سال مهار تورم، رشد تولید
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

امام جمعه محترم موقت اصفهان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به حدیثی از امام حسن عسکری اظهار داشت: هرکس در حضور مردم تقوا پیشه نکند در محضر خداوند و تنهایی خود نیز تقوا را رعایت نخواهد کرد و همین موضوع دلیل می‌شود که مردم در جامعه تقوا پیشه کنند تا خداوند نیز درب رحمتش را بر روی آن‌ها باز کند.

حضرت آیت الله سید ابوالحسن مهدوی با اشاره به فضائل امام حسن عسکری ادامه داد: نشانه‌های مؤمن بنا بر فرموده امام حسن عسکری ۵ مورد است و این ۵ مورد این است که یک مسلمان ۵۱ رکعت در روز نماز به‌جای آورد، زیارت اربعین امام حسین (ع) ترک نشود، مردان انگشترهای خود را در دست راست بکنند، در هنگام سجده سر را بر روی خاک بگذارند که بهترین خاک، خاک تربت امام حسین (ع) است و آخرین موضوع بلند گفتن «بسم‌الله الرحمن الرحیم» در نماز ظهر و عصر است.

خطیب نماز جمعه اصفهان با اشاره به سالگرد شهادت حضرت معصومه (ع) تصریح کرد: زیارت ایشان بسیار مهم است زیرا بشارت پاکی و بزرگی ایشان پیش از تولدشان توسط امام صادق (ع) داده شده بود.

امام جمعه موقت اصفهان پیرامون روز وحدت حوزه و دانشگاه ادامه داد: این روز بسیار مهم و تأثیر گذار است، حوزه و دانشگاه باید مکمل یکدیگر باشند نه به این معنا که دروس این دو نهاد تطبیق شود.

وی ادامه داد: حوزه دروس دینی و معنوی را تدریس می‌کند و دانشگاه دروس دنیوی و ظاهری؛ باید دانشجویان هم دروس معنوی و هم دنیوی را تعلیم ببینند و همین موضع باعث اهمیت اتحاد حوزه و دانشگاه است.

آیت‌الله مهدوی با اشاره به دیدار هفته گذشته رهبر معظم انقلاب با خانواده شهدا تصریح کرد: از سخنان رهبری در این دیدار می‌توان به شش نکته اساسی و سرفصل پی برد؛ نکته نخست بحث ریزش و رویش انقلاب است، این موضوع به این معنا است که در چند سال اخیر عده‌ای از میان انقلابیون خارج شدند و عده دیگر به جمع انقلابیون پیوستند که شهدای مدافع حرم بهترین مصداق این موضوع هستند.

خطیب نماز جمعه اصفهان ادامه داد: دومین نکته سخنرانی رهبری هوشیاری ملت است؛ دشمنان ایران باید بدانند نقشه‌های آنان برای برهم زدن آرامش کشور لو رفته با بهانه‌گیری‌های الکی نمی‌توانند اتحاد را از بین مردم جدا کنند.

وی تصریح کرد: سومین نکته این است که دشمن می‌خواهد ایران دست از داشته‌های و اقتدار خود بردارد اما بداند دانش هسته‌ای و قدرت موشکی و نفوذ منطقه‌ای از جمله موارد اقتدار ایران است و در این موارد نه مذاکره خواهیم کرد و نه از اقتدار خود دست خواهیم برداشت.

آیت‌الله مهدوی اذعان داشت: چهارمین نکته این است که ملت ایران همیشه قدردان شهدا و خانواده‌های آن‌ها خواهد بود؛ در مراسم تدفین شهدا حضور مردم بسیار پررنگ است و باید این رویه ادامه‌دار باشد.

امام‌جمعه موقت اصفهان اضافه کرد: پنجمین نکته حائز اهمیت این است که برخلاف تخیلات یک مشت افراد غرب‌گرا و وابسته به بیگانگان، ایران هم‌اکنون بیش از گذشته اقتدار دارد و این راه را با جهاد علمی جوانان و کمک مردم ادامه خواهیم داد.

آیت‌الله مهدوی در خصوص نزدیک بودن ایام‌الله دهه فجر اذعان داشت: ملت ایران همچون گذشته با حضور خود در جشن‌های دهه فجر مشت محکمی به‌صورت دشمنان خواهند زد.

وی ادامه داد: سخنگوی سابق شورای شهر اصفهان با صحبت‌های مبنی بر افشاگری لیست هزینه‌های اختصاص‌یافته به جوانان انقلابی را منتشر کرد که باید بگویم این مبالغی را هم که تخصیص یافته کافی نبوده و جوانان مجدداً از جیب خود خرج کرده‌اند و این پول‌ها را برای مصارف شخصی استفاده نکرده‌اند.

آیت‌الله مهدوی ادامه داد: شهرداری و شورای شهر به‌جای تخصیص همه بودجه برای کنسرت‌ها و جشن‌ها و دوچرخه‌سواری دختران کمک‌های مالی خود را برای جوانان افزایش دهند و در مجامع مذهبی همچون نماز جمعه حاضر شوند.

خطیب نماز جمعه اصفهان با اشاره به سخنرانی اخیر رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه در کشور مشکل کمبود آب نداریم و مشکل ما تلاش مسؤولان است افزود: اصل این سخن پسندیده و خوب است اما در اصفهان چه برداشتی باید کرد؛ نمایندگان منتخب مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ۱۰ روز است که به دلیل تخصیص نیافتن بودجه برای آب اصفهان است استعفا داده‌اند.

آیت‌الله مهدوی با اشاره به سخنان امام‌جمعه اصفهان در هفته گذشته افزود: مردم نگاهشان به تدبیر دولت است، روسا مجلس و دولت باید پس از ۱۰ روز یک حرکتی انجام دهند زیرا اکنون مردم با دیدن این بی‌تفاوتی‌ها نسبت به مشکلاتشان فکر می‌کنند که این رفتارهای دولت از روی عمد است.

خطیب نماز جمعه اصفهان، با اشاره به سفر جهانگیری به استان کرمان خود افزود: جهانگیری در استان خود بی‌کاری را با کارآفرینی بسیار کاهش داده است که این امر بسیار خوب و پسندیده است اما این همت باید سراسری باشد، مردم اصفهان ۱۵ سال است که از سر عزت سکوت کرده‌اند اما باید بدانند که نباید این رویه ادامه‌دار باشد و دولت مجدداً نسبت به مشکلات از خود بی‌تفاوتی نشان دهد.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید