سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

امام جمعه محترم موقت اصفهان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به حدیثی از امیرالمؤمنین(ع) اظهار کرد: سپری که در مقابل هر بلایی می‌تواند انسان را حفظ کند تقوا است، اگر مسلمانان تقوا پیشه کنند در مقابل فقر، مشکلات، تحریم‌ها و سیاست‌های دشمنان سربلند خواهند شد.

حجت‌الاسلام سید مجتبی میردامادی افزود: تمام مشکلات جامعه ریشه در فراموشی قیامت دارد، یک سوم قرآن را خداوند به موضوع معاد اختصاص داده و در خصوص این موضوع به مردم بشارت داده است، اما چرا مسؤولان ما این موضوع را فراموش کردند، اگر توجه داشته باشیم که این راه را ما نیز باید برویم تمام مشکلات حل خواهد شد.

وی تصریح کرد: عده‌ای فراموش کرده‌اند که تمام زندگی انسان یک امتحان است، مسؤولان فراموش نکنند جایی که ایستاده‌ایم را مدیون خون شهدا هستیم و فراموش نکنند که چه مسؤولیتی بر عهده دارند.

میردامادی با اشاره به آیاتی از قرآن گفت: می‌خواهند در شهر‌ها کنسرت برگزار کنند، زنان را به دوچرخه‌سواری سوق دهند و آن‌ها را به ورزشگاه‌ها وارد کنند که بدن نیمه‌عریان مردان را ببیند، می‌خواهند خوشی بدهند اما آن خوشی را که باید می‌دادند ندادند؛ همه این تفاسیر از شهوت عقلی است.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) اذعان کرد: باید مراقب باشیم که نعمت‌های خداوند تبدیل به بلا نشود؛ نعمت امنیت، سلامت و روزی نعماتی است که خداوند به ما هدیه کرده است و دوری از خداوند این نعمات را تبدیل به بلا می‌کند.

وی با اشاره به ارتحال آیت‌الله هاشمی شاهرودی تصریح کرد: وی عالمی وارسته و انقلابی و بی ادعا بود، رهبر معظم انقلاب نیز وی را یک انقلابی مطیع معرفی کردند زیرا هر سمتی که به ایشان پیشنهاد شد قبول کردند و یک لحظه هم دست از حمایت از انقلاب اسلامی برنداشتند.

میردامادی در خصوص حماسه ۹ دی مطرح کرد: ۹ دی یک معجزه الهی بود، دشمن چندین سال برای این فتنه‌افروزی برنامه‌ریزی کرده بود اما با حمایت مردم متوجه شد که اتحاد این مردم ناگسستنی است.

امام جمعه اصفهان پیرامون مشکلات آب در اصفهان ادامه داد: نمایندگان اصفهان با یک اقدام قهرمانانه از سمت خود استعفا دادند و با وجود این‌که مسؤولان دولتی توجه نکردند نمایندگان اصفهان مسؤولیت خود را انجام دادند.

وی با اشاره به سخنرانی رئیس جمهور مبنی بر این‌که ایران یک مملکت الهی است و از شمال و جنوب به دریا راه دارد، اضافه کرد: چه کسی باید آب را تصفیه کند آیا این وظیفه مردم است یا دولت، این حرف‌ها قابل قبول نیست، آنان در جواب نمایندگان اصفهان گفتند که فرقی بین اصفهان و یزد و رفسنجان قائل نیستند.

میردامادی ادامه داد: چرا باید مردم شرق اصفهان دچار مشکل حاد بی‌آبی شوند، چرا ایران که مملکت الهی و برکت است دولتش آب را از خلیج فارس به اصفهان منتقل نمی‌کند.

امام جمعه اصفهان اضافه کرد: به اندازه ۱۰ استان اصفهانی‌ها به دولت مالیات پرداخت می‌کنند، چرا باید به خاطر مشکلات مالیاتی تعداد کثیری از گارگاه‌های کوچک صنعتی اصفهان تعطیل شود؛ ما با اصل پرداخت مالیات مخالف نیستیم اما در این بین عدالت نیز باید رعایت شود.

وی با اشاره به سخنان دو هفته قبل خطیب نماز جمعه اذعان کرد: اگر دولت تفاوتی میان استان‌ها قائل نیست چرا باید بیکاری در کرمان به صفر برسد و مشکلات آبی سمنان و رفسنجان حل شود؛ امید دارم مسؤولان به فکر بیفتند و آنچه برای برای انسان باقی می‌ماند عدالت است.

میردامادی در پایان پیرامون حادثه رخ داده در دانشگاه آزاد علوم تحقیقات تهران و فوت چند دانشجو در اثر این سانحه اضافه کرد: شخصاً چندین بار از این مرکز بازدید داشته‌ام، پیچ و خم‌های موجود در این دانشگاه همانند جاده چالوس است؛ تا کی باید منتظر این باشیم که حادثه‌ای رخ دهد تا به‌ فکر بیفتیم، علاجه واقعه را قبل از وقوع باید کرد.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید