سال مهار تورم، رشد تولید
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

امام جمعه محترم موقت اصفهان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: از نشانه‌های مومن تقوا و ایمان هنگام مصیبت است و هنگامی که ترس از ضرر دارد دست از راست‌گویی بر نمی‌دارد.

آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی با اشاره به وصیت‌نامه سیاسی امام افزود: کسانی که تمسک به قرآن دارند و از اسلام ناب را پیروی می‌کنند از مومنان هستند.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: یکی از وظایف سنگینی که بر عهده امام زین العابدین بود، حفظ و حراست از قیام اباعبدالله است و ایشان با زنده نگه داشتن محرم و صفر، طی قرن‌ها این موضوع را محفوظ نگه داشتند تا الان که به دست ما رسیده است.

وی ادامه داد: وظیفه سنگینی بر دوش ماست که این انقلابی که در سال ۵۷ به دست ایران انجام گرفت را حفظ کنی و بقای انقلاب را با مشکلات فراوان که دارد با باروحیه جهادی نگه داریم و مقاصد و اهداف را حفظ کنیم و به نسل بعد منتقل کنیم.

مهدوی عنوان کرد: یک توصیه به موکب‌دارها دارم و بیشتر از اینکه به فکر تغذیه جسم زائران باشند، به تغذیه روح آنان هم بپردازند چرا که تغذیه روح مهم‌تر است و امید است این جریان اربعین بتواند دنیای امروز را با اهداف امام حسین (ع) آشنا کند و همچنین از خیران می‌خواهم نیازمندان را در سفر به اربعین کمک کنند.

وی در خطبه دوم بیان کرد: امام سجاد می‌فرمایند «وای به حال کسی که یکی‌های او غلبه پیدا کرده بر ده تا های او» و این شاید اشاره دارد به آن آیه قرآن که می‌فرماید «وقتی شخصی گناه کند، گناه او یکی نوشته می‌شود و اگر کار نیکی انجام دهد ثواب او ده تا نوشته می‌شود» بنابراین وای به حال کسی که گناهان او از ثواب‌هایش بیشتر باشد.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با بسیجیان در روز گذشته گفت: ملت ایران در طی سال‌ها انقلاب جهادهای مختلفی داشته است مانند جهاد با منافقان، جهاد با صدام، جهاد علمی که از اوایل سال ۸۰ به بعد تقویت شد، جهاد مقابل فتنه و جهادی هم در مباحث اقتصادی از اوایل دهه ۹۰ تا الان.

وی اضافه کرد: دو عامل در این پیروزی‌ها محور است، انسجام و وحدت و اقتدار به طوری که نمایش این انسجام به دشمنان رمز پیروزی است و اقتدار کافی و ابزارهایی که سبب اقتدار ما می‌شود از جمله پافشاری روی اصول و پیشرفت نظامی و قدرت نرم سبب می‌شود تا دشمن نتواند مقابل این ملت و نظام بایستد و عقب‌نشینی کند.

مهدوی یادآور شد: امید اصلی رهبر انقلاب به جوانان و ملت است، مهم‌تر از آن‌ها جوانان مؤمن انقلابی و بسیجی البته همه مردم ما بسیجی هستند مشروط بر این که صفات بسیجی باید همیشه در وجودمان تجلی کند؛ یک بسیجی مؤمن، با اخلاق خوب، دارای نظم فراوان، امام شناس و رهبر شناس است.

امام جمعه موقت اصفهان عنوان کرد: بسیجی باید رهبر خود را آگاهانه بشناسد و محکم و بر اساس بینش عقلی به فرمایشات رهبری عمل کند و مقابل آنان ایستادگی کنند.

وی با اشاره به اهمیت ولی شناسی عقلانی گفت: دشمن امروز هرچه ضربه و سیلی خورده است از مواضع محکم و روشنگری‌های رهبری است بنابراین شناخت ما از رهبری و ولایت باید عالمانه و محققانه باشد چرا که دشمن بسیار تلاش می‌کند با شبهه مردم و جوانان را از انقلاب و رهبری جدا کند بنابراین اگر شبهه و سؤالی پیش می‌آید انسان باید برود بپرسد و جواب آن را پیدا کند.

مهدوی ابراز داشت: انقلاب را کسانی حفظ می‌کنند که با روحیه انقلابی و جهادی در صحنه حضور دارند و آگاهی و معرفت در حفظ آن اهمیت زیادی دارد و همچنین به کار گیری نیروهای انقلابی می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: تجربه در طی این چند سال نشان داده است کشور را نمی‌توان با مدیران بازنشسته پیش برد و رئیس‌جمهور باید از نیروی جوانان انقلابی استفاده کند و جهشی در حوزه اشتغال جوانان داشته باشد و از نیروهای باسابقه کمک‌های فکری بگیرند.

مهدوی خاطرنشان کرد: در هفته گذشته به همت قوه قضاییه حرکت خوبی صورت گرفت و حکم ۳۵‌ نفر مفسد اقتصادی صادر شد که ۳ نفر آنان به اعدام محکوم شدند و همچنین سایت‌هایی که برخی از آن‌ها توسط بعضی عوامل کشورهای عربی و آمریکا اداره می‌شد و در تعیین نرخ ارز و التهابات بازار نقش داشتند برخورد شد و این اقدامات باعث پایین آمدن قیمت حبابی ارز و سکه شد.

وی با اشاره به صحبت‌های رئیس‌جمهور گفت: رییس‌جمهور محترم دو نکته رو متذکر شده‌اند، نخست آنکه ۹۷ درصد ارز کشور در اختیار دولت است و تنها ۳ درصد آن دست صرافان است و دوم آنکه خزانه کشور پر است و مشکلی ندارد پس سؤال ما از دولت و رییس‌جمهور این است که چرا قیمت‌ها پایین نمی‌آیند و تثبیت نمی‌شوند که این‌ها خواست مردم است.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به حمله تروریستی اهواز که منجر به شهادت و زخمی شدن ۹۰ نفر از هم‌وطنان شد، گفت: پاسخ دندان‌شکن سپاه پاسداران و نیروهای نظامی ما پاسخی قاطع، سریع، محکم و دقیق بود و پهپاد هایی که در این عملیات از آن‌ها استفاده شد رادارگریز بوده و از پایگاه‌های آمریکایی عبور کرده و همچنین موشک‌های ما در ۳ مایلی نیروهای آمریکایی فرود آمد.

وی تاکید کرد: طبق آیه قرآن هیچگاه شروع کننده جنگ نیستیم اما باید دشمن بدادند همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند: زمان بزن و درو تمام شده است و اگر ضربه‌ای بزند ضربات متعددی بر آن‌ها وارد خواهد شد.

مهدوی در پایان گفت: صدور حکم دادگاه لاهه بشارت خوبی برای مردم ما بود که پس از خروج آمریکا از برجام و تحریم مجدد دارویی، غذایی و… ایران شکایت کرد و در این دادگاه حکم بر شکست این تحریم‌ها صادر شد البته ممکن است این حکم اجرا نشود اما همین باعث شکسته شدن وجه امریکا در دنیا شد.

 

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید