سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه نخست نماز جمعه این هفته اصفهان گفت: امام رضا (علیه السلام) در روایتی می‌فرمایند «عمل صالح و عبادت خدا و جدیت در آن را ترک نکنید همانطور که محبت خدا را در دل دارید.

محبت اهل بیت(علیهم السلام) و عمل به دستورات خدا دو بال پرواز

وی افزود: اینگونه نباشد که به محبت اهل بیت(علیهم السلام) اکتفا  و عمل و دستورات خدا را ترک کنید و نه اینگونه باشد که عبادت کنید و محبت اهل بیت(علیهم السلام) را نداشته باشید؛ چرا که یکی از آنها بدون دیگری مقبول درگاه خداوند نیست، اینها دو بالی هستند که با آنها می‌توان پرواز کنید و به مقصد برسید.

یکی از لوازم ایمان درست استقامت در عمل است

امام جمعه شهر اصفهان در مورد استقامت و صبر در بلایا اظهار کرد: یکی از لوازم ایمان درست استقامت در عمل است، اگر انسان مدتی خوب باشد، اما در امتحانات استقامت نکند و در سختی‌ها تحمل نکند ایمان او ودیعه است و فایده ندارد.

ریشه صبر، یقین به خداست

وی گفت: امام علی (علیه السلام) در روایتی می‌فرماید «ریشه صبر، یقین به خداست»، اگر یقین داشته باشید که روز قیامت همه چیزهایی که با آن در ارتباط بوده‌اید برای تو شهادت می‌دهند، یقین شما به خداوند افزایش می‌یابد.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد افزود: پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) در پنجمین وصیتشان به حضرت علی (علیه السلام) می‌فرمایند یا علی باید مالت و جانت را در راه دینت بدهی.

وی اظهار کرد: یکی از صفات ارزشمندی که امروزه باید داشت، صبر در سختی‌ها و استقامت در مقابل دشمن است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در ادامه افزود: مسأله استقامت بسیار مهم است و در سیره پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله بارها می‌توان مصداق این مقاومت را دید؛ مهم این است که انسان پای دین خود بایستد و اصل صبر و ایستادگی پای دین، یقین به خداست.

وی همچنین تصریح کرد: اگر حضرت ابا عبدالله الحسین علیه‌السلام می‌فرماید اصحاب باوفاتر و اهل بیتی بهتر از اهل بیت خود ندیدم، دلیل آن پایداری این افراد بر سر عقاید و اهداف اسلام است. ایشان شب قبل از عاشورا با همه اتمام حجت کرد و یاران واقعی ایشان میدان را ترک نکردند.

آیت الله طباطبایی نژاد یادآور شد: اگر حضرت ابا عبدالله الحسین علیه‌السلام می‌فرماید اصحاب باوفاتر و اهل بیتی بهتر از اهل بیت خود ندیدم، دلیل آن پایداری این افراد بر سر عقاید و اهداف اسلام است و ایشان شب قبل از عاشورا با همه اتمام حجت کرد و یاران واقعی ایشان میدان را ترک نکردند.

وی متذکر شد: ائمه ما عنایت خاصی به حضرت امام حسین علیه‌السلام داشته‌اند و ایشان شمع محفل اهل بیت هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه گاهی ایمان در آخرین لحظات زندگی از انسان گرفته می‌شود، افزود: ایمانی فایده دارد که با آن بتوان در مقابل دشمن بیرونی و درونی استقامت کرد؛ خداوند در قرآن کریم می‌فرماید «آنهایی که گفتند پروردگار ما خداست و سپس بر حرفشان ایستادند و کسی نتوانست ایمانشان را با هیچ تهدیدی بگیرد کسانی هستند که فرشتگان بر آنها نازل می‌شوند و به آنها بشارت نعمت‌های بهشتی را می‌دهند.

وی ادامه داد: خداوند متعال در آیه‌ای دیگر از قرآن کریم می‌فرماید «آنهایی که به خداوند ایمان آورده و پای حرفشان ایستادند هیچ خوف و حزنی ندارند»، در همین راستا پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) می‌فرمایند «سوره نوح مرا پیر کرد، آنجایی که می‌گوید استقامت کن»؛ پس مهم این است که انسان پای دینش بایستد.

راهپیمایی بزرگ اربعین اقتدار مسلمانان و شیعیان را به نمایش گذاشت

آیت الله طباطبائی نژاد در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به برگزاری راهپیمایی بزرگ اربعین گفت : اجتماع میلیونی ملت مسلمان در همایش اربعین حسینی، اقتدار مسلمانان و شیعیان را به نمایش گذاشت که در طول تاریخ بی نظیر بوده است.

وی افزود: تشکر می‌کنیم از نیروی انتظامی و ستاد اربعین که امنیت این راهپیمایی عظیم را برقرار کردند و متشکریم از مردم و دولت عراق برای میزبانی خوبی که داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به برخی کمبودها گفت: کمبودهایی هم وجود داشت اما قصدی در این کار نبود که انشا الله جبران بشود و باید از دولت تشکر کنیم که در این وضعیت مالی توان خود را برای خدمت به زائران امام حسین علیه‌السلام به کار گرفت.

وی در بخش دیگری از خطبه عنوان کرد: امروز سالروز اسارت شهید محمدجواد تندگویان است؛ در روایتی آمده است «اگر فردی از شیعیان ما به سختی افتد و تحمل کند اجر او به اندازه هزار شهید است»، شهید تندگویان از شهدایی است که خیلی به او ضربه زدند تا دینش را از او بگیرند، او جان داد اما حرفی خلاف رضایت خداوند نزد.

باید مشخص شود ضدحقوق بشر کیست که در عالم جنایت می‌کند و آن را می‌پوشاند

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد اظهار کرد: اکنون آمریکا می‌خواهد آثار قتل خاشقچی را از بین ببرد و خاموش کند که البته خاموش نمی‌شود و در تاریخ می‌ماند، همانطور که آبرویشان رفت، اما باید مشخص شود ضدحقوق بشر کیست که در عالم جنایت می‌کند و آن را می‌پوشاند؛

وی افزود: امام (ره) فرمودند «من با اطمینان می‌گویم که اسلام، ابر قدرت‌ها را به خاک مذلت می‌کشاند»؛ همین موضوع، مقدمه ظهور است.

خطیب جمعه اصفهان در رابطه با روز سیزدهم آبان گفت: این روز نشانه جنایات آمریکا است که اولین نشانه آن تبعید امام (ره) به ترکیه و دستگیری صدها نفر دیگر است، تبعید امام (ره) به خاطر تحمیل آمریکا به شاه برای منافع آمریکا در ایران بود که شاه ایران این ذلت را پذیرفت،اما امام (ره) فریادها را بر سر آمریکا کشید.

وی گفت: در همین راستا از سوی شاه به امام (ره) گفتند هرچه میخواهی بگویی، بگو اما به آمریکا هیچ نگو، که ایشان هم در مورد آمریکا گفتند اینها مردم را ذلیل کردند، البته تبعید امام هم به ضرر آمریکا تمام شد؛ چراکه اگر امام (ره) به حوزه علمیه قم نمی‌رفتند بسیاری از علمای شیعه نجف ایشان را نمی‌شناختند.

آیت الله طباطبائی نژاد افزود: جنایت دیگر، شهادت جمعی از دانش‌آموزان و دانشجویان در سال ۵۸ بود که در دانشگاه تجمع کرده و مرگ بر شاه گفتند و مزدوران شاه را محاصره کردند که در همین راستا صد مجروح و بیش از پنجاه نفر کشته شدند که آن هم به ضرر دشمن و سبب شد انقلاب بیش از پیش پا بگیرد، این در حالی بود که در آن روزگار کسی نمی‌توانست به آمریکا حرفی بزند.

هنوز هم خیلی‌ها در این تصورند که ما باید با آمریکا بسازیم

وی افزود: افزون بر آن لانه جاسوسی را هم که دانشجویان گرفتند امام پیغام دادند که وحشت نکنید که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، سیزدهم آبان انقلاب دوم است، البته خیلی‌ها ترسیدند و دولت موقت استعفا داد، چراکه می‌گفت اینگونه نمی‌توان با آمریکا درافتاد.

امام جمعه اصفهان گفت: هنوز هم خیلی‌ها در این تصورند که ما باید با آمریکا بسازیم، باید به اینها گفت اگر می‌خواهید گاو شیرده باشید بسازید، اما اگر می‌خواهید اقتدار داشته باشید استقامت کنید.

وی افزود: آن کشورهایی که زیر بار آمریکا رفتند کدامشان وضع درستی دارند؟

اینکه روز سیزدهم آبان‌ماه را برای مرحله دوم تحریمها انتخاب کرده اند کار منافقان است

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد ادامه داد: آمریکا گفته است ۱۳ آبان امسال هم مرحله دوم تحریم‌ها را اجرا می‌کنیم، اینکه روز سیزدهم آبان‌ماه را برای این کار انتخاب کرده  کار منافقان است که ‌می‌خواهند ضربه بزنند غافل از اینکه خداوند در اندیشه ما است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تاکید کرد: مانند هنگامی که فرعونیان به لشکر موسی (علیه السلام) رسیدند حضرت موسی (علیه السلام) فرمودند «خدا با ماست و ما را هدایت می‌کند»؛ پس بدانید که هیچ کس، نه آمریکا و نه بزرگتر از او هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید