن نیستیم و یک کافر محسوب می شویم.

وی در ادامه گفت: انقلاب از نظر جهانی به معنای شورش است و سرانجام به پایان می رسد و در عمل به اینجا ختم می شود که جمعی را از جایی بر می‌دارند و افراد دیگری را جایگزین آنها می کنند، اما انقلاب اسلامی ایران، درونی و فرهنگی است.

انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب‌ها متفاوت است

امام جمعه اصفهان گفت: انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب‌های دنیا مانند فرانسه و مصر متفاوت است، این انقلاب درونی و فرهنگی است؛ زیرا امام خمینی (ره) فرهنگ دینی ملت ایران را تغییر داد و ما را به اسلام ناب برگرداند.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: مردم ایران فکر می کردند که مسلمان بودن یعنی نماز خواندن و روزه گرفتن؛ هر چند زیر بار سلطه کفار باشند، اما امام راحل (ره) گفتند که این نوع اسلام که مسلمانان فقط به عبادت مشغول باشند، اما دستورات خدا را اجرا نکنند، اسلام آمریکایی است.

آیت الله طباطبایی نژاد اضافه کرد: این نوع اسلام یعنی اسلام بنی امیه پسند؛ زیرا حکومت پهلوی که با روزه و نماز مردم مخالف نبود، بلکه با روضه خواندن آنها و بیان کردن فلسفه قیام امام حسین(ع) مخالف بود.

امام جمعه اصفهان تأکید کرد:‌ ولایت یکی از پایه های اساسی اسلام است و این ولایت در زمان غیبت به عالمی که در مسیر پیامبر(ص) و امامان(ع) باشد واگذار می شود و رهبر باید عادل و آشنا به دین باشد.

مسلمانان حق ندارند خود را ذلیل کنند

وی افزود: امام راحل(ره) نعمت ایستادگی در برابر دشمن و کفار و اطاعت نکردن از آنها را برای ما به ارمغان آورد. قطار انقلاب اکنون در مسیر خود حرکت می کند و در طول ۴۰ سال عمر خود به شعار «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» و «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» وفادار مانده است.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: در طول این چهل سال استقلال ما روز به روز بیشتر شد در حالی که اروپایی ها در قضیه برجام متوجه شدند که آنها استقلال ندارند.

آیت الله طباطبایی نژاد تاکید کرد:‌ ایران تنها کشوری است که استقلال خود را اینگونه حفظ کرده است و اساسا مسلمانان حق ندارند خود را ذلیل کنند.

وی با اشاره به پیشرفت‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی در زمینه‌های مختلف گفت: در فناوری فضایی نهمین کشور دنیا هستیم و جوانان همچنان به دنبال رسیدن به بالاترین مقام ها در این بخش و سایر رشته ها هستند.

باید قدر نعمت های انقلاب را بدانیم و انقلابی بمانیم

وی ادامه داد: دشمنان نمی توانند ملت ما که با مکتب امیرالمومنین (ع) و امام حسین(ع) بزرگ شدند را از دین و رهبر خود جدا کنند زیرا این ملت سختی ها را تحمل می کنند، اما زیر سلطه اجانب نمی روند.

امام جمعه اصفهان تأکید کرد امروز یوم الله ۱۲ بهمن، سالروز ورود امام راحل (ره) به کشور است، ما به این دلیل روزهای دهه فجر را جشن می گیریم که خداوند دستور داد که نعمت هایی به شما داده شده را از یاد نبرید و آنها را قدر بدانید.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب، نعمت هستند تاکید کرد: ما باید قدر این نعمت ها را بدانیم و انقلابی بمانیم.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید