سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

امام جمعه محترم موقت اصفهان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اظهار داشت: هر کشوری که زیربنای تقوا داشته باشد در مقابل همه آفات و بلیّات مصونیت دارد، تجربه‌ای که در ۴۰ سال اخیر در مقابل قدرت‌های جهانی دیده‌ایم.

حجت‌الاسلام سید مجتبی میردامادی افزود: آمریکا و هم‌پیمانانش هر کاری از دستشان برمی‌آمده انجام داده‌اند اما ایران اسلامی استوارتر پایدار مانده، امام را حل می‌فرمود« از هیچ قدرتی نترسید از روزی بترسید که مسیرتان عوض شود.»

امام جمعه وقت اصفهان در ادامه تفسیر سوره جمعه، عنوان کرد: خطاب آیه به مسلمانان این است که به سوی نماز جمعه بشتابید، کار اقتصادی را رها کنید چون جمعه روز کار نیست و خودتان را به خطبه‌های نماز جمعه برسانید، چراکه نمازی دشمن‌شکن است.

میردامادی تصریح کرد: اگر هدفتان از کار کردن در روز جمعه کسب روزی بیشتر است، آیه یادآور می‌شود بهترین روزی‌دهنده خدای متعال است.

وی با اشاره به روایاتی در خصوص روز جمعه ابراز داشت: جمعه روز ظهور است، جمعه روزی برای نظافت است، مبادا گرما و سرما شما را از انجام اعمال جمعه بازدارد، نماز جمعه کفاره گناهانی است که انسان در طول هفته انجام می‌دهد.

امام جمعه موقت اضافه کرد: نماز جمعه به عنوان عملی واجب توصیه شده، برخی از مراجع می‌گویند حتی نماز فرادا را باید صبر کرد و بعد خطبه‌ها نماز خواند.

میردامادی با انتقاد از باز بودن مساجد اصفهان در روز جمعه گفت: در تهران، مشهد و … مساجد روزهای جمعه بسته است تا مردم در نماز جمعه شرکت کنند، نمی‌دانم در اصفهان مشکل چیست که در اصفهان مساجد عموماً باز هستند.

وی یادآور شد: در صدر اسلام، پیامبر خطبه نماز جمعه می‌خواندن که صدای تجاری به داخل مسجد آمد، مردم از ترس تمام شدن آن جنس یا کالا هجوم بردند تا آن‌جا که پیامبر در مسجد مانده بود و شش نفر دیگر، خطاب آمد که اگر این چند نفر هم رفته بودن عذاب الهی نازل می‌شد.

امام جمعه موقت اصفهان با ارزشمند و مؤثر دانستن نماز جمعه تأکید کرد: اگر هیچ‌چیز پس از انقلاب به دست نیامده بود همین نماز جمعه برای ثمره انقلاب کافی است.

وی خاطرنشان کرد: روزی انسان، لباس، حیات، ممات عزت و ذلت او فقط به دست خداوند است و تا زمانی که به قدرت خدا متکی باشیم هیچ ظالمی نمی‌تواند صدمه‌ای به ما وارد کند، مشکل زمانی است که امید از خدا قطع شود و به قدرت‌های پوشالی امید داشته باشیم و به جای ترس از خدا از امریکا بترسیم و به جای حیای از خدا از غیر خدا حیا کنیم.

میردامادی بیان داشت: امروز روز آغاز هجرت پیامبر است، پیامبر فرمود پرونده بنی‌آدم با مرگ بسته می‌شود اما سه دسته هستند که پرونده آن‌ها بازمی‌ماند، تربیت‌کنندگان اولاد صالح دسته اول را تشکیل می‌دهند، خطاب به آن‌هایی که هرچقدر می‌خواهند فشار به مردم می‌آورند و برای انحراف جوانان امروز تلاش می‌کنند می‌گوییم که همه این عوامل سبب عزت بیشتر و مقاومت این مردم خواهد شد.

امام جمعه موقت اصفهان اظهار کرد: رسول اکرم به دستور خدا از مکه به مدینه هجرت کردند، پیش از آن‌هم عده‌ای در ایام حج از مدینه خدمت رسول رفته و مسلمان شده بودند، پیامبر بعد از چند روز پیاده‌روی به مدینه رسیدند، اولین اقدام پیامبر در مدینه ساختن مسجد و تشکیل نماز جمعه بود که اسلام از همان‌جا رونق گفت.

وی افزود: آن‌هایی که این حقیقت را باور نکرده‌اند به روایات معتبر مراجعه کنند، اینکه به جای حضور در نماز جمعه نماز را به جماعت در جای دیگر و یا در خانه بخوانند گناه دارد.

میردامادی توضیح داد: سالروز شروع تحریم‌های آمریکا نیز هست که نشان می‌دهد این تحریم‌ها چهل سال است ادامه دارد اما در این چهل سال ما استعدادها را به کارگرفته و مقتدرتر شده و آن‌ها ذلیل‌تر شده‌اند.

وی ادامه داد: در روزهایی که انبار سلاح ما توسط منافقین در اوایل انقلاب به غارت رفته بود؛ دشمن به خبرنگاران می‌گفت هفته آینده در تهران مصاحبه می‌کنیم اما قدرت و لطف خدا را ببینید که در جنگ هشت‌ساله دشمنان ذلیل و ما سربلند، عزیز و مقتدر شده‌ایم و اکنون بعد از چهل سال به قدرتی رسیدیدم که تحریم آن‌چنان تأثیری بر مردم ندارد

امام جمعه موقت اصفهان گفت: دشمنان گفته بودند ۱۳ آبان مردم به خیابان‌ها می‌ریزند ، سیزدهم آبان رفت و هجدهم هم آمد اما هیچ اتفاقی نیفتاد، البته مشکلات هست و ملت بعضی در ناتوانی هستند اما مؤمن مانند کوه است، همت و تلاش بیشتری از مسؤولان نیاز است تا ملت برای تأمین نیازهای خود زیر فشار قرار نگیرند، مردم هم صبر و بردباری داشته باشند و مطمئن باشند که والعاقبه المتقین.

وی مطرح کرد: در زمان پیامبر هم مردم به ایشان مراجعه می‌کردند و از نصر خدا می‌پرسیدند و پیامبر جواب می‌داد نصرت خدا نزدیک است، امروز هم ولی فقیه به پیروزی و پیشرفت ما نصرت داده‌اند و خداوند همان‌طور که روز به روز عزت ملت ایران را بیشتر می‌کند آمریکا را رو به افول می‌برد و این عربده‌های آمریکا ناشی از قدرت اول شدن ایران است.

میردامادی داشت: سی سال پیش امام به گورباچف گفت مشکل شما خدازدایی است که مواهب الهی را استفاده کردید اما خدا را فراموش کردید و این مشکلی است که دیر یا زود آمریکا را هم گرفتار می‌کند، مقام معظم رهبری مرتباً می‌فرمایند اطمینان داشته باشید که آمریکا در حال از بین رفتن است و ما به همان مقدار حرکت به جلو خواهیم داشت و اتفاقات خاورمیانه دنیا را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان ساخت: آنچه دنیا از اربعین دید یک حرکت بسیار عظیم و کنگره باشکوهی بود که باید از عوامل آن مانند سپاه، نیروی انتظامی و… تشکر کرد اما از دولت و بانک مرکزی گله‌ داریم، گفته بودند که گذرنامه ایران را سربلند خواهند کرد اما چه شد که امروز در عراق کشوری که پیش از این باافتخار پول ایران را می‌گرفتند امروز پول ایران را قبول نمی‌کردند؟

وی افزود: به چه کسی باید شکایت کرد؟ اسکناسی که به تصویر امام خمینی مزین است این اتفاق باید به سرش آمده باشد؟ به زائرین گفتید در عراق بروند دینار بگیرند در شعبه‌های مختلف، که این‌ها همه نشان‌دهنده بی‌تدبیری و بی‌دقتی است، شما که به مسافر آنتالیا، تایلند و ایتالیا در شهر خودشان ارز می‌دهید چرا نسبت به زائر امام حسین این‌طور رفتار شد؟

میردامادی گفت : در سال ۱۳۵۲ مقام معظم رهبری در مسجد امام حسن سخنرانی داشتند در شب اربعین نکته‌هایی گفته‌اند که شیعه در دنیا پراکنده است و ما باید کنگره‌ای تشکیل بدهیم که تمام شیعیان جهان در زمانی یک‎جا جمع شوند و شکوه و عظمتان دیده شود و بهترین جایگاه برای این عظمت کربلای حسین است چون دل‌های مردم عاشق امام حسین است و باید اربعین را روزی به شکل نمایش قدرت عظیم شیعه به دنیا نشان بدهیم.

وی با انتقاد از برخی مراسم‌های مغایر با شئون اسلامی تحت عنوان ایجاد شادی برای مردم داشت: شنیده شده در بعضی جاها کارهایی غیراسلامی به عنوان روشن‌فکری به اسم اینکه ملت شادی می‌خواهد انجام می‌شود آیا ملتی که فشار اقتصادی را تحمل می‌کند با چنین اموری شاد می‌شود؟ باید از راه صحیح مشکلات ملت برطرف شود.

 

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید