سال مهار تورم، رشد تولید
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان با اشاره به اهمیت و اثرگذاری ترک گناه بر اعمال انسان اظهار کرد: جد و جهد در امور دینی بدون ترک گناه فایده ندارد

امام جمعه اصفهان همچنین افزود: سؤالی مطرح می‌شود که چرا خداوند متعال به شیطان که فریبنده و اغواگر است تا قیامت مهلت داد؟ پاسخ این است که چون شیطان مورد غصب خداوند بود مهلت یافت تا گناهش بیشتر و حجت بر آن تمام شود و اینکه خداوند می‌خواست بندگانش را از این طریق مورد آزمایش قرار دهد.

وی تأکید کرد: خداوند بارها فرموده‌اند که شیطان دشمن مخفی و فریبنده انسان است و در آیاتی می‌فرماید شیطان با شما دائم در جنگ است.

طباطبایی نژاد یادآور شد: لطف خداوند این است که اگر به یادش باشیم ما را در مقابل شیطان ایمن می‌سازد؛ خداوند می‌فرماید قمار و شراب راهی برای نفوذ شیطان است و غافل شدن از یاد خدا باعث آغاز نفوذ می‌شود.

امام جمعه اصفهان متذکر شد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید، شیطان، انسان را از ایستادگی در برابر دشمن می‌ترساند و اولیای خودش را بی جرأت و سست در برابر دشمنان می‌کند.

به گفته وی، مؤمنان ایمانی راسخ دارند و از مکر شیطان برای ضعف در برابر دشمن، قوی‌تر می‌شوند.

طباطبایی نژاد اظهار داشت: خداوند می‌فرماید از من بترسید نه از شیطان و دشمنانتان، اگر مؤمن هستید و راه مقابله با شیطان، تقویت ایمان است.

امام جمعه اصفهان با اشاره به لزوم ذکر خدا در همه امور اذعان کرد: ذکر خدا تنها ذکر لفظی نیست بلکه یاد خدا بودن در عمل و اطاعت کامل از قوانین الهی است.

وی بیان داشت: قرآن می‌فرماید، متقی کسی است که اگر جمعی از شیاطین به طرف آن‌ها آمدند از یاد خدا غافل نشوند.

طباطبایی نژاد با اشاره روز بزرگداشت پرستار افزود: این روز به دلیل پاسداشت عظمت مقام حضرت زینب (س) به روز پرستار نام‌گذاری شده و این افتخار بزرگی برای پرستاران عزیز است. این نام‌گذاری به این خاطر است که حضرت زینب (س) پرستار مادر، پدر، برادران و فرزندان بزرگوارشان بود و تفکر و شخصیت ایشان جای ساعت‌ها بررسی دارد.

به گفته وی پرستاران به قصد خدا به یاری بیماران می‌شتابند و این کار اجری بزرگ دارد و البته مسؤولان باید به فکر معیشت ایشان باشند.

امام جمعه اصفهان تأکید کرد: این هفته سالروز انتصاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به امام جماعت تهران است و به گفته امام می‌فرمایند که ایشان فردی کوشا در جبهه انقلاب، دفاع مقدس، جمعه و جماعات و همه امور انقلاب هستند.

وی به فرار شاه از ایران نیز اشاره کرد و گفت: فرار شاه در ۲۶ دی ماه مناسبتی است که باعث شد این میهن اسلامی از دست کفار رها شد و دامن اسلام بازگشت.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان متذکر شد: سالروز شهادت فدائیان اسلام هم در این هفته است که به دست مزدوران شاه شهید شدند و انشالله همه شهدای ما با شهدای کربلا محشور شوند.

آیت‌الله طباطبایی نژاد اعلام داشت: در هفته گذشته علما و اهالی قم به محضر مقام معظم رهبری شرف یاب شدند که ایشان در خصوص فقرا صحبت‌هایی فرمودند و عرض بنده این است که قیمت اجناس اساسی مشخص باشد و قیمت‌ها اعلام شود تا خود مردم، بازار را کنترل کنند.

وی گفت: در حال حاضر مشخص نیست کدام اجناس با قیمت دولتی وارد می‌شوند و مردم خبردار نیستند و کنترلی هم در بازار نیست و برخی مسیر دشمن را طی می‌کنند و بازار را متشنج می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تأکید کرد: غربی‌ها حرف‌های پوچ می‌زنند و همه پیش‌بینی آن‌ها در خصوص انقلاب اشتباه بوده و به کوری چشم آن‌ها، انقلاب از چهل سالگی هم عبور خواهد کرد چرا که تجربه انقلاب نیز نشان می‌دهد که با وجود همه دشمنی‌ها و فشارها، پیشرفت‌ها چشم گیر بوده است.

امام جمعه اصفهان در پایان در خصوص مصوبات دولت در موضوع احیای زاینده رود اظهار کرد: در هفته گذشته مصوبه‌ای برای احیای زاینده رود به تصویب هیأت دولت رسید و استاندار محترم نیز نامه تشکری به رئیس‌جمهور نوشتند؛ ما نیز منتظر خواهیم بود تا در صورت عملی شدن وعده‌ها و دیدن نتیجه عملی از این اقدامات، از دولت تشکر کنیم.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید