سال مهار تورم، رشد تولید
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

امام جمعه محترم اصفهان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: خداوند به‌واسطه تقوا بندگان خودش را از آنچه عقلش نمی‌کشد، حفظ می‌کند و خداوند کوری و جهلش را روشن می‌کند.

 آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد ماه بهمن، ماه بسیار عزیز و شورانگیزی است، آن‌هایی که اوایل انقلاب بودند می‌دانند چه شور و هیجانی در این روزها تمام کشور را فراگرفته بود. دل‌ها می‌تپید و همه‌جا صحبت از آمدن امام بود و دیگر شعارها علنی شده بود.

وی با اشاره به جریانات و دسیسه‌های مختلفی که دشمنان حین و بعد از انقلاب در کشور به راه انداختند، گفت: دشمنان در داخل و خارج، از همان اول برای انقلاب دشمنی می‌کرده‌اند و امام می‌گفتند فکر نکنید ما کاری کرده‌ایم فقط خدا می‌خواسته که این انقلاب پیروز شود.

امام جمعه اصفهان  افزود: در گوشه گوشه ایران عزیزانمان منافقین و گروهک‌های مختلفی خواستند تا  در کار انقلاب خدشه وارد کنند که از جمله حادثه صحرای طبس و ترورهای مختلف شخصیت‌های انقلاب بود، ولی به خواست خدا و ایستادگی مردم این اتفاق نیفتاد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان بیان کرد: ما در همه زمینه‌ها رشد داشته‌ایم و چهل سال است مردم در این انقلاب پای همه‌چیز ایستاده‌اند و خم به ابرو نیاورده‌اند.

وی گفت: در طول این چهل سال با درایت و هوشمندی مردم به رهبری مقام معظم رهبری همه سختی‌ها را پشت سر گذاشته‌ایم.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: امیدواریم که این انقلاب همچنان پا‌برجا به پیش برود و خداوند شر دشمنان را به خودشان باز گرداند.

طباطبایی‌نژاد در ادامه با اشاره به نحوه شناخت شیطان که دشمن بزرگ انسان است، افزود: برای شکست دشمن، باید دشمن را بشناسیم و بدانیم از چه راهی وارد می‌شود. خداوند در قرآن مدام می‌فرماید شیطان دشمن آشکار شماست و شما هم او را دشمن بدانید.

وی افزود: آدم پیامبر خدا بود که فریب شیطان را خورد و این قدرت شیطان را می‌رساند؛ البته خداوند این قدرت و شیطنت را به او داد و اینکه به او مهلت داد برای گمراه کردن انسان‌ها، اما همه این‌ها برای این امتحان انسان‌ها بوده، اگر انسان‌ها می‌خواهند مورد لطف و عنایت خداوند در آن جهان قرار می‌گیرند، باید رشد و لیاقت نعمت‌های الهی را در این دنیا باید به دست بیاورند که یکی از این راه‌ها مقابله با این دشمن است.

امام‌جمعه اصفهان ادامه داد: در روایتی آمده است که پیامبر اکرم به حضرت علی(ع) فرمودند به‌اندازه‌ای که تو راه هدایت و راهنمایی بشر را می‌دانی شیطان هم راه شقاوت و راه ضلالت را خوب می‌داند و هرکسی را به نحوی آزمایش می‌کند.

وی افزود: خداوند در قرآن بارها فرموده است که مراقب باشید شیطان شما را فریب ندهد همان‌طور که پدر و مادر شما را از بهشت دور کرد شما فریبش را نخورید.

طباطبایی‌نژاد عنوان کرد: حضرت علی(ع) در قسمتی از نهج‌البلاغه می‌فرماید خداوند غربال می‌کند انسان‌ها را برای آن جهان گزینش می‌کند و ما باید از غربال بیرون نیفتیم.

وی اظهار داشت. خداوند در سوره اعراف می‌فرماید: چرا وقتی گفتیم به آدم سجده کن نکردی؟ گفت من از آدم بهترم. من را از آتش خلق کردی و او را از خاک و یا از گل گندیده. من ریشه‌ام بهتر است، خداوند می‌توانست انسان را از گُل بیافریند ولی می‌خواهد بگوید هر چه من می‌گویم را باید اطاعت کنید.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: بنابراین شیطان قسم خورد به خداوند که سر راه مستقیم خداوند قرار می‌گیرد و نمی‌گذارد که انسان هدایت شود، شیطان باوجود عالم بودن به عزت و قدرت خداوند نافرمانی کرد و این‌ها برای ما باید عبرت باشد.

وی افزود: خداوند هم به شیطان فرمود برو هر کاری می‌خواهی بکن من هم تو و کسانی که تو را پیروی می‌کنند در آتش جهنم خواهم سوزاند ولی این را بدان که تو بر بندگان مؤمن من نمی‌توانی تسلط پیدا کنی، خداوند ما را از شر نفسمان و از شر شیاطین محافظت نماید.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید